Meneekö sulatettua liivatetta vaahdottaa?

• Viestiketjun aloittaja kökki
  • Ensimmäinen viesti
kökki
Joskus muistan nähneeni resepetin, missä vaahdotettiin sulatettu liivate. Ja sekaan lisättiin mm. kaakaota ja saatiin kaakaomoussea näin tehtyä.
Nyt en vain löydä mistään sitä ohjetta..

Siis minkä joukossa se sulatettu liivate vaahdotettiin? Kuulostaa oudolle, itse en ole ennen kuullut, moussea olen tehnyt aina niin, että liivate on sulatettu pieneen määrään nestettä joka sitten on lisätty esim. kerma- tai munavaahtoon. Kaakaomousseen ainakin tarvitset liivatteen ja kaakaon lisäksi kyllä jotain muutakin, ei kaakao sellaisenaan vaahtoudu ainakaan pysyväksi vaahdoksi.

"a p"
Siis minkä joukossa se sulatettu liivate vaahdotettiin? Kuulostaa oudolle, itse en ole ennen kuullut, moussea olen tehnyt aina niin, että liivate on sulatettu pieneen määrään nestettä joka sitten on lisätty esim. kerma- tai munavaahtoon. Kaakaomousseen ainakin tarvitset liivatteen ja kaakaon lisäksi kyllä jotain muutakin, ei kaakao sellaisenaan vaahtoudu ainakaan pysyväksi vaahdoksi.
Ei kun muistelin, että se liivate vaahtoutuisi kun se sulatetaan pieneen määrään nestettä. Samalla lailla kuin munan valkuainenkin. Voi olla, että muistan väärin, mutta...

Yhteistyössä