Meneekö se oikeasti niin, että jos on käynyt autokoulua paikassa X, ei ole päässyt inssiin koska lasku on maksamatta niin voi menn

• Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maksaa jos jaksaa:
Alkuperäinen kirjoittaja autokouluyrittäjän vaimo:
ei pysty, sori vaan. et saa papereita ulos ennen kuin lasku on maksettu. ihmettelen kyllä, mikä autokoulu sut on ylipäätään ajattanut inssiä vaille valmiiksi jos laskut on rästissä?
Kiristystähän tuo sitten on. Valehteletteko oikeudessakin kun kysytään suorittiko ap ne tunnit vai ei? Lopulta joudutte antamaan paperit uhkasakon uhalla.
No, siihen mennessä ne on vanhentuneet, että kiusa se on pienikin kiusa ja peliä voidaan pelata molemmin päin ;)

Aapeelle, eihän se ilmaista ole mutta eipä se yrityskään niitä rahoja saa ennen sun maksua. Ei siellä ulosotossa ole mitään jemmatiliä josta maksetaan ne velkojille ja sä maksat kun jaksat.

Mä kävin paikassa A autokoulua ja se jäi kesken just inssin ja kirjallisten osalta. En suorittanut mnaskua silloin loppuun, mutta se ei mennyt ulosottoon pyörimään kun soitin autokouluun ja sovimme asioista. Kävin uudella paikkakunnalla myöhemmin koulun loppuun pai9kassa B, mutta ennenkuin sain todistukset ajotunneista ja teorioista tarvi minun maksaa kyseinen lasku autokoulu A.lle. Näin se kyllä menee..... ensin maksat ja sitten saat todistukset... kuka sulle on sanonu tai kuka sun on käskenyt mennä uuteen kouluun ilman että edellistä olet maksanut ?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maksaa jos jaksaa:
Alkuperäinen kirjoittaja autokouluyrittäjän vaimo:
ei pysty, sori vaan. et saa papereita ulos ennen kuin lasku on maksettu. ihmettelen kyllä, mikä autokoulu sut on ylipäätään ajattanut inssiä vaille valmiiksi jos laskut on rästissä?
Kiristystähän tuo sitten on. Valehteletteko oikeudessakin kun kysytään suorittiko ap ne tunnit vai ei? Lopulta joudutte antamaan paperit uhkasakon uhalla.
Usein autokouluissa maksetaan osissa, niin että muutaman tunnin jälkeen maksetaan ensimmäinen kolmannes, ennen inssiä toinen kolmannes ja hyväksytyn inssin jälkeen loput.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Mä kävin paikassa A autokoulua ja se jäi kesken just inssin ja kirjallisten osalta. En suorittanut mnaskua silloin loppuun, mutta se ei mennyt ulosottoon pyörimään kun soitin autokouluun ja sovimme asioista. Kävin uudella paikkakunnalla myöhemmin koulun loppuun pai9kassa B, mutta ennenkuin sain todistukset ajotunneista ja teorioista tarvi minun maksaa kyseinen lasku autokoulu A.lle. Näin se kyllä menee..... ensin maksat ja sitten saat todistukset... kuka sulle on sanonu tai kuka sun on käskenyt mennä uuteen kouluun ilman että edellistä olet maksanut ?
Todistuksen teoriakokeesta saan muualta, eli en tarvitse edes todistusta teoriatunneista koska olen kokeen suorittanut. Ajotunneista vaan tarvitsen todistuksen jotta voin suorittaa autokoulun loppuun.

Hassua tämä minustakin on ja olen olettanut, että koko autokoulu pitää suorittaa uudestaan jos vaihdan paikkaa, mutta näin minulle edelleen sanoi kaksi eri ihmistä

No ei sitä ihan uudestaan tarvi suorittaa vaikka paikkaa välillä vaihtaakin, mutta miten sä ajattelet että autokoulu haluaa luovuttaa sulle todistuksen edes niistä ajotunneista kun sulla lasku sinne pystyssä ?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
No ei sitä ihan uudestaan tarvi suorittaa vaikka paikkaa välillä vaihtaakin, mutta miten sä ajattelet että autokoulu haluaa luovuttaa sulle todistuksen edes niistä ajotunneista kun sulla lasku sinne pystyssä ?
no enhän mä näin ajattelekkaan, vaan ihmettelen itsekkin että onko se muka näin.. Niin mulle vain sanottiin, että heidän täytyy ne luovuttaa, vaikka lasku olisikin maksamatta. Lupa menee kohta vanhaksi, joten en voi sitä heilläkään suorittaa loppuun, koska ei nyt ihan heti ole sellaista summaa säästössä

mie
Siinähän olisikin oiva säästökeino jos tuo olisi oikeasti mahdollista:) autokouluun vaan kaikki ja sitten ennen inssii vaihdat autokouluu etkä maksa mitään kenellekään.. vähän nyt omaa järkeä kehiin, vaikka ois mitä sanottu..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siinähän olisikin oiva säästökeino jos tuo olisi oikeasti mahdollista:) autokouluun vaan kaikki ja sitten ennen inssii vaihdat autokouluu etkä maksa mitään kenellekään.. vähän nyt omaa järkeä kehiin, vaikka ois mitä sanottu..
niin ja mikähän säästökeino se on jos luottotiedot menee ja lasku on ulosotossa?? Säästän joo hei TOSI paljon tässä nyt :eek:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saiko ap tähän mitään lisätietoa?
Joo, kyllä se näin vain menee :eek:
Että yli 90% teistä oli taas väärässä

hassua kyllä, että menee näin... mutta toisaalta taas ymmärrän, koska olen ne suorittanut ja laput ovat virallisia oli maksu sitten suoritettu tai ei

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saiko ap tähän mitään lisätietoa?
Joo, kyllä se näin vain menee :eek:
Että yli 90% teistä oli taas väärässä

hassua kyllä, että menee näin... mutta toisaalta taas ymmärrän, koska olen ne suorittanut ja laput ovat virallisia oli maksu sitten suoritettu tai ei
Mitkä ihmeen "laput"? Siis todisteet suoritetuista ajo- ja teoritunneista?

ap
Nostan nyt vielä, jotta kaikki vastaajat varmasti näkevät olleensa väärässä :LOL:
Varmaan ko. autokouluyrittäjää naurattaa myös? Ap taisi tehdä muuten petoksen, vähän samaan tyyliin kuin "juoksulounas"?
anna mun kaikki kestää, vai että oikein petos :LOL:

jos Y autokoulusta sanotaan, että käytäntö on tällainen niin eiköhän se silloin ole jos kaikki laputkin sain sieltä. Hassu systeemi, mutta näin se vaan näköjään on.

vieras
Nostan nyt vielä, jotta kaikki vastaajat varmasti näkevät olleensa väärässä :LOL:
Varmaan ko. autokouluyrittäjää naurattaa myös? Ap taisi tehdä muuten petoksen, vähän samaan tyyliin kuin "juoksulounas"?
anna mun kaikki kestää, vai että oikein petos :LOL:

jos Y autokoulusta sanotaan, että käytäntö on tällainen niin eiköhän se silloin ole jos kaikki laputkin sain sieltä. Hassu systeemi, mutta näin se vaan näköjään on.
Aivan, voi siis ostaa palvelun ja jättää sen maksamatta. Nimitä sitä miksi haluat. Jos olet rahaton, miten maksat kortin saatuasi auton, vakuutukset, verot jne? Olisko joku käytäntö millä ne sais laskulle mitä ei tarvitse maksaa?

ap
onko kukaan sanonut, että aion ostaa auton?? Kortti on vain nyt ajettava, tai joudun käymään autokoulun toiseen kertaan.. ja maksaa turhaan tämän koulun, ellet osannut lukea

vieras
onko kukaan sanonut, että aion ostaa auton?? Kortti on vain nyt ajettava, tai joudun käymään autokoulun toiseen kertaan.. ja maksaa turhaan tämän koulun, ellet osannut lukea
Millonhan se sinäki oot sitä maksamassa, saa autokouluyrittäjä oottaa aika kauan niitä sun eurojas, kerran ulosoton kautta menee.

ap
Millonhan se sinäki oot sitä maksamassa, saa autokouluyrittäjä oottaa aika kauan niitä sun eurojas, kerran ulosoton kautta menee.
ja mä en sinne ulosottoon maksa kokoajan jotain, huoh!!!

Sä oot just näitä jotka tulee joka ketjuun aukomaan päätään, vaikkei asioista kaikkea edes tiedä, koska kirjoittaja ei aina kaikkea kerro.

Mä olen iloinen, että saan vihdoin kortin, enkä ole koulua aikanaan turhaan käynyt ja PISTE... ei sun sanomiset sitä miksikään muuta. Tällainen on käytäntö ja sillä selvä.
Nyt kun tajusit olleesi väärässä, unohdat sen ja alat aukomaan jostain muusta asiasta.

---

Sä oot just näitä jotka tulee joka ketjuun aukomaan päätään, vaikkei asioista kaikkea edes tiedä, koska kirjoittaja ei aina kaikkea kerro.

Mä olen iloinen, että saan vihdoin kortin, enkä ole koulua aikanaan turhaan käynyt ja PISTE... ei sun sanomiset sitä miksikään muuta. Tällainen on käytäntö ja sillä selvä.
Nyt kun tajusit olleesi väärässä, unohdat sen ja alat aukomaan jostain muusta asiasta.
Vittu mikä luuseri =D

vieras

En ole äskeinen vastaaja, mutta ihmettelen, miksi asia huvittaa sinua noin kovasti. Esimerkiksi pienyrittäjälle jo muutama sinun kaltaisesi "asiakas" ajaa talouden ahtaalle :(

Törkeää
Onpa häikäilemätön tyyppi tuo ap!!! Häiritsee tuokin kommenttinsa, että "ja mä en sinne ulosottoon maksa kokoajan jotain, huoh!!! " Siis eikös se olisi ihan aiheellista maksaa "koko ajan jotain", että yrittäjä saisi omansa joskus pois???? Vai onko ap:n tarkoituskin jättää koko paska maksamatta???

Yhteistyössä