meneekö angiina tai nielutulehdus itsestään ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
mulla ollut pari päivää kurkku kipeä ja kuumetta. Tänään huomasin, että nielurisoissa vaaleita peitteitä.. Oiskohan toivoa, että menisi itsekseen ohi, vai pitäisikö joku kuuri hakea..

ei o menneet. Mitä pitempään odotin (pari viikkoa) sen pahemmaksi tuli olo ja lopulta nousi yli 39 asteen kuume. Eikä edes vettä pystynyt nielemään (kiva siinä sit lääkkeitä yrittää vedellä naamaan....). Suosittelen lääkärissä käyntiä.

Just käytettiin nieluviljelyssä nuorinta, kun kurkku on tulipunainen ja tosi kipeä. Tuo 2-v ei oikein suostu syömään, juo kyllä, mutta valituksen kera... Soitin illalla tuloksista ja kuulemma on virusperäinen juttu, eli menee itsekseen ohi, mutta voi kestää pitkään.

viruskurkkutulehdus menee itekseen ohi, mutta angiina ei. se voi aiheuttaa kurkkupaiseen ja ikäviä jälkitauteja, jopa todellakin sydänvian eli on tosi paha tauti.

onpa ollut angiinatoipilaita, jotka ovat kuolleet kesken liikuntasuorituksen, kun sydän on rasittunut liikaa.

Mulla oli angiina, joka todettiin viljelyllä. Pikatesti näytti negaa, joten miulla ei ollut sitä reseptiä. En sit viitsinyt lähteä uudestaan hakemaan pyörällä kaupungista reseptiä, koska kurkkukipu oli jo melkein poissa sairastettuani sitä jo yli viikon.
Mutta ei siis tullut mitään jälkiseuraamuksia.

Minulle tuli aikuisena nivelreuma. Lähes kaikilla reumapotilailla on ollut paljon angiinoja, myös minulla. Eli tosiaan herää epäilys, että olisi angiinan jälkitauti. Tietenkään kaikista angiinoista ei tule jälkitauteja.

ei menny mulla sain nielupaiseen. se oli sillon teininä kävin lääkärissä ja toin reseptin äidille kotiin eikä äiti niitä lääkkeitä käytnyt koskaan ostamassa, löytyi resepti roskiksesta päällimmäisenä. eli olin kipeä 1 1/2 kk. lopulta lääkäri pani tippaan antibiotit ja puristi paiseen pois. ja lopulta äiti suostu ostamaan lääkkeet kun lääkäri mainitsi sanan lastensuojeluviranomainen.
ei liittynyt tähän mitenkään mutta ei menny ohi ei ilman lääkitystä.