Meneekö kenenkään taaperot nukkumaan puol10-11?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Hassu kysymys mutta ihan mielenkiinnosta haluan tietää onko muita joilla taapero menee ilta unille noihin aikoihin.

Tiedän varmasti saan nyt monelta satikutia mutta otan jo valmiiksi sateenvarjon esille:D

Eli meillä ainut lapsonen on 1,9kk vanha ja menee aika usein nukkumaan meidän aikuisten kanssa samaan aikaan ja kello on usein puol 10-10 voi olla jo puol11 stakin:)
Taapero osaa kyllä mennä itsekin sänkyyn jos on väsynyt.

Joskus on sitten poikkeuksia että menee puol9-9,mutta aika usein yllä mainittu,aamullakaan emme kuienkaan nuku päivään asti,herätään siinä puol9-puol10.

Päikyt nukkuu vaihtelevasti1-3h.

Mun 5v menee nukkumaan silloin,kun minäkin. Eli joskus kymmenen kieppeillä. Tästä on muodostunut sellainen tapa, eikä lapsi mene yksin sänkyyn juuri koskaan.
Nukutaan samassa sängyssä siis kaikki.

no aika myöhänen tuo kyllä mutta mikäs siinä jos jaksaa eikä tarttee hoitoon herätä

meilläkin 1.5v kotihoidossa vielä mut menee viimestään 20.30 nukkumaaan

siis eihän tuo ole ongelma jos vaan aamulla saa nukkua tarpeeksi pitkään, niin kuin teillä saa. ongelma jos lapsi nukahtaa klo 23.00 ja herää esim. 5.30.Monissa kulttuureissa ihan normaalia.

Kiitos vastauksista,meillä terkalla loksahti suu auki kun kerroin,mutta mun mielestä ihan hyvä noin meillä koska aamulla ei tarvi lähteä minnekkään.Toki jos tiedän että aamulla aikasempi herätys yritän laittaa aikasemmin unille.

Jos joskus meen pojan kanssa sänkyyn puol9 eikä ole väsynyt niin ei se siellä sängyssä edes pysy,usein jos jää mieheni kanssa telkkua "kattoon" ja minä menen jo nukkumaan tulee usein itse sänkyyn kun on väsynyt.Tai sitten isi tuo sänkyyn ja niin hän nukahtaa.

1v9kk menee nukkumaan klo 21-22 välillä, joskus vähän venähtää mutta tuosta yritetty pitää kiinni. Siis tuohon aikaan viedään sänkyyn, jätetään yksin ja nukahtaa sitten hetken päästä. Aamulla herää 8.30- 10 välillä. Kotihoidossa ja sopii meidän rytmiin hyvin =) Ensi kesänä sitten opetellaan toinen rytmi... koska päiväkotiaika lähestyy...

Meillä nuorempi (1v4kk) menee nukkumaan noihin aikoihin ja herää aamulla kuudelta itse.
Päivällä poika nukkuu 1-2h
Meillä poika saa valvoa siks just kun kotona hoidan niin aamuisin ei oo kiire mihinkään ja lapsi on niin vähäuninen et muuten meillä herättäis viiden aikaan. Isompi meillä menee nukkumaan 19.30-20 ja herää seitsemän hujakoilla eikä nuku enään päivällä

Meillä lapset (3v ja 1v) nukahtavat yleensä 21-22 välillä. Aamuisin heräillään vähän ennen tai vähän yli 9. Meille tämä on ihan sopiva rytmi, kun ollaan kuitenkin kotona, eikä ole kiire mihinkään hoitoon tai töihin. Musta itsestänikin on ihana, ettei tarvi nousta aamusin kukonlaulun aikaan sängystä. Meidän perheessä on kaikki iltavirkkuja ja aamuisin unisia =)
Siinä vaiheessa tietysti, kun tulee töihinpaluun aika, täytyy rytmit muuttaa aikasemmaksi.

Meidän tyttö 1,2v menee pääsäntöisesti nukkumaan klo21 mut viikonloppuisin vasta klo 21.3-22,koska lyläilään paljoi viikonloppuisin =)

Ja aamulla herätään klo 9-10, ja päikkäreitä nukutaan yhet n.1,5h.

Alkuperäinen kirjoittaja taustailija:
Mun 5v menee nukkumaan silloin,kun minäkin. Eli joskus kymmenen kieppeillä. Tästä on muodostunut sellainen tapa, eikä lapsi mene yksin sänkyyn juuri koskaan.
Nukutaan samassa sängyssä siis kaikki.

meillä samoin...

Meillä on nyt tuo 2,5v useamman kuukauden mennyt nukkumaan kymmenen aikaan vasta, joskus lähemmäs 11...ja ei auta vaikka aamulla herätetään viimeistään 7.30 päiväkotiin. |O Sänkyyn menee kyllä jo puoli yhdeksän aikaan illalla, mutta eipä vaan nuku. Ei näytä väsyttävän. leikkii ja höpöttelee sängyssään... Ja päiväkodissa ovat sitä mieltä että päiväunet tarvii (tottakai kun en saa illalla nukkumaan ihmisten aikaan), nukuttavat kaikki 4 -vuotiaaksi päiväunet. Aaargh! Loputon kierre...

Meidän 1-vuotias menee monesti nukkumaan vasta klo 23. Aamuisin nukkuu 8-10 asti riippuen päivästä. En ole kokenut nukkumaanmenoaikaa mitenkään liian myöhäisenä.

Yhteistyössä