meneekö katsastus läpi jos??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Arska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Arska"

Vieras
tarkotus on tämän päivä aikana käyä katsastaan henkilöauto ja mietityttääki semmone asia siinä että meneekö katsastus läpi jos auton ajovalon korkeutta ei voi säätää ja pakoputki on hieman löysällä kiinnikkeistä että rämisee ainoastaa käynnistäesä?

Jos valot näyttää oikein, niin korkeintaan korjauskehoitus. Samoin pakoputkesta veikkaisin että pelkkä korjauskehoitus.

Mutta oikein pahalla tuulella oleva inssi ei päästä läpi....

[QUOTE="Arska";25051668]sitä se meikäläineki aatteli että pitäis mennä läpi riiippuu enempi katsastajan mielialasta[/QUOTE]

Näinhän se on. Tosin jos ne valot sohottaa pitkin v****ja, niin sit ei mee läpi, tai jos se pakoputki pitää kauheeta kolinaa koko ajan. Mutta toivotaan parasta :)

Jokaisesta autosta voi säätää ajovaloja. Kaikissa ei vaan ole sitä yksinkertaista ruuvia, vaan joutuu tekemään vähän enemmän töitä. Kannattais laittaa kuntoon ennen kuin vie.
Eikö ole varaa ostaa pakoputkeen uutta kiinnikettä?

[QUOTE="vierailija";25051743]Jokaisesta autosta voi säätää ajovaloja. Kaikissa ei vaan ole sitä yksinkertaista ruuvia, vaan joutuu tekemään vähän enemmän töitä. Kannattais laittaa kuntoon ennen kuin vie.
Eikö ole varaa ostaa pakoputkeen uutta kiinnikettä?[/QUOTE]
Luulen että tässä tapauksessa kyse on siitä että siellä auton sisällä kojetaulussa oleva ajovalojen korkeudensäätönamiska ei toimi.

Se jos pakoputki rämisee muuten vaan, ei pitäisi vaikuttaa katsastustulokseen mitään. Jos kaikki on periaatteessa kunnossa niin saa rämistä ja paukkua ja pitää meteliä.
Valot kannattaa toki säätää ennen leimalle vientiä, niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Jos ei ole säätöruuveja niin prikoilla yms.

jos ei mee läpi, niin kuukausihan sulle tulee ajoaikaa, edellyttäen että auton edellinen katsastus on voimassa vielä tänään ainakin kun viet sen leimalle taas. Sitten kuukauden sisään korjaat ne viat ja viet jälkinäyttöön, useimmissa konttoreissa se on ilmainen.
Mutta luulis että menee läpi korjauskehotuksilla.

jos ei mee läpi, niin kuukausihan sulle tulee ajoaikaa, edellyttäen että auton edellinen katsastus on voimassa vielä tänään ainakin kun viet sen leimalle taas. Sitten kuukauden sisään korjaat ne viat ja viet jälkinäyttöön, useimmissa konttoreissa se on ilmainen.
Mutta luulis että menee läpi korjauskehotuksilla.
Täh!?! Laitappa listaa konttoreista joissa jälkitarkastus on ilmainen. Voi jäädä lista aika lyhyeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25051767:
Täh!?! Laitappa listaa konttoreista joissa jälkitarkastus on ilmainen. Voi jäädä lista aika lyhyeksi.

Täälläkin näemmä kaikissa maksullinen (8-10 euroa), viime vuonna oli vielä yhdessä ilmainen. Halvin katsastus 25 euroa + päästömitttaus.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25051767:

asunkohan sit nii perähikiällä että tässä 2 naapurikaupungissä 3 konttoria joissa ilmainen, kahessa tais olla 10e..

Täälläkin näemmä kaikissa maksullinen (8-10 euroa), viime vuonna oli vielä yhdessä ilmainen. Halvin katsastus 25 euroa + päästömitttaus.
Joskus voi olla joitain tarjouksia mutta kyllä se yleensä maksaa ihan rahaa.
Tuohon mainitsemaasi katsastushintaan muuten lisätään päästömittauksen lisäksi vielä OBD-mittaus (riippuu auton iästä).

Musta on järkyttävää, kun mä naisena tiedän autoista ja katsastuksesta enemmän kuin jotkut miehet.
En ikinä vois olla miehen kanssa, joka ei ymmärrä mikä katsastuksessa pitää olla kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25051796:
Joskus voi olla joitain tarjouksia mutta kyllä se yleensä maksaa ihan rahaa.
Tuohon mainitsemaasi katsastushintaan muuten lisätään päästömittauksen lisäksi vielä OBD-mittaus (riippuu auton iästä).
Minulla on sen verta vanha ettei tarvita. 10e on päästömittaus, ODB-mittaus taisi olla alle kympin ja uusinta tarvittaessa 10e Q-katsastuksella. Pitäisi käyttää auto katsastuksessa kunhan ilmat vähän lämpenevät ja sen jälkeen laittaa auto talvilepoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25051816:
triplaisä, Joensuussa on muutamassa paikassa jälkitarkastus ilmanen.
tosin, eipä täällä se katsastuskaan maksa ku vajaa 50e..
Missä? Itse juuri katsoin että ei olisi missään enää, mutta en katsonut uusimpia tietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25051803:
Tod.näk. asut perähikiällä :) Itse en ole koskaan yhdenkään konttorin hinnastossa nähnyt 0-hintaista jälkitarkastusta ja hinnat vaihtelevat vielä tarkastettavan vian mukaan.

joo, taija mie asua ;) tosin mun tiedot onkin 1v takaisia, nyt ei oo autoa, joten tilanne voinut muuttua :)

Se riippuu niin planeettojen osumisesta kohdilleen. Auringon säteistä ja katsastussedän mielialasta..

Jos on oikein *ittumainen katsastussetä niin se pompauttaa valosta ja antaa huomautuksen pakoputkesta.

Missä? Itse juuri katsoin että ei olisi missään enää, mutta en katsonut uusimpia tietoja.

on ollu ilmanen ainakin vuos sitten.. miehen veli asuu joensuussa ja sano viimeks et sen katsastus oli maksanu 19e ja ku ei menny läpi niin jälkitarkastus ilmanen..

itse samaan aikaan kävin tarkastuttamassa auton ja jumankauta maksoin siitä 69e..

Aina selitellään: "Tää romu on ihan hyvä, katsastusmies oli vaan vittumaisella päällä."
No, ei se romu ole hyvä, jos ei mene katsastuksesta läpi!! Ostakaa toimivat autot, niin ei tule ongelmia.
Mun autoissa ei ole koskaan mitään sanomista ollu, vaikka on katsastusmies ollu selkeesti pahalla päällä.

Yhteistyössä