V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sain mutta muistin väärin kun olin lukenut sen monta päivää sitten. Eli että viimeinen kiinteä olisi sallittu klo 14. Harmittaa tietty."Tutkimusta edeltävänä päivänä saa syödä kevyen aamupalan ja lounaan esim. kasvissosekeitto ja vaaleaa leipää ennen klo 14 Tämän jälkeen kiinteä ruoka on kielletty."
Etkö saanut potilasohjetta kuinka toimitaan kutsun yhteydessä?
Mihinkä aikaan tähystys hu on? Eikö sinun pitäisi jo aloittaa sen 4 l juonti kun 1 l/tunti pitäisi pystyä juomaan niin se 4 tuntia vähintään kuluu. Vinkki laita rasvaa peräaukolle esim Bepathen, vaseliini tai viilentävä rektaalivoide.Sain mutta muistin väärin kun olin lukenut sen monta päivää sitten. Eli että viimeinen kiinteä olisi sallittu klo 14. Harmittaa tietty.
Kohtapuoliin aloitan lipittämisen ohjeen mukaan.Mihinkä aikaan tähystys hu on? Eikö sinun pitäisi jo aloittaa sen 4 l juonti kun 1 l/tunti pitäisi pystyä juomaan niin se 4 tuntia vähintään kuluu. Vinkki laita rasvaa peräaukolle esim Bepathen, vaseliini tai viilentävä rektaalivoide.
Älä jännitä, ole riittävän rento ja anna ilman tulla ja mennä suolessasi. Jos sattuu paina itse kädellä vatsaasi siltä kohtaa riittävän voimakkaasti niin onnistuu kyllä. Mielestäni oli tosi helppo ja kivuton tutkimus.Kohtapuoliin aloitan lipittämisen ohjeen mukaan.
Pyysin ennakkoon rauhoittavaa lääkitystä kun se on tehty kerran jokunen vuosikymmen sitten. Pääsen kelataksilla eestaas kun autolla ei saa ajaa sen jälkeen
Kokemusta tosiaan on kerran aikoja sitten. Oli kyllä epämukavaa. Varmaan laitteet on kehittyneet ohuemmiksi tms.Älä jännitä, ole riittävän rento ja anna ilman tulla ja mennä suolessasi. Jos sattuu paina itse kädellä vatsaasi siltä kohtaa riittävän voimakkaasti niin onnistuu kyllä. Mielestäni oli tosi helppo ja kivuton tutkimus.
Voi kauhistusVaarana siinä on ettei suoli ehdi tyhjentyä kunnolla. Kolonoskopiassa suoleen pumpataan ilmaa ja pahimmillaan suolikaasuista ja ilmasta voi muodostua räjähtävä seos. Myös sen vuoksi tyhjennys kannattaa ottaa vakavasti.
Se neste 4l juodaan neljän tunnin sisään koko satsi. Sen jälkeen saat juoda vettä. Onko sinulla Picoprep vai joku muu? Missä on sinulle annetut potilasohjeet toimenpidettä varten? Lue ne ja toimi ohjeita noudattaen.Kokemusta tosiaan on kerran aikoja sitten. Oli kyllä epämukavaa. Varmaan laitteet on kehittyneet ohuemmiksi tms.
Hyvin on suoli tyhjentynyt, ripuliksi meni ja kohta kolmannen kerran pytylle. Aamulla taas litra sitä ulostusnestettä.
Tuo kyllä kuulostaa provoltaSe neste 4l juodaan neljän tunnin sisään koko satsi. Sen jälkeen saat juoda vettä. Onko sinulla Picoprep vai joku muu? Missä on sinulle annetut potilasohjeet toimenpidettä varten? Lue ne ja toimi ohjeita noudattaen.
Ei ole mikään provo. Olin vuosi sitten kolonoskopiassa ja tein kaiken annettujen ohjeiden mukaan. Join edellisenä päivänä neljän tunnin sisään neljä litraa tyhjennyslääkettä. Sen jälkeen vain vettä ei kahvia tai kivennäisvesiä tähystykseen saakka. Laitan potilasohjeen jos löydän.Tuo kyllä kuulostaa provolta
Ei vaan nimenomaan käskettiin juomaan 1 L illalla ja 1 L aamulla. Moviprepistä ei tule kuin 2 litraa. Oli siinä litrassakin tekemistä 2 h aikana.
Kiitos tiedosta, minulla on potilasohje kyllä omaan toimenpiteeseen liittyen.Ei ole mikään provo. Olin vuosi sitten kolonoskopiassa ja tein kaiken annettujen ohjeiden mukaan. Join edellisenä päivänä neljän tunnin sisään neljä litraa tyhjennyslääkettä. Sen jälkeen vain vettä ei kahvia tai kivennäisvesiä tähystykseen saakka. Laitan potilasohjeen jos löydän.
Tsemppiä.Kiitos tiedosta, minulla on potilasohje kyllä omaan toimenpiteeseen liittyen.
Tsemppiä.