Menee hermot terveyskeskuksen ym puhelimiin. Miksi niihin ei voi kukaan vastata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis ihan käsittämätöntä että täällä ei vastata puhelimiin. Ihan sama mihin ja kelle yrität soittaa. Tai sitte on joku soittoaika kerran viikossa tunnin ajan aikaan jota ei kukaan tiedä. Kiva.
Luulis nykyaikana saavan toimivan systeemin tuohonkin. Jos ei kyseinen henkilö voi vastata niin vois sen puhelun edes kääntää jollekin.
Ja kunnan virastoissa sama juttu.
yritä sitte saaja asiat hoidettua kun ketään ei saa koskaan kiinni.

Terveyskeskuksen ajanvaraus pitäisi yksityistää. Puhelimeen ei silloinkaan vastattaisi, mutta saisi ainakin jonottaessaan kuunnella paljon hyvää musiikkia. Jonotusaika olisi luonnollisesti maksullista.

Täällä vastaa aina automaatti, kunhan tätit muistavat pistää sen luukulla aamulla päälle.

Onneksi nykyään on niin päin, että lääkärin soittoaikaan lääkäri soittaa, ei tarvitse itse yrittää päästä läpi kuten ennen.

Itse ajanvarauksessa/neuvonnassa työssä olleena tiedän että puhelin soi tauotta ja siihen kyllä vastataan aina kun ehditään. Eli tahallaan ei kyllä vastaamatta jätetä. Mun työpaikoilla on puhelin lukkiutunutkin jos siihen ei vastata eli pakkorako vastaamisen suhteen. Mutta kun puhelin soi tauotta niin varmasti väkisinkin jää ihmisiä, jotka eivät läpi pääse.

Kummallista on kyllä se, että työntekijä tästä saa soittajalta haukut niskaansa vaikkei kyllä kykene kahta puhelua samanaikasesti hoitamaan. Ja ihan kuin työntekijä olisi syyllinen siihen, että puhelimessa on vain tietty määrä henkilökuntaa ja linjat niin ruuhkaisia.

Ei tk:ssa kukaan tahallaan puhelimeen vastaamatta jätä. Minulla on oma väestävastuualue, jonka potilaiden asioita hoidan: verenpaineen mittaukset, neuvonnat, haavanhoidot, tikkienpoistot jne. Puhelinajat on meillä JOKA PÄIVÄ klo 8-10 ja klo 12-13. Muut ajat on pyhitetty ajanvarauspotilaille, joiden hoitamisesta ei tulisi mitään jos joutuisi jatkuvasti vastaamaan puhelimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Ei tk:ssa kukaan tahallaan puhelimeen vastaamatta jätä. Minulla on oma väestävastuualue, jonka potilaiden asioita hoidan: verenpaineen mittaukset, neuvonnat, haavanhoidot, tikkienpoistot jne. Puhelinajat on meillä JOKA PÄIVÄ klo 8-10 ja klo 12-13. Muut ajat on pyhitetty ajanvarauspotilaille, joiden hoitamisesta ei tulisi mitään jos joutuisi jatkuvasti vastaamaan puhelimeen.

Juuri näin... tää on kyllä kumma kun aina luullaan että laiskuuttaan ollaan puhelimeen vastaamatta. Terveyskeskustyössä kun ei kauheasti laiskotella vaan työtahti on aika kova.

Tutun kuuloista.
Yks päivä jonotin, siis oikeasti mä jonotin (eli se maksoi!) 8.15-11.05! Ja meillä täällä ajanvaraus on 8-11, onneksi sentään vastasivat vielä vaikka menikin jo yliajalle!

Ja hei, en mä syyllistä ketään muuta kun jotain kaupungin johtoa siitä että asiat ovat tälläisellä mallilla!
En sitä kuka vastaa puhelimeen tai mitään muutakaan hoitajaa, mutta oikein tuo ei ole, ei missään tapauksessa että ihminen saa soittaa tunteja päästäkseen linjan läpi!

Yhteistyössä