Menee hermot mieheen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon nyt seurustellu miehen kanssa 7kk, molemmilla omat perheet (molemmat yksinhuoltajia), asunnot ja ollaan mahdollisuuksien mukaan yhdessä. No toisaalta mies on unelma, huomioi ja tuo kukkia, hieroo jalkoja ja auttaa... mutta onhan siinä tietysti se mutta. Vajaassa kahdessa viikossa viestejä on puhelimeen tullut yli 200 + fb-viestejä viisinkertaisesti, puheluita ja kaikki vapaa-aika pitäisi viettää yhdessä :( Jos ei viestiin vastaa heti, niin alkaa kauhea "ootko suuttunu mulle" -tenttaaminen ja kukkapuska on oventakana, tai jotain muuta aivan älytöntä. Onko edes normaalia?!!! Me kumminki viestien ja puheluiden lisäksi nähdään joka päivä, niin ajattelis, ettei koko ajan tarvi toisen kanssa puhua tai viestitellä. Heti kun lähtee ovesta, niin 5min päästä tulee jo ikävä viestejä ja runoja. Kaikki lapsivapaa aika pitäisi viettää kahdestaan tai vähintään yhdessä, ja mulla menee totaalisesti hermot :(

ja miehen tausta? tullut jätetyksi? huono itsetunto ja siitä johtuva epävarmuus? vai onko hän vaan niiin rakastunut/ihastunut ja siinä huumassa haluaa olla sun kanssa koko ajan. Kuulostaa hieman tunteiden varassa eläjältä.. ja siinä tietysti se riski, että kun tunteet väistämättä ajan myötä laimenee niin suhdekkin voi kariutua.

No en pistäis paheitteeksi, vaikka laimenis heti... alan olla jo niin ahdistunu tuohon viestittelyyn ja iilimato -touhuun :( On petetty ainakin, mutta on myös pirun mustasukkainen ja omistushaluinen, eikä varmaankaan tuosta mihinkään muutu.

En lähtisi syventämään suhdetta enää tuosta. Varsinkin, jos on mustasukkaisuuden oireita jo nyt.. Ja kyllähän tuo viestittelykin kertoo, ettei kaikki ole ihan kohdillaan. Ymmärrän toki, että suhteen alussa viestitellään paljon ja ollaan yhdessä, mutta tuo on jo minusta sairasta.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="vieras";28237156]En lähtisi syventämään suhdetta enää tuosta. Varsinkin, jos on mustasukkaisuuden oireita jo nyt.. Ja kyllähän tuo viestittelykin kertoo, ettei kaikki ole ihan kohdillaan. Ymmärrän toki, että suhteen alussa viestitellään paljon ja ollaan yhdessä, mutta tuo on jo minusta sairasta.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Sairasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua;28237138:
MISTÄ se johtuu, että nuo tuommoiset miehet päätyy AINA yksin sellaisten naisten kanssa jotka eivät tuommoisesta perusta. Ja sitten ne naiset, jotka tykkäis tuollaisesta, ei ikinä kohtaa niitä miehiä jotka käyttäytyis noin. Siis jumalauta. Aina tää sama asia.

Samaa mieltä. Mun mies ei muista edes mun synttäreitä, kun ollaan viikko erossa saattaa laittaa yhden tekstarin, eikä ole viiden vuoden aikana ikinä tuonut edes kukkia. Ottaisin ap:n miehen heti itselleni.

Mun mielestä asia on vaan niin että mies haluaa olla 100% varma että sulla on asiat hyvin ja olet onnellinen.Sinun tilanteessasi sanoisin miehelle suoraan että kaikki on hyvin ja ei tarvitse laittaa joka 5minuutin välein viestiä ja ilmoitan jos suutun:).

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28237137:
on myös pirun mustasukkainen ja omistushaluinen

Varmaan parasta unohtaa mies, jos et halua käydä läpi noista piirteistä koituvia ongelmia... Mulla on esimerkiksi kaveri joka on ollut miehensä kanssa varmaan lähemmäs 10 vuotta, ja edelleen mies epäilee, jos kaveri on ollut esimerkiksi iltamyöhään kaverinsa luona, että valheteliko tämä missä oli, ja mököttää jokaisesta baari-illasta minkä kaveri ystävineen viettää...

Olisin todella huolestunut. Tuo ei enää vaikuta normaalilta välittämiseltä tai rakastumiselta. Tulee tunne, että mies tahtoo hallita sinua. Olla koko ajan tietoinen mitä teet ja kenen kanssa. Englannissa on sana 'creepy', joka kuvaa tuota käyttäytymistä mielestäni todella hyvin. Itse olisin jo ottanut jalat alleni.

On jo vähän ylenpalttista, tänäänkin koko ajan puhelin soi ja fb täynnä viestejä, vaikka tiesi, että on kiirus päivä. Ja koko ajan pitää olla tietoinen mun menoista, ja jos menee kauemmin, niin kauhee tenttaus kävinkö jossain muualla :( Ja nyt on ottamassa kortin samalle salille kun minä, MÄ EN HALUA OLLA KOKO AJAN SEN KANSSA. Ei tajua, että tarvin omaa aikaa.

Olisin todella huolestunut. Tuo ei enää vaikuta normaalilta välittämiseltä tai rakastumiselta. Tulee tunne, että mies tahtoo hallita sinua. Olla koko ajan tietoinen mitä teet ja kenen kanssa. Englannissa on sana 'creepy', joka kuvaa tuota käyttäytymistä mielestäni todella hyvin. Itse olisin jo ottanut jalat alleni.

Näin, tuo ei todellakaan kuulosta vain ihanalta huomioimiselta (niinkuin joku ilmeisesti kuvittelee kun toivoi tuollaista miestä itselleen) vaan pelkästään sairaalta ja varmaankin sairaammaksi menee jos suhde syvenee.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28237823:
On jo vähän ylenpalttista, tänäänkin koko ajan puhelin soi ja fb täynnä viestejä, vaikka tiesi, että on kiirus päivä. Ja koko ajan pitää olla tietoinen mun menoista, ja jos menee kauemmin, niin kauhee tenttaus kävinkö jossain muualla :( Ja nyt on ottamassa kortin samalle salille kun minä, MÄ EN HALUA OLLA KOKO AJAN SEN KANSSA. Ei tajua, että tarvin omaa aikaa.

Se on mustasukkainen ja epäilee sun pettävän.

Normaali ihminen ei toimi noin.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua;28237138:
MISTÄ se johtuu, että nuo tuommoiset miehet päätyy AINA yksin sellaisten naisten kanssa jotka eivät tuommoisesta perusta. Ja sitten ne naiset, jotka tykkäis tuollaisesta, ei ikinä kohtaa niitä miehiä jotka käyttäytyis noin. Siis jumalauta. Aina tää sama asia.

Johtuiskohan siitä, että ei sellaista tervettä naista ole, joka tykkäisi tuollaisesta toiminnasta. Voihan se kuulostaa ihan kivalta ajatukselta, jos oma mies ei koskaan muista mitenkään, mutta oikeasti tuollainen toisessa riippuminen ei ole enää mukavaa eikä tervettä.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="Hmh";28238193]Toivottavasti pääset ongelmitta miehestä eroon.[/QUOTE]

Tätäkin vähän epäilen :( Meillä oli kerran sanaharkkaa ja alkoi heti se, jos jätät mut, niin tapan itteni, et löydä ketään parempaa kun minä ja sitte taas oli itteänsä tappamassa, tämä tosin kännissä. Mutta oon yrittäny pikkuhiljaa saada etäisyyttä, mutta kun ei onnistu ja ongelmahan on myös siinä, että mies asuu samassa talossa.

[QUOTE="vieras";28237156]En lähtisi syventämään suhdetta enää tuosta. Varsinkin, jos on mustasukkaisuuden oireita jo nyt.. Ja kyllähän tuo viestittelykin kertoo, ettei kaikki ole ihan kohdillaan. Ymmärrän toki, että suhteen alussa viestitellään paljon ja ollaan yhdessä, mutta tuo on jo minusta sairasta.[/QUOTE]

minusta ei ole! Minusta tuo on ihanaa :)

Hei mitäs sanot siihen että esim tossa viime vuonna minä ja mies oltiin oltu 4vuotta yhdessä, jos oltiin erillään 8tuntia soiteltiin puolin ja toisin tona aikana 1-4kertaa :D

niin joka päivä.. vähintään sen kerran ja kaikki vapaa-aika oltiin yhdessä 99.9% Ei kyllästytä toistemme seuraan, mä oon mieluiten oman kultani kanssa,jos se on jollekkin ongema niin voi voi.

[QUOTE="usko pois";28237848]Se on mustasukkainen ja epäilee sun pettävän.

Normaali ihminen ei toimi noin.[/QUOTE]

hei normaali ihminen tuntee mustasukkaisuuttakin, mutta epänormaali ihminen pakenee ongelmia ja tunteita. mustasukkaisuushan saa alkunsa usein siitä että on kokenut pettämisen joko siinä suhteessa tai usein aiemmassa suhteessa. tähän lisätään se että todella rakastaa toista-> menettämisen pelko.
'
ja jos ap kerran pakenee miehen rakkauden osoituksia yms niin ns. vanhat merkit on ilmassa ja ap lietsoo miehen mustasukkaisuutta omalla käytöksellä.

Sitä kutsutaan kielteiseksi kehäksi, molemman käytös ruokkii toisen käytöstä.

Yhteyden katkeaminen rakkaaseemme saattaa turvallisuudentunteemme uhatuksi. Silloin meidät valtaa primitiivinen paniikin tunne. Se saa aikaan hälytystilan aivojemme mantelitumakkeessa, jossa sijaitsee pelon keskuksemme ja joka on erityisen virittynyt kaikenlaisen uhan prosessointiin. Kun aivomme saa aikaan hälytystilan, me emme ajattele vaan toimimme. Uhka voi tulla ulkomaailmasta tai omista sisäisistä impulsseistamme. Toimintaamme määrittää oma tulkintamme ja havaintomme tilanteesta, ei todellinen tilanne. Jos tunnemme itsemme hylätyksi, joudumme helposti paniikin valtaan.

Pidä minut lähelläsi - Väestöliitto

Lueppas toi ja sitten varaat vaikka kirkon parisuhdeterapiaan ajan.

Siis mies joka tuo kukkia soittelee,ja rakastaa on ihana. jos sä et osaa arvostaa sitä ni oma on häpeäs. Mutta teillä on niitä lapsiakin vaikka ei yhteisiä,mutta 7:ssä kuukaudessa on tapahtunut kiintymisiä puolin ja toisin joten lapset menettää taas jos tästäkin seuraa ero! kananttais siis vähän miettii

ja herää epäilys, mikäs siinä sun lasten isässä oli vikana? pitäisköhän vähän katsoa peiliinkin?

Ap sä olet selkeästi liian itsenäinen tuollaiselle symbioosia hakevalle miehelle. Mustasukkaisuus voi myös olla merkki jostain vaarallisemmasta. Sinuna pistäisin etäisyyttä siten, ettet kerro miehelle enää kaikkia asioitasi, mitä teet päivittäin ja missä meet. Jos reaktio on vähänkään vihamielinen, muuta pois salaiseen osoitteeseen. Puhun kokemuksesta.

[QUOTE="liljan kukka";28240281]hei normaali ihminen tuntee mustasukkaisuuttakin, mutta epänormaali ihminen pakenee ongelmia ja tunteita. mustasukkaisuushan saa alkunsa usein siitä että on kokenut pettämisen joko siinä suhteessa tai usein aiemmassa suhteessa. tähän lisätään se että todella rakastaa toista-> menettämisen pelko.
'
ja jos ap kerran pakenee miehen rakkauden osoituksia yms niin ns. vanhat merkit on ilmassa ja ap lietsoo miehen mustasukkaisuutta omalla käytöksellä.

Sitä kutsutaan kielteiseksi kehäksi, molemman käytös ruokkii toisen käytöstä.

Yhteyden katkeaminen rakkaaseemme saattaa turvallisuudentunteemme uhatuksi. Silloin meidät valtaa primitiivinen paniikin tunne. Se saa aikaan hälytystilan aivojemme mantelitumakkeessa, jossa sijaitsee pelon keskuksemme ja joka on erityisen virittynyt kaikenlaisen uhan prosessointiin. Kun aivomme saa aikaan hälytystilan, me emme ajattele vaan toimimme. Uhka voi tulla ulkomaailmasta tai omista sisäisistä impulsseistamme. Toimintaamme määrittää oma tulkintamme ja havaintomme tilanteesta, ei todellinen tilanne. Jos tunnemme itsemme hylätyksi, joudumme helposti paniikin valtaan.

Pidä minut lähelläsi - Väestöliitto

Lueppas toi ja sitten varaat vaikka kirkon parisuhdeterapiaan ajan.

Siis mies joka tuo kukkia soittelee,ja rakastaa on ihana. jos sä et osaa arvostaa sitä ni oma on häpeäs. Mutta teillä on niitä lapsiakin vaikka ei yhteisiä,mutta 7:ssä kuukaudessa on tapahtunut kiintymisiä puolin ja toisin joten lapset menettää taas jos tästäkin seuraa ero! kananttais siis vähän miettii

ja herää epäilys, mikäs siinä sun lasten isässä oli vikana? pitäisköhän vähän katsoa peiliinkin?[/QUOTE]

Normaali ihminen ei uhkaa riitatilanteessa itsemurhalla, kutem ap:n miesystävä on tehnyt.. Vai onko sinusta sekin romanttista suhteeseen heittäytymistä ja kaikkensa antamista? Sinä et taida nyt erottaa millainen on terve ihmissuhde ja millainen menee jo toisen elämän rajoittamiseksi ja vahmiseksi.. Toki,, jos toinen on valmis tuollaiseen kontrollointiin, niin mikä ettei, mutta ap ei selvästikään halua noin kontrolloitua elämää miehen taholta.

Ap: Se mies on selvinnyt jo yhdestä erosta, joten on todistettu, ettei hän tee itsaria vaikka kuinka niin uhkaa. Todennäköisesti hän on exälle tehnyt samat jutut, koskantuollaiset käyttäytymistavat ei kehity ihan yhden pettämistapauksen takia.. (olisipa muuten aika mielenkiintoista päästä kysymään noista miehen tavoista hänen exältään).

Kunnasutte samassa talossa, niin kannattaa varautua erotapauksessa kaikkeen älyttömään miehen taholta. Kuulostaa pieneltä stalkkerim alulta ja mikäs sem näppärämpää kun asutte samassa pihapiirissä. Onko sinulla jotain tuttua, joka voisi tulla majailrmaan sinunbluo turvaksi, jos homma menee ihan överiksi? Kannattaa puhua tuon miehen käytöksestä parille ystävälle/ sukulaiselle. Pahimmassa tapauksessa valmistaudu henkisesti, että joudut muuttamaan saadaksesi rauhan.

Tsemppiä!

PS. Älä aloita eropuheita yhtään alkoholin vaikutuksen alaisrna, jos mies reagoi tuolla tavalla. Vaan kerro päätösestäsi arkena ja selvinpäin.. Mieluiten yleisellä paikalla, josta voit lähteä karkuun eikä mies voi alkaa painostaa sinua itsarijutuillaan. Onnistuuko, että viettäisit lasten kanssa muutaman yön eroilmoituksesi jälkeen muualla kuin omassa kämpässä (esim. pääsiäisen pyhät, jos ei ole töitä). Vaihda kännykkänumero, sillä mies tulee pommittamaan sinua tuon eroilmoituksen jälkeen kahta kauheammin (ja myös mahdollisestu uhkailemaan kaikella). Laita kännykkäsi kiinni siksi aikaa kun olette poissa.. Bannaa mies fb:stä kokonaan.

Kuulostaa voimakkailta ehdotuksilta, mutta sinä ap tiedät, mikä noista keinoista on tarpeen ja mitä et tarvitse käyttää kyseisen miehen kohdalla. Kuitenkin tuossa sinulle ajattelemisen aihetta ja keinoja toimia, jos päätät lopetaa suhteen.

Miksi aina pitää olla heti eroamassa? Miksi ap ei vaan vois jutella topakasti liiallisesta yhteydenpidosta? Se, että lakkaa kertomasta asioita, ei kyllä ole missään mielessä hyvä juttu.
Osta ap miehelle uusi rahapussi, jossa on sinusta kuva. Kerro kuinka paljon hänestä välität, mutta ei saa loukkaantua, vaikka et koko ajan ehdi pitämään yhteyttä.

[QUOTE="vieras";28240333]Miksi aina pitää olla heti eroamassa? Miksi ap ei vaan vois jutella topakasti liiallisesta yhteydenpidosta? Se, että lakkaa kertomasta asioita, ei kyllä ole missään mielessä hyvä juttu.
Osta ap miehelle uusi rahapussi, jossa on sinusta kuva. Kerro kuinka paljon hänestä välität, mutta ei saa loukkaantua, vaikka et koko ajan ehdi pitämään yhteyttä.[/QUOTE]

Minua on vainottu "ihastuneen" toimesta. Tämä on tuore tapaus, josta vast'ikää tuli poliisiasia. Voin vakuuttaa, että siinä vaiheessa, kun toinen jo uhkailee itsemurhalla tai jos toisen elämä on konkreettisesti vaikeutunut (jatkuva toisen häiriköiminen tekee myös vainoajan omasta elämästä vaikeaa, näin on ap:n kuvailemassa tapauksessa todennäköisesti jo käynyt tai käymässä) vainoamisen takia, ei siinä enää järkipuhe auta. Eikä ap tunnu niin rakastuneelta tuohon vainoajaansa, että kannattaisi leperrellä välittämisestä ja antaa lahjaksi kuviaan. Jos tuo mies on vielä mustasukkainen, tuollainen ei missään tapauksessa lannista miestä vaan yllyttää häntä. Syvästi mustasukkainen ihminen on vainoharhainen ja katsoo moisen 'ilmastonmuutoksen' epäilyttäväksi ja äityy piinaamaan aloittajaa vielä pahemmin.

Jos kyse on vain taidottomuudesta hoitaa parisuhdetta ja taidottomuudesta/kokemattomuudesta johtuvasta ylilyönnistä, sen voi ratkaista puhumalla, mutta jotenkin tuntuu, ettei tuo enää ole pelkkää ylilyöntiä...

Minun nykyinen oli alussa myös kova viestitteleen ja soitteleen, mut ei kuitenkaan kokoajan halunnut olla yhdessä ja tietää mitä teen.. Mut kuitenki hermo meinas välillä mennä. Vuosien jälkeen vieläkin usein haluaa heti kertoa asioita jne mut huomattavasti on rauhoittunut kuitenkin. Ap:n miesehdokas kuulostaa hieman liian vaikealta tapaukselta.

Yhteistyössä