Menee hermot, kun mies ei ota tosissaan mitään negatiivista sanottavaa

Kaikkeen vaan toteaa, että johtuu hormoneista tai mukahauskasti "onko menkat tulossa", vaikka olen näistä asioista samaa mieltä aina, en pelkästään menkkojen alla tai silloin kun olen pahalla päällä. Ei, hänessähän ei toki ole mitään vikaa eikä hän ole voinut tehdä mitään väärää.

Ja kun kyse on oikeasti elämää haittaavista asioista, jotka olisi hyvä korjata, ja joista olen yrittänyt puhua jo useasti. En tiedä kuinka kauan tätä jaksan, kun näin käy jatkuvasti. Mitään ei oteta tosissaan. Ja miten kummassa tämän tilanteen saisi korjattua, kun kommunikoinnissa on joku ongelma?

Mies on lisäksi tietokonepeliaddikti, josta siitäkin olen yrittänyt puhua monesti ja pyytänyt vähentämään, kun se syö suurimman osan yhteisestä ajasta (pelaa kaikki illat töiden jälkeen ja viikonloppuisin valtaosan ajasta). Reaktio on lähes sama.
 
samis
täällä sama tilanne,paitsi ettei mies pelaa.sanoin sille eilen että jos ei meininki muutu loppuvuoden aikana niin ero on edessä.saa nähdä oliko vaikutusta....tsemppiä!
 
Kokeilepa pakata kamasi ja muuttaa pois. Jos miehen reaktio on tekstiviesti "onko sulla menkat?", ei kannata raahata kamoja enää takaisin.

Mutta ihan vakavissaan, mitä ne teidän yhteiseloa hiertävät asiat on, paitsi tuo pelaaminen (joka sinänsä on jo jokseenkin iso asia, jos kaikki vapaa-aika menee siihen)? Jos olet ottanut asian puheeksi vakavasti, mutta asiallisesti, eikä mies korvaansa lotkauta, niin eikö siitä voi päätellä, että

a) häntä ei juurikaan kiinnosta se, mitä sinulla on sanottavana
b) he's just not that into you

Eikä ole tarkoitus provosoida, tuo on kurja tilanne. Siksipä ehkä pitäisikin miettiä, kannattaako juuri tähän mieheen panostaa...
 

Yhteistyössä