Menee hermot!! Argh!! *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Nyt on pakko johonkin edes purkautua. Mä olen ns. päätoiminen opiskelija, mutta nyt olen reilun kuukauden ollut normi päivätyössä tuon koulun ohella. Työmatkoihin menee 1½ tuntia päivässä, jolloin työpäivästä tulee melkein 10 tuntinen. Lisäksi mulla on 2 lasta.

Koulussa on tällä hetkellä yksi kurssi kesken, johon tehdään muutama ryhmätyö. Yksi ryhmäläinen on hirveän tarkka noista töiden valmistumisaikatauluista. Seuraavan työn palautus on viikon päästä ja tuo opiskelija laittoi eilen kiukkuisen viestin kaikille ryhmäläisille, että työ pitäisi olla jo valmis. Viesti oli suunnattu erityisesti yhdelle ryhmäläiselle, joka ei pääsiäisen aikana ollut tehnyt tuota ryhmätyötä ollenkaan. Mun verenpainettani nosti viimeinen lause: Kaikilla tässä on muutakin elämää ja paljon tekemistä, esim. Hänellä on yksi valinnainen kurssi tuon meidän yhteisen kurssin lisäksi ja siitä tulee hänelle paljon enemmän työtä kuin meille muille.

Siis miten joku kehtaa?! Valittaa yhdestä valinnaisesta kurssista kun muuten on päivät pitkät aikaa hoitaa asioitaan ja tehdä noita tehtäviä. Kyllä luulisi ihmisen selviävän kahdesta kurssista valittamatta jatkuvasti muille. :huoh:

Ja joo, vähässä on munkin ongelmat tämän perusteella, mutta kai sitä joskus saa vähästäkin ärsyyntyä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen opiskelija:
no miksi et ollut tehnyt työtä eteenpäin pääsiäisen aikana? miksi menit töihin, jos et kykene hoitamaan koulutehtäviä aikataulussa?

Minä olen tehnyt osuuteni jo aikaa sitten. Tiesin, että tuo yksi hermostuu, jos ei työ ole tehty viimeistään seuraavana päivänä sen saamisesta. Mutta ryhmässä on 4 henkilöä, joista 1 ei ole vielä tehnyt osuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no miksi et ollut tehnyt työtä eteenpäin pääsiäisen aikana? miksi menit töihin, jos et kykene hoitamaan koulutehtäviä aikataulussa?

Työn palautus viikon päästä...?

Niin. Minusta on hyvä olla ajoissa, varsinkin kun tekijöitä on monta ja heillä (osalla heistä) perhettä. Lasten sairastuessa yms ei työtä varmasti ehdi viimeisinä päivinä väsäämään valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä olen tehnyt osuuteni jo aikaa sitten. Tiesin, että tuo yksi hermostuu, jos ei työ ole tehty viimeistään seuraavana päivänä sen saamisesta. Mutta ryhmässä on 4 henkilöä, joista 1 ei ole vielä tehnyt osuuttaan.

Ahaa, kommentti ei siis ollutkaan sinulle?:) no hyvä niin! jos muut ovat valmiita ja yhden osuus puuttuu niin eikö ole normaalia kannustaa (=hoputtaa) sitä puuttuvaakin saamaan hommansa tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen opiskelija :

Ahaa, kommentti ei siis ollutkaan sinulle?:) no hyvä niin! jos muut ovat valmiita ja yhden osuus puuttuu niin eikö ole normaalia kannustaa (=hoputtaa) sitä puuttuvaakin saamaan hommansa tehtyä.

Kannustaminen tai hoputtaminen on vähän eri asia kuin se, että s-postin otsikossa jo lukee, että Painostusta!!!!!!!!!!!!! muuutenhan se olisikin ihan hyvä asia.

Kannustaminen tai hoputtaminen on vähän eri asia kuin se, että s-postin otsikossa jo lukee, että Painostusta!!!!!!!!!!!!! muuutenhan se olisikin ihan hyvä asia.

No aika aggressiivinen tyyli tuolla henkilöllä, nyt ymmärrän paremmin.. :) Asian voin esittää fiksumminkin.

Todellakin olisi voinut olla hienovaraisempi. Onneksi olen itse jo tehnyt osani, mutta harmittaa tuon yhden ryhmäläisen puolesta. Se kun on sellainen melko arka tapaus :(

Mä taas oon sitä mieltä et aikuisia ihmisiä kun tässä kaikki ollaan, niin jokainen osaa hoitaa sen oman osuutensa ilmankin sitä "kannustusta". Aivan varmasti jokainen tietää millon se palautuspäivä on. Siihen mennessä on työ valmis. Se on sitten makuasia tykkääkö joku tehdä sen jo 2 viikkoa aikaisemmin valmiiksi vai vasta edellisenä iltana. Mä ymmärrän sen jos painostetaan siinä vaiheessa kun työ on jo myöhässä, mutta sitä ennen en.

Hm.No minusta on kyllä oikeus patistaa muita tekemään hommansa jotka vaikuttavat siihen omaankin koulunkäyntiin. ja toisten pitäisi tehdä hommansa ilman että kenenkään tarvitse hermostua.
se että hänellä on kaksi kurssia ja sinä käyt päivätöissä ei vaikuta asiaan mitenkään. jos sitoutuu johonkin hommat hoidetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavasti nyt eri mieltä.:
Hm.No minusta on kyllä oikeus patistaa muita tekemään hommansa jotka vaikuttavat siihen omaankin koulunkäyntiin. ja toisten pitäisi tehdä hommansa ilman että kenenkään tarvitse hermostua.
se että hänellä on kaksi kurssia ja sinä käyt päivätöissä ei vaikuta asiaan mitenkään. jos sitoutuu johonkin hommat hoidetaan.

Tottakai hommat hoidetaan. Ja olen siis oman osuuteni hoitanut jo hyvissä ajoin. Mutta itse en todellakaan vastaavassa tilanteessa kehtaisi alkaa valittamaan, miten paljon mulla olis töitä kahden normaalin kurssin kanssa. Kun vielä tietäisin, että toisilla on enemmän töitä kuin itselläni. Sehän tuossa mua eniten ärsytti.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija kanssa:

Mä taas oon sitä mieltä et aikuisia ihmisiä kun tässä kaikki ollaan, niin jokainen osaa hoitaa sen oman osuutensa ilmankin sitä "kannustusta". Aivan varmasti jokainen tietää millon se palautuspäivä on. Siihen mennessä on työ valmis. Se on sitten makuasia tykkääkö joku tehdä sen jo 2 viikkoa aikaisemmin valmiiksi vai vasta edellisenä iltana. Mä ymmärrän sen jos painostetaan siinä vaiheessa kun työ on jo myöhässä, mutta sitä ennen en.

Mä en painostaisi sitten kun työ on myöhässä, vaan suoraan erottaisin ryhmästä siinä vaiheessa. Musta tosiaan aikuisten ihmisten kuuluu osata tehdä työnsä ajallaan, ilman toisten muistuttelua asiasta.

Yhteistyössä