Menee hermo anoppiin ja sen jankutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kotiäiti";25840340]Mun neljästä lapsesta ei tietääkseni yksikään ole mennyt piloille vaikka vanhimmat on hoidettu kotona kouluikään saakka ja vielä sen jäkeenkin oon ollut kotona. Sekö on parempi lapselle,että alle vuoden vanhana viedään päiväkotiin? Ei todellakaan ja tätä mieltä ovat myös monet päivähoidon ammattilaiset! Meidän lapset ovat kaikki iloisia ja sosiaalisia,olemme käyneet perhekerhoissa yms.vaikka ovatkin kotihoidossa.[/QUOTE]

Lapsi ei mene piloille kotihoidosta. Sen sijaan huonoa esimerkkiä näyttää se että molemmat vanhemmat ovat kotona tekemättä mitään ja odottavat että elätys vain maksetaan.

En kritisoi ap:n tilannetta nyt. Sille ei voi mitään että jää työttömäksi ja uuden työpaikan haku kestää. Sitä ei vaan saa unohtaa ja jättäytyä loikoamaan tuilla. Ja jos sitä työtä ei miehelle löydy niin kyllä, ap:n on palattava töihin( sitten kun se on mahdollista jos siinä jotain rajoituksia kerran on). Ei ole mitään järkeä kuukausitolkulla molempien olla kotona.

Ja toi ap:n asenne miks mun täytyi kun en taho/eikä tarvii mua pännii. Tuet on sitä varten että niiden avulla päästään tiettyjen elämänvaiheiden yli ei sitä varten että niille jättäydytään vuositolkulla molempien vanhempien voimin.

Lapsi ei mene piloille kotihoidosta. Sen sijaan huonoa esimerkkiä näyttää se että molemmat vanhemmat ovat kotona tekemättä mitään ja odottavat että elätys vain maksetaan.

En kritisoi ap:n tilannetta nyt. Sille ei voi mitään että jää työttömäksi ja uuden työpaikan haku kestää. Sitä ei vaan saa unohtaa ja jättäytyä loikoamaan tuilla. Ja jos sitä työtä ei miehelle löydy niin kyllä, ap:n on palattava töihin( sitten kun se on mahdollista jos siinä jotain rajoituksia kerran on). Ei ole mitään järkeä kuukausitolkulla molempien olla kotona.

Ja toi ap:n asenne miks mun täytyi kun en taho/eikä tarvii mua pännii. Tuet on sitä varten että niiden avulla päästään tiettyjen elämänvaiheiden yli ei sitä varten että niille jättäydytään vuositolkulla molempien vanhempien voimin.

Tuliko mieleen,etttä meillä voisi olla säästöjä? Olemme tehneet töitä jo parinkymmenen vuoden ajan vakituiseen olematta kertaakaan pidempiä aikoja pois niine ikö tämä pieni pala nyt jo periaattessa kuulu meillekkin?
Ja minun asenne ei ole tuo mitä vaität vaan tarkoitin aikaisemmassa PITÄÄ mennä-jutussani sitä kun joku niin näsästi ilmoitti ,että minun PITÄÄ mennä töihin. Jos nyt pystyt millään ymmärtämään.
Minua taasen pännii tuollainen negatiivinenn asenne tietämättä asioista sen enempää. Ei kannata vain arvalilla kaikkea. Jos ei tiedä niin aina voi kysyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25840362:
Mä en oikein ymmärrä sitä, että aina käsketään menemään töihin. Siis ikään kuin sinne töihin niin vain mentäisiin? :) Työllistymishaluisia on paljon, mutta pelkkä pyrky ei aina tuo nostetta, vaikka kuinka haluaisi...

Anoppi on varmaan vain huolissaan, ja on omalla tavallaan hienokin juttu, että kantaa huolta teidän perheen hyvinvoinnista myös tuossa mielessä. Kuitenkin tuntuu ettei anoppi nyt täysin ymmärrä että valinta ei ole hänen ja että ketään ei saisi painostaa, tämänkään asian suhteen. Sinä ja miehesi olette aikuisia ihmisiä ja teette itsenäisesti päätöksenne teidän perheen hyväksi ja mahdollisuuksien mukaan - niin kuin suurin osa muistakin aikuisista.

Ymmärrän sinua siinä mielessä, että itselläni pian vuoden täyttävä lapsi eikä todellakaan tulisi mieleenikään vielä siirtyä työelämään tai mihinkään muuallekaan ja laittaa lasta perhepäivähoitoon tai päiväkotiin tms. kodin ulkopuoliseen hoitopaikkaan. Noiden asioiden aika on mielestäni myöhemmin, aikaisintaan tosiaan sitten, kun lapsi sen maagiset kolme vuotta täyttää. Siinä vaiheessa katsellaan sitten uudemman kerran, miltä tilanne näyttää ja toimitaan sen mukaan. Lapsen parasta ajatellen, joka tapauksessa. (Tällainen siis sopii meille ja tuntuu oikealta vaihtoehdolta meille, mutta jollekin muulle perheelle jokin toinen vaihtoehto voi olla parempi, eikä siinä mitään. Joskaan en täysin ymmärrä, miksi niin pieniä pitää vielä täysipäiväiseen, kodin ulkopuoliseen hoitopaikkaan laittaa... Mutta se on taas aihe erikseen ja se siitä.)

En lukenut koko ketjua, mutta tuli vielä mieleen että onko työelämä miehen osalta sitten ihan poissuljettu juttu tällä hetkellä?

Mies etsii töitä koko ajan ja ei ole ollut vielä kauaa työttömänä.

[QUOTE="kyllästynyt";25840433]Tuliko mieleen,etttä meillä voisi olla säästöjä? Olemme tehneet töitä jo parinkymmenen vuoden ajan vakituiseen olematta kertaakaan pidempiä aikoja pois niine ikö tämä pieni pala nyt jo periaattessa kuulu meillekkin?
Ja minun asenne ei ole tuo mitä vaität vaan tarkoitin aikaisemmassa PITÄÄ mennä-jutussani sitä kun joku niin näsästi ilmoitti ,että minun PITÄÄ mennä töihin. Jos nyt pystyt millään ymmärtämään.
Minua taasen pännii tuollainen negatiivinenn asenne tietämättä asioista sen enempää. Ei kannata vain arvalilla kaikkea. Jos ei tiedä niin aina voi kysyä :)[/QUOTE]

En mä arvaillut mitään. Ja kyllä, olen sitä mieltä että tuet eivät, periaatteessakaan, ole myöskään ole niille jotka jossain vaiheessa päättävät että nyt on mun aikani ottaa osuuteni tuista. Toki nyt tässä vaiheessa te niitä tarvitsette ja se teille suotakoon.

Mutta joo, toivottavasti mies tai sinä löydätte työtä pian niin anoppikin pääsee huolestaan. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä arvaillut mitään. Ja kyllä, olen sitä mieltä että tuet eivät, periaatteessakaan, ole myöskään ole niille jotka jossain vaiheessa päättävät että nyt on mun aikani ottaa osuuteni tuista. Toki nyt tässä vaiheessa te niitä tarvitsette ja se teille suotakoon.

Mutta joo, toivottavasti mies tai sinä löydätte työtä pian niin anoppikin pääsee huolestaan. :)

Sinä sitte olet elänyt aina ilman tukia ja tulet elämään :)
Pitänee vielä sanoa,että emme me niitä tukia tarvitse kun on säästöjä,mutta kun ne meille kuuluu niin tietysti otetaan vastaan :)

[QUOTE="kyllästynyt";25840557]Sinä sitte olet elänyt aina ilman tukia ja tulet elämään :)
Pitänee vielä sanoa,että emme me niitä tukia tarvitse kun on säästöjä,mutta kun ne meille kuuluu niin tietysti otetaan vastaan :)[/QUOTE]

Olen hoitanut lapsia kotona, mutta mies on ollut töissä silloin. Kun miehen työtilanne heikkeni radikaalisti niin menin heti töihin, onneksi ei kuitenkaan jäänyt työttömäksi. Lapset on silti hoidettu kotona.

Tohon viimeiseen lauseseen en valitettavasti usko aloituksesi ja muiden kommenttiesi perusteella. Mutta eihän mun tarvitsekaan.

Täytyy tähän nyt sanoa, että ei se töihin meno aina ja kaikissa tilanteissa onnistu tuosta vain. Esimerkiksi minulle on palkattu sijainen määräaikaisella työsopimuksella siihen asti, kun olen hoitovapaani anonut. Eli omaan vakipaikkaani mulla ei olisi mahdollisuuksia mennä ennen tuon työsopimuksen päättymistä.

Enkä olisi kyllä minkään miehen parin kuukauden työttömyyden takia luopumaan omasta hyvin palkatusta, kivasta ja haasteellisesta, vakituisesta, koulutusta vastaavasta työstä hyvällä työnantajalla. Tosin meillä on sen verran säästöjä, että eläisimme niilläkin melko pitkään.

Olen hoitanut lapsia kotona, mutta mies on ollut töissä silloin. Kun miehen työtilanne heikkeni radikaalisti niin menin heti töihin, onneksi ei kuitenkaan jäänyt työttömäksi. Lapset on silti hoidettu kotona.

Tohon viimeiseen lauseseen en valitettavasti usko aloituksesi ja muiden kommenttiesi perusteella. Mutta eihän mun tarvitsekaan.

No se on sama mitä sinä uskot kun itse tiedän miten asia on :) Meneekö sinusta asia nii,että jos sinä et pysty säästämään niin ei kukaan pysty?
Ethän sinäkään ole omillasi pärjännyt niin miksi sitten parjaamaan toisia. Kannattaisi hieman ajatella ennen kuin avautuu :D Mutta jotkut ei vain kykene siihen.

Ihmetyttää miten tästäkin aloituksesta saatiin taas tällänen posmottajaketju aikaseksi. Mitä se palstalaisten persettä hiertää jos ap ja hänen mihensä ovat kotona, eivät töissä? :D Ootte te palstalaiset sitten hupaisaa väkeä. :D

[QUOTE="Mimmi";25843686]Ihmetyttää miten tästäkin aloituksesta saatiin taas tällänen posmottajaketju aikaseksi. Mitä se palstalaisten persettä hiertää jos ap ja hänen mihensä ovat kotona, eivät töissä? :D Ootte te palstalaiset sitten hupaisaa väkeä. :D[/QUOTE]

Taikasana on tässä noi tuet ,mitä ei suvaita käyttää missään tilanteessa :D

Yhteistyössä