mene pois, tule luo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhautunut

Vieras
Olemme kolmekymppinen pari ja yhdessä ollaan oltu nelisen vuotta. Tämän vuoden puolella ajauduimme muutamiksi kuukausiksi etäälle toisistamme, sillä riitelimme jatkuvasti. Suhde tuntui turhauttavalta molempien puolesta ja toiveemme eivät tuntuneet kohtaavan enää missään. Erokin kävi lähellä. Lähinnä sen takia, että väsyimme riitelyyn ja siihen, että asiat tuntuivat menevän yhä enemmän solmuun, kun niitä käsittelimme.

Ajan kanssa välit kuitenkin pikkuhiljaa alkoi lähentyä ja nykyisin meillä on jälleen hyviä, läheisiä hetkiä. Ennen suurempien riitojen alkua mies toi esille seikan, että meidän tulisi viettää enemmän aikaa yhdessä. Ajanviettoa verottaa minun elämäni, johon kuuluu työssä käyminen. Olen myös välillä kärsinyt työuupumuksesta. Mies ei käy töissä eikä ole hakemassa töihin. Hänellä päivät ovat vapaat. Ymmärrettävästi minulla yhteinen aika painottuu viikonloppuihin. Lisäksi emme asu yhdessä, joten yhteinen aika täytyy sovitella etukäteen. Miehellä olisi siis päivät aikaa tehdä omia juttujaan.

Välimme ovat siis pikkuhiljaa korjaantuneet. Otimme omaa aikaa ja päätimme katkaista turhan riitelyn. Aloin keskittyä suhteeseemme enemmän. Näin tehtyäni alkoi mies taas oleilemaan enemmän omissa oloissaan, vaikka hänkin kyllä osoittaa läheisyyttä ja yritystä. Minä olen ehdottanut meille yhteistä tekemistä ja yleensä kyselen, että viettäisimmekö tänään yhdessä aikaa. Mieskin tekee näin välillä, mutta vain sillon, kun hänelle sopii. Hän saattaa myös päättää tehdä omia juttujaan, vaikka olemme alustavasti sopineet yhteistä illanviettoa. Olen tästä hänelle maininnut ja silloin olen se "nalkuttava nainen" ja mikään mitä hän tekee ei ole koskaan hyvin. Minusta itsestäni taas tuntuu täysin samalta..olenhan keskittynyt enemmän suhteeseemme (mitä mies halusi) ja tehnyt asioita, joita mies on toivonut, mutta kun ei sitten käykkään. Tästä tulee niin turhauttava olo, että pian seurauksena on se..että keskityn itsekin mielummin omiin juttuihini ja annan miehen olla omissa oloissaan. Luultavasti, kun tekisin näin..hän alkaisi taas haluta viettää enemmän aikaa yhdessä. Tällähetkellä mies tekee omia juttujaan ja käy nopeasti pyörähtämässä luonani. Tämä usein sillon, kun hän on edellisenä päivänä sanonut, että voisimme huomenna viettää illan yhdessä. Seuraavana päivänä hän saapuukin päivällä nopeasti käymään ja kertoilee illan muuttuneesta ohjelmastaan. Tämä nopea käynti saa siis riittää minulle yhdessä oloksi hänen päätettyä tehdä muuta. Kun sanon hänelle edellisen illan suunnitelmasta, hän suuttuu ja mikään mitä hän tekee ei taas kelpaa. En ymmärrä miehen käytöstä enkä näe mitään järkevää logiikkaa. En pysty itse reagoimaan asiaan mitenkään, koska olen heti se "nalkuttaja". Lähin tunne on, että häntä ei voi miellyttää mitenkään. Lähinnä kaipailisin kommentteja, että mitä voisin tällähetkellä tehdä..onko paras vaihtoehto se, että annan miehen olla rauhassa ja keskityn omiin juttuihini..? On turhauttavaa, kun panostaa suhteeseen kuten yhdessä on sovittu, mutta miehelle sopimus tarkoittaa, että hän tekee mitä haluaa.

Yhteistyössä