meksiko

Kertokaahan Meksikossa käyneet:
- hygieniataso
- terveydenhoitopalvelut(olen raskaana)
- turvallisuus
- pitkä lentomatka(lapsi 4v, kokenut matkaaja; tämä eka pitkä lento)

Haluan kuulla rehellisiä mielipiteitä, matkaesitteet ym. olen lukenut.

kiitos, ja rauhallista joulua
 
Minä olen ollut Meksikossa vuonna -94, joten hinnoista minulla ei ole tietoa.

Olen matkustellut paljon ja Meksikossa on siistiä, todella siistiä. Terveydenhoitopalveluita en ole käyttänyt, joten niistä en tiedä. Meksikolainen ystävättäreni tosin voisi valaista asiaa enemmänkin, mutta uskoisin niiden olevan hyvät. Vakuutuspohjalta he käyttävät yksityisiä palveluita, jopa synnytykset siellä hoidetaan yksityisesti.

Minä en pelännyt missään, oltiin Mexico Cityssä, Oaxacassa, Cancunissa ja Taxcossa. Mexico Cityssä tosin ystävättäreni käski lukitsemaan auton ovet, oltiin kuulemma jouduttu alueelle, jota hän ei tuntenut. Lisäksi ystäväni, tai perheensä on siellä ryöstetty kolmesti.

Me lensimme välilaskuin ja yölennolla, matkat menivät ihan ok. Omien pienten kanssa en taitaisi vielä kuitenkaan haluta noin pitkälle lennolle.

Mutta paikka oli hieno, rakastan historiaa ja nähtävää oli paljon! Paikalliset ihmiset olivat ystävällisiä ja sivistyneitä, ravintolat siistejä ja ruoka hyvää, samoin kaikki hotellit olivat mukavia. Ja ystävänikin koti siisti ja mukava!
 
Mihin päin Meksikoa olet menossa?

Me olimme -03 (ennen lapsia) mieheni kanssa Meridassa ja Playa del Carmenissa. Lensimme Frankfurtin kautta. Pitkä pätkä kesti sen 9h. Paikat olivat ihan rauhallisia eikä meitä ainakaan hirveästi varoiteltu varkaista ym. Meridasta pidin kovasti. Playa del Carmen oli ihan perus turisti kohde paikallisia ei pahemmin näkynyt hotellit olivat suurimmaksi osaksi all inclusive et ei sieltä tarvinut lähteä edes pois. Rannat ja vedet olivat aivan mahtavat. Halpa paikka Meksiko ei ollut, Suomen hinnoissa mentiin ja Jenkki vaikutus näkyi aika selvästi. Kävimme mäkkärissä pika lounaalla ja normaalin kokiksen koko oli 0,8l ja ranskikset tuplakokoa suomeen varrattuna :LOL: Olis se ateria riittänyt meille hyvin puoliksi.

En ollut raskaana, hygieniasta huolehdin samalla tavalla kuin muuallakin matkatessa. Mitenkään erittäin likaista meidän kohteissa ei ollut. Mieheni sai ripulin (kuten myös iso osa muusta matkaseurueesta) hän kävi lääkärissä ja sai lääkkeet ja oli päivässä parantunut. Lääkäri ja lääkkeet olivat tosi kalliita tais olla silloin 100-150 Eur luokkaa. Vakuutuksesta saatiin kaikki jälkeenpäin takaisin. Lääkäri tuli kutsusta hotellille kun kävimme vastaanotosta tiedustelemassa.

Pidin todella paikoista kun lapset vähän kasvavat varmasti lähdemme sinne suuntaan uudelleen. Nyt reissaamme vielä max 6h keikkoja. Ensi viikolla suunnataan Kanarialle! B)

Oiken mukavaa Meksikon lomaa! :wave:
 

Yhteistyössä