Meistä sit tehtiin lastensuojeluilmoitus:(

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ahdistaa ja vihastuttaa!! Pojalla isoja ongelmia pienluokalla. 4v. jo ravattu lääkäreissä, mutta kunnon tutkimuksia ei olla vaan tehty, pyynnöistä huolimatta. Nyt ovat koulussa niin huolestuneita pojan käytöksestä. Tottakai mekin vanhemmat olemme olleet jo pitkään. Pari kertaa ole poikaa tukistanut ja läpsässy, kun voimat ja keinot vähissä. kerroin siitä avoiminmielin koulun palverissa, ettei mitään jää epäselväksi.Poika siis oli kertonut itse koulussa tästä.
Tiedän että olen siinä suhteessa paska,että näin olen tehnyt:( Tuntuu vaan niin rankalta, että nyt minua pidetään "hakkaaja" äitinä, ties minä muuna:(
Meidän ystävät ovat sanoneet, että he eivät kestäisi viikkoakaan jos oma lapsi olisi "tuollainen".... No, meidän on kestettävä, vaikka rankkaa on, ja nyt vielä tämäkin:(
 
böö
Voi kuulostaa aika tyhmälle, mutta nythän saatte apua ongelmiin. Ei toi kuitenkaan ole mikään maailmanloppu, eikä kukaan ole teiltä viemässä lapsia.

Saatte kyllä asiat kuntoon:)
 
No pitää niiden huolehtia. Mä en kiroile tai käytä väkivaltaa lasten läsnäollessa. Eikä väkivaltaa koskaan tuu käytettyä muuallakaan. No mutta kyl asiat vie menee kuntoon, ja muista, ettei seuraavan kerran väkivaltaa se on parempi! :hug:
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Voi kuulostaa aika tyhmälle, mutta nythän saatte apua ongelmiin. Ei toi kuitenkaan ole mikään maailmanloppu, eikä kukaan ole teiltä viemässä lapsia.

Saatte kyllä asiat kuntoon:)
koulu teki joo. Ymmärränhän minä et vakava asia:( Kylä vaan niin pieni, et kohta kaikkien tiedossa tääkin, vaikka kuulemma eivät saa näistä puhuakaan muille... se ei kyllä päde täällä.... Pelottaa silti:(
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no varmasti ihan hyvä juttu että tehtiin. kaikkien kannalta.
ei nem itään mörköjä ole siel lastensuojelussa. ottakaa apu vaan vastaan :)
näin juuri. Olisi tietenkin ollut hyvä, jos ilmoitus olisi tehty yhteistyössä teidän vanhempien kanssa ja avoimin kortein. Koulun velvollisuus on ilmoitus lain mukaan tehdä jos lapsesta on sellaista huolta että toivovat lastensuojelutarpeen selvitettävän. Lastensuojelu selvittää tilanteenne ja tarjoaa teille sitten tilanteeseenne sopivaa apua tai ohjaa saamaan apua muualta.
 
Vaikutat ja tunnustat olevasi rakastava, mutta melko loppuunajettu äiti. On hyvä että saatte nyt apua, ja varmasti tilanne paranee. Älä ruoski itseäsi. Eihän lasta saisi lyödä, mutta kerta näin on jo tapahtunut (varmastikin äärimmäisessä tilanteessa) on hienoa että asian olet avoimesti myöntänyt ja kertonut. Ota nyt kaikki apu vastaan, et ole huono äiti. Paljon voimia sinulle ja koko perheelle.
 
Siiri
Onhan se varmaan isku, mutta virkamiehillä on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, jos ovat huolissaan lapsen kasvuoloista. Siis huoli riittää, sossun tätien tehtävä on selvittää, onko huoleen syytä. Meidän kunnassa ainakin pääsee paljon nopeammin esim. kasvatus- ja perheneuvolaan, jos on tehty lastensuojeluilmoitus, muuten jono on yli puoli vuotta. Saatte nyt siis paremmin tukea perheellenne. Ottakaa apu vastaan, siitä hyötyy varmasti koko perhe.
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Voi kuulostaa aika tyhmälle, mutta nythän saatte apua ongelmiin. Ei toi kuitenkaan ole mikään maailmanloppu, eikä kukaan ole teiltä viemässä lapsia.

Saatte kyllä asiat kuntoon:)
koulu teki joo. Ymmärränhän minä et vakava asia:( Kylä vaan niin pieni, et kohta kaikkien tiedossa tääkin, vaikka kuulemma eivät saa näistä puhuakaan muille... se ei kyllä päde täällä.... Pelottaa silti:(
Jos rikkovat vaitiolovelvollisuuttaan ja saat siitä tietää niin ilmoitus asiasta ylemmälle taholle!!!!
 
justiina
Voisit puhua kouluterveydenhoitajalle joka konsultoisi psykologia ja sitäkautta pääsisitte psykologin puheille.
Psykologi voi laittaa lähetteen sitten lasten neurologoille tarkempia tutkimuksia varten....
Voihan olla että lapsella on ad/hd tai add ( ylivilkkaus tai kerskittymishäiriö tai muuta vastaavaa...)
Meillä ainakin koulunkäynti helpottui huomattavasti kun poika sai lääkkeet ad/hd ja add oireisiin.
 
ap.
Kiitos tuestanne! Kyllähän tää pistää miettimään ja itkettää, et en ois koskaan tällastakaan meidän kohdalle osannut edes kuvitella. On meillä ollut rankkaa viimeset 4v. 2 muutakin lasta tässä ja muita sairauksia lapsilla, että joskus ihmettelen, miten olen "hengissä". Muutama ystävä tietää meidän perheen jutut. Mutta ei monikaan uskoisi , ellei näkisi millaista meidän arki on. Huoli on todella kova pojasta. Muuta en osaa enää ajatellakaan, vaikka meidän vauvakin on suht kipeä ja tarvitsee jatkuvaa lääkäreissä ravaamista. Toivon että saataisiin todella vihdoin apua!Ja että mies vielä jaksais tässä mukana nää vuodet....
 
emppu
En lukenut koko viestiketjua, mutta tahdon sanoa, että nyt varmasti saatte apua koko perhe. Ota itse apu vastaan, äläkä välitä muiden puheista tai leimautumisen pelosta. Olet varmasti äärimmäisen väsynyt ja turhautunut itsekin. Kerro tilanteestanne avoimesti, ja pyydä apua myös itsellesi jos sitä koet tarvitsevasi. Väärinhän olet tehnyt, mutta et kovin pahoin kuitenkaan. Paljon tsemppiä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kiitos tuestanne! Kyllähän tää pistää miettimään ja itkettää, et en ois koskaan tällastakaan meidän kohdalle osannut edes kuvitella. On meillä ollut rankkaa viimeset 4v. 2 muutakin lasta tässä ja muita sairauksia lapsilla, että joskus ihmettelen, miten olen "hengissä". Muutama ystävä tietää meidän perheen jutut. Mutta ei monikaan uskoisi , ellei näkisi millaista meidän arki on. Huoli on todella kova pojasta. Muuta en osaa enää ajatellakaan, vaikka meidän vauvakin on suht kipeä ja tarvitsee jatkuvaa lääkäreissä ravaamista. Toivon että saataisiin todella vihdoin apua!Ja että mies vielä jaksais tässä mukana nää vuodet....
Voin kuvitella että olet huolissasi ja tolaltasi mutta älä anna ihmisten mielipiteiden lannistaa, nyt saatte apua, ota se vastaan. Olet ollut rehellinen mikä puhuu jo puolestasi, en usko että sinua mistään edes syytellään vaan kartoitetaan tilanne yhteistyössä ammattiauttajien kanssa.
 
Piika-äiti
Monta kertaa tällaisissa tapauksissa vasta ls-ilmoituksen jälkeen lapsi pääsee todellisten häntä auttavien tutkimusten piiriin ja lapsen ja perheen hätä otetaan tosissaan. Sitä ennen se on hämillistä vanhempien kuuntelua ja päälaelle taputusta että voivoisentään ja pahimmillaan vanhempien mielenterveyden epäilyä.

En tiedä auttaako tämä tieto asian sulattelussa mitenkään, mutta näin se vain on. Vasta diagnoosien ja tutkimusten jälkeen lapsi saa kaikki tarvitsemansa tukitoimet tässä kummallisessa medikalisoituneessa maailmassa ja kouluympäristössä.
 
clivia
Me ollaan lastensuojelun asiakkaita ja hyvä niin.
Mulla on siitä pelkkää hyvää sanottavaa.Kaikki meidän perheen ongelmat on alkanee ratkeamaan sen jälkeen kun lasteni isä minusta ilmoituksen teki.
Mä olen saanut hirveästi sieltä henkistä tukea ja neuvoja.
He tekee meille kotikäynnin kerran vuodessa,siinä kaikki mutta mä saan soittaa sinne aina kun mulla on tarve ja apu tulee heti.Exä ei tajunnutkaan miten hyvän teon teki kun tarkoitus oli satuttaa. =)
 
toinen
Minustakin on tehty lastens.ilmoutus, useampikin.
Jos samasta perheestä tehdään useampiakin ilmoituksia, on varmaan ihan oikeasti aihettakin, eikö vaan?
No ei vaan ole.

Ennen kuin jatkan: käsi sydämelle, mammat: kuinka moni teistä ihan oikeasti ei koskaan läimäissyt, antanut luunappia tms. lapselleen? Ainakin kun tätä palstaa lukee, niin aika moni. Ja monet vielä ovat sitä mieltä, että jopa alle 1 vuoden ikäiselle luunappi on paikallaan, tukistus ei ole mitään vaan joskus ihan paikallaan jne iästä riippumatta siis..

Ääneen sitä ei vaan kannata myöntää kellekään viranomaistaholle eikä ulkopuolisille paitsi luottoystäville. Jos aina niillekään.

Viranomaisen on pakko tehdä Ls-ilmoitus, muuten hän tekee virkavihreen ja lastensuojelussa asiaan on otettava kantaa tietyn ajan puitteissa.
AP.lla on vielä taustalla hankala kuvio lapsen kanssa ja raskas kuvio koko perheen suhteen.

Lastens. kartoittaa perheen tilanteen: haastattelee ja jututtaa lapsia ilman vanhempia. Ja myös vanhempia.
Hienoa on, jos saatte sellaisen sosiaalityöntekijän, joka kertoo miten prosessi etenee, mitä tehdään ja ennenkaikkea miksi. Joka siis kuuntelee ja kertoo, eikä vain arvele itse ja ole työkeä ja syyllistä lisää.

Ap.n perhe kuitenkin on ollut aika kovilla ja kuulostitkin aika uupuneelta. Siinä mielessä tämä voi poikia hyvääkin, eli poika saa apua, sinä saat apua esim. perhetyön nimissä.

Lastens.ilmoituksia tehdään nykyään tosi herkästi ihan kenestä vaan. Meistäkin. En laiminlyö enkä lyö lapsia, en vahingoita eikä mielessäni edes käy ne "kalssiset" äitien ajatukset, että voisinpa hakata lapseni.. tms. En ole jättänyt heitä yksin, olemme ihan tavallinen perhe.
Luotin kuitenkin vääriin ihmisiin ja kerroin heille raskaasta perhetilanteesta. Ei minua se ilmoitus sinällään olisi niinkään haitannut, vaan se, ettei ilmoituksessa puhuttu totta ollenkaan. Olisikin ollut: äidillä ja perheellä raskas perhetilanne, jne. ja toviotaan äidille keskusteluapua jne.
Mutta kun väitettiin semmoista mikä ei ollut totta.

Toinen ilmoitus tehtiin kun lapsi sai julkisella paikalla uhmakohtauksen ja huusi "kuin päätä olisi leikattu" . Kas, sehän onkin aihe tehdä lastens. ilmoitus !!
Se todettiin ykskantaan aiheettomaksi.

Nyt on taas ilmoitus, sen käsittely on kesken. Syynä on kun lapset huutaa ja itkee. Niin ne tekee, uhmaikäiset. Milläs minä heidän suut tukin, kun lyödäkään ei saa!!

Että semmosia.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Me ollaan lastensuojelun asiakkaita ja hyvä niin.
Mulla on siitä pelkkää hyvää sanottavaa.Kaikki meidän perheen ongelmat on alkanee ratkeamaan sen jälkeen kun lasteni isä minusta ilmoituksen teki.
Mä olen saanut hirveästi sieltä henkistä tukea ja neuvoja.
He tekee meille kotikäynnin kerran vuodessa,siinä kaikki mutta mä saan soittaa sinne aina kun mulla on tarve ja apu tulee heti.Exä ei tajunnutkaan miten hyvän teon teki kun tarkoitus oli satuttaa. =)
KIva kuulla, et teillä auttoi tilannetta:) Toivon siis meille samaa:)
 
huoh...
Mieti, mitä teistä on kirjoitettu. Lasten etu on niin tärkeä, että se oikeuttaa lastensuojelutyöntekijän saamaan ei ainoastaan lapsesta vaan koko perheestä kaiken mahdollisen viranomaistiedon: lääkärilausunnot, sairaaloiden ja huoltolaitosten kertomukset, tiedot jokaiselta viranomaisen jonka kanssa asianomaiset ovat joutuneet tekemisiin.
 

Yhteistyössä