Meinasin elää tämän kuukauden 50?lla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinodottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinodottaja

Vieras
Mitäs luulette onnistuuko?

Mulla on pakastimessa useita paketteja leipää, jauhelihaa, broileri/lihasuikaleita, nakkeja, hernemaissipaprikaa, keittojuureksia jne.
Kuiva-ainekaapissa useita pusseja makaronia, ja paketillinen riisiä,jauhoja löytyy myös pussikeittoja, hernekeittoa yms.
Jääkaapissa on perunoita, porkkanoita, sipulia, koko kuukauden tarpeiksi juustoa, margariinia, leikkeleitä, ruokakermaa, kananmunia jne.

50? on rahaa jäljellä koko kuukauden ruokiin, sillä meinasin ostaa maitoa, jugurttia, hedelmiä yms.

Wc-paperia, pesuaineita ym. ei tarvitse ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko mahdollista kerätä vaikka viinimarjoja, karviasia? Niin saisit osan hedelmistä niillä korvattua, mutta kyllä tuo budjetti onnistuu jos on pakko

Juup, käyn melkein päivittäin keräämässä mustikoita, kun lähellä on hyvä metsä. Ja vadelmia myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksinodottaja:

Mulla on pakastimessa useita paketteja leipää, jauhelihaa, broileri/lihasuikaleita, nakkeja, hernemaissipaprikaa, keittojuureksia jne.
Kuiva-ainekaapissa useita pusseja makaronia, ja paketillinen riisiä,jauhoja löytyy myös pussikeittoja, hernekeittoa yms.
Jääkaapissa on perunoita, porkkanoita, sipulia, koko kuukauden tarpeiksi juustoa, margariinia, leikkeleitä, ruokakermaa, kananmunia jne.

50? on rahaa jäljellä koko kuukauden ruokiin, sillä meinasin ostaa maitoa, jugurttia, hedelmiä yms.

oon kade kun sulla on noin paljon ruokaa pakkasessa :) jos tuon maidot ja hedelmät niin saanko tulla sun luo syömään?

kyllähän sä selviät hyvin:)sullahan on tosi hyvä varasto ruokia jemmassa..ajattelin myös itse tässä kuussa tehdä ihan samaa,ja meitä on kaksi..nimimerkistäs päättelin että olet yksin..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen yksinodottaja:

oon kade kun sulla on noin paljon ruokaa pakkasessa :) jos tuon maidot ja hedelmät niin saanko tulla sun luo syömään?

Tule vaan, toivottavasti et asu kaukana...

Elät sillä mainiosti.
Meillä oli kerran tilanne jossa saman verran rahaa.Aikuisa 2 ja lapsia 4 nuorin viellä korvike ikäinen.Pärjättiin ja jäi rahaakin viellä.

Onko sulla mahdollista käydä seurakunnan diakonin luona? Hän voisi antaa osto-osoituksen ruokakauppaan. Voisit saada myös ruokakassin jossa makaronia, jauhoja, näkkäriä, maitojauhetta

Kai tuo onnistuu kun muuta ruokaa valmiina!
Olemme eläneet viikon kymmenellä eurolla ja ruoat ostettu, ei pakastimessa. Kaksi henkeä ja siihen tupakat päälle!
En koskaan laita kuussa viittäkymppiä ylimääräiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtuus kaikessa.:

Kai tuo onnistuu kun muuta ruokaa valmiina!
Olemme eläneet viikon kymmenellä eurolla ja ruoat ostettu, ei pakastimessa. Kaksi henkeä ja siihen tupakat päälle!
En koskaan laita kuussa viittäkymppiä ylimääräiseen.

Ai minä oon laittamassa tuon loput 50? ylimääräiseen?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minä en pärjäisi herran j.... mulla menee jo kerran käynnillä kaupassa yli 50e

Oletko yksineläjä?

en ole mies ja 3 lasta:) oletko sä?

Juu, olen yksineläjä.

no voisi olla että jos olisin yksin pärjäisin hyvinkin 50e/kk en tiedä kun en ole koskaan joutunut kokeileen:)

Minä elin joskus yksinollessa 3 vkoa 60?:lla, eikä mulla ollut juuri mitään valmiiksi kaapissa. Eikä tarvinnut nälkää nähdä, leivoin sämpylöitä itse, söin puuroja ja kasvissosekeittoja yms. silloinkin oli syksy, kävin poimimassa mustikoita ja vadelmia, ja tein niistä kiisseleitä ja lisäsin puuroihin. Leivän päälle ei ollut kuin halvinta margariinia, mutta hyvää oli lämpimien sämpylöiden päällä. Esim. makaronilaatikkoa tein ison annoksen alkukuusta, ja laitoin 4 rasiallista pakastimeen, niin ei tarvinnut monena päivänä syödä samaa ruokaa, nakkikeiton kanssa tein samoin. Litran tölkkejä ostin jugurttia. Näkkileipäkin maistu teen kanssa. Ei se pidemmän päälle kivaa olisi, mutta toisaalta oli mielenkiintoista nähdä miten vähällä sitä kuitenkin pärjää. Mielikuvitusta mukaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja miten ihmeessä?:
Apua, mie en pärjäis.. :( Vasta toissa pvänä ostin ruokaa 40 eurolla ja tänään n. 20 eurolla.. Sit päälle heräteostokset mm. vaatteet..

No eihän niitä heräteostoksia tehdä silloin, kun on tiukkaa. Heräteostoksia tehdään sillon vaan kun on ns. "ylimääräistä" rahaa. Kyllä minäkin vaikka yksineläjä olen, niin saisin kauppaan uppoamaan pelkkään ruokaan vaikka 50? joka päivä, mutta kun sitä rahaa nyt ei ole kun se 50? loppukuuksi, niin sillä on pärjättävä.

Yhteistyössä