Meille tuli vauva: kauanpa jaksoi tikin äiti imetystä yrittää - 4 päivää!

  • Viestiketjun aloittaja En ole mielestäni fanaattinen.
  • Ensimmäinen viesti
En ole mielestäni fanaattinen.
"Auts, se sattuu", "korvike on ihan yhtä hyvä, isä ja velikin on kasvanut sillä", "olen parempi äiti näin" etc. etc.

Just joo, ei tainnut uskoa siihen itsekään, ei vaan halunnut saada "satikutia" laiskuudestaan. Kaikiltahan se imetys ei onnistu, ei siinä mitään, mutta että kieltää äidinmaidon hyödyt ja sitten vielä rehentelee sillä ettei yrittänyt rintaruokintaa kuin 4 päivää, niin voi hyvät hyssykät sentään!! Kun elämän pitää olla niin helppoa...
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mulla alkoi kunnolla herumaan vasta viidentenä päivänä.
Voi noita helppoheikki äitejä, jotka ei viitsi edes yrittää... :/
On vauvan kannalta sääli, että äiti ei edes yritä, kun kuitenkin äidinmaidon edut ovat kiistattomat. Ja helppoakin se on ,kun vaan alkaa sujua ja imuote oikea jne. Saa muuten nähdä tuleeko taas tappeluketju, ainahan tämä aihe vetoaa tunteisiin, jos ei ole itsellä onnistunut.
 
Liian helpolla halutaan päästä ajattelematta lasta....ei edes yrittänyt jos NOIN aikaisin lopetti. Ja mä jos kuka tiedän mitä se on pahimmillaan ja mitä vaikeuksia siinä voi olla. Siksi ihmettelen aina niitä jotka tokaisee juuri "au sattuu, lopetan en kestä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mulla alkoi kunnolla herumaan vasta viidentenä päivänä.
Voi noita helppoheikki äitejä, jotka ei viitsi edes yrittää... :/
Mulla molemmista sama juttu. Ja kaikki muut herkut päälle. Helpolla en päässyt mutta tein kaikkeni että saisin imettää. Ekan kanssa ohjauksen puutetta ja tiedon myös sillä täysimetin n. 2-3kk? Ja sekaimetin 6kk.
Tokan kanssa sain IHAN ERI ohjausta(+tietomäärä itellä suurempi) ja täysimetin 6kk ja muuten 1v1kk.
 
En myöskään tunnusta olevani fanaattinen enkä ymmärrä noin helpolla luovuttamista. Tietty jokaisen oma asia haluaako imettää vai ei, mutta jos sanoo haluavansa mutta luovuttaa noin... :/

Meillä esikoinen oli erityislapsi joka ei osannut alkuun imeä lain. Sairaalasta kotiuduttaessa 3vrk ikäinen ei ottanut rinnasta minkään laista imuotetta ja henkilökunnan mukaan oli jo hieno saavutus että oppi pullosta imemään. Tykkäsivät että pumppaa sen aikaa minkä jaksat ja siirryt sitten korvikkeeseen. Samaa linjaa jatkoi meillä vähän myöhemmin vieraillut neuvolan täti.

Mutta kun aikansa yritti niin lopulta tuo alkoi myös rinnalle tottua ja viiden viikon iässä koitti se suuri päivä kun voitiin jättää pullot ja rintakumit pois. =) Kiitos hyvän maidontulon imetys sitten onnistukin hienosti.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
On vauvan kannalta sääli, että äiti ei edes yritä, kun kuitenkin äidinmaidon edut ovat kiistattomat. Ja helppoakin se on ,kun vaan alkaa sujua ja imuote oikea jne. Saa muuten nähdä tuleeko taas tappeluketju, ainahan tämä aihe vetoaa tunteisiin, jos ei ole itsellä onnistunut.
No, toivottavasti ei tulisi tappeluketjua. En mä arvostellut tota äitiä siitä ettei imetys onnistunut, vaan siitä että ei halunnut edes yrittää, koska "korvike ajaa ihan saman asian". Toihan on ihan suoraa valehtelua, ei kai kukaan oikeasti voi luulla, että korvike olisi sama asia kuin rintamaito. Sympatiani niille, jotka eivät yrityksestä huolimatta saaneet rintojaan (tai vauvaansa) :) "toimimaan" - eihän se katastrofi ole, mutta varmasti jonkilainen pettymys kuitenkin. Tai olisi se ainakin mulle.

 
Tiiättekö
itelläni meni niin, että vasta lapsen kasvettua vähän isommaksi mulla alkoi imetys sujua kivuttomasti. Vastasyntyneenäkin vauvan imuote tarkistettiin useasti, kun minuun todella sattui, mutta kaikki oli aina ok. Sitten älyttiin, että yksinkertaisesti mun nännipihat on sen verran isommat, että lapsi ei millään saanut suuhunsa koko sitä aluetta, mitä olisi pitänyt saada ja sitten ikenillään hankasi aina sen nännipihan verille. Vasta lapsen ja hänen suunsa kasvettua imetys alkoi sujua tosi kivasti. Mutta noin 3kk se oli pelkkää hammasten kiristelyä, lapsi kun ei suostunut rintakumin kautta imemään.
 
aha
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
On vauvan kannalta sääli, että äiti ei edes yritä, kun kuitenkin äidinmaidon edut ovat kiistattomat. Ja helppoakin se on ,kun vaan alkaa sujua ja imuote oikea jne. Saa muuten nähdä tuleeko taas tappeluketju, ainahan tämä aihe vetoaa tunteisiin, jos ei ole itsellä onnistunut.
No, toivottavasti ei tulisi tappeluketjua. En mä arvostellut tota äitiä siitä ettei imetys onnistunut, vaan siitä että ei halunnut edes yrittää, koska "korvike ajaa ihan saman asian". Toihan on ihan suoraa valehtelua, ei kai kukaan oikeasti voi luulla, että korvike olisi sama asia kuin rintamaito. Sympatiani niille, jotka eivät yrityksestä huolimatta saaneet rintojaan (tai vauvaansa) :) "toimimaan" - eihän se katastrofi ole, mutta varmasti jonkilainen pettymys kuitenkin. Tai olisi se ainakin mulle.
ihan vain kysyn että tuleeko mielestäsi korvike lapsista huonompia kun rintalapsista???

 
aha
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
On vauvan kannalta sääli, että äiti ei edes yritä, kun kuitenkin äidinmaidon edut ovat kiistattomat. Ja helppoakin se on ,kun vaan alkaa sujua ja imuote oikea jne. Saa muuten nähdä tuleeko taas tappeluketju, ainahan tämä aihe vetoaa tunteisiin, jos ei ole itsellä onnistunut.
No, toivottavasti ei tulisi tappeluketjua. En mä arvostellut tota äitiä siitä ettei imetys onnistunut, vaan siitä että ei halunnut edes yrittää, koska "korvike ajaa ihan saman asian". Toihan on ihan suoraa valehtelua, ei kai kukaan oikeasti voi luulla, että korvike olisi sama asia kuin rintamaito. Sympatiani niille, jotka eivät yrityksestä huolimatta saaneet rintojaan (tai vauvaansa) :) "toimimaan" - eihän se katastrofi ole, mutta varmasti jonkilainen pettymys kuitenkin. Tai olisi se ainakin mulle.
ihan vain kysyn että tuleeko mielestäsi korvike lapsista huonompia kun rintalapsista???

 
aha
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
On vauvan kannalta sääli, että äiti ei edes yritä, kun kuitenkin äidinmaidon edut ovat kiistattomat. Ja helppoakin se on ,kun vaan alkaa sujua ja imuote oikea jne. Saa muuten nähdä tuleeko taas tappeluketju, ainahan tämä aihe vetoaa tunteisiin, jos ei ole itsellä onnistunut.
No, toivottavasti ei tulisi tappeluketjua. En mä arvostellut tota äitiä siitä ettei imetys onnistunut, vaan siitä että ei halunnut edes yrittää, koska "korvike ajaa ihan saman asian". Toihan on ihan suoraa valehtelua, ei kai kukaan oikeasti voi luulla, että korvike olisi sama asia kuin rintamaito. Sympatiani niille, jotka eivät yrityksestä huolimatta saaneet rintojaan (tai vauvaansa) :) "toimimaan" - eihän se katastrofi ole, mutta varmasti jonkilainen pettymys kuitenkin. Tai olisi se ainakin mulle.
ihan vain kysyn että tuleeko mielestäsi korvike lapsista huonompia kun rintalapsista???

 
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
ei pitäny noin monta kertaa tulla ja piti lisätä että rinta olisi aina parempi mutta korvikelapset eivät ole yhtään sen huonompia
Ei kai kukaan nyt tarkoita että lapset olisivat huonompia kuin toiset. :eek:

Faktaa vaan on että korvikkeella ruokitut lapset jäävät veille rintamaidon tajoamia etuja. Ihan yhtälailla kun omat sektiolla syntyneet lapseni ovat jääneet vaikka alatiesynnytyksen tarjoamia hyötyjä.
 
Ap.
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
ihan vain kysyn että tuleeko mielestäsi korvike lapsista huonompia kun rintalapsista???
Miksi ihmeessä tulisi?? Miksi kuvittelet että kukaan jattelisi noin? Ajatteletko kenties itse? Mitä tekemistä äidin rintaruokinnalla ja lapsen hyvyydellä tai huonoudella muka olisi keskenään?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
ei pitäny noin monta kertaa tulla ja piti lisätä että rinta olisi aina parempi mutta korvikelapset eivät ole yhtään sen huonompia
Ei kai kukaan nyt tarkoita että lapset olisivat huonompia kuin toiset. :eek:

Faktaa vaan on että korvikkeella ruokitut lapset jäävät veille rintamaidon tajoamia etuja. Ihan yhtälailla kun omat sektiolla syntyneet lapseni ovat jääneet vaikka alatiesynnytyksen tarjoamia hyötyjä.
Mitä todistettavia etuja ? esim. siitä että ne lapset on terveempiä niin on ihan turha alkaa sössöttään, meillä ei likka ollu käytännöllisesti katsoen rintamaidolla ollenkaan ja on varmasti ollu terveempi kuin monet muut mukulat.

 

Yhteistyössä