Meille tuli tänään niin ihana kisu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksi kissaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksi kissaa

Vieras
Musta pikisilmä, rinnassa valkeaa ja tassunpäät. 2½-vuotias on toinen kissa, kovasti vahtii tätä uutta. Kuinkahan he mahtavat tulla toimeen? Kummatkin uroksia.
Pitäisikö tuo pikkuinenkin vain laskea lattialle kävelemään? Söivät jo yhtäaikaa hieman erilläään.
Partsilla käyvät astialle, kummallekin ainakin aluksi omat astiat ja ruokakupit.
Neuvokaas, kuinka nämä saisi tutustumaan toisiinsa, ilman tappelua vai tuleeko se tappelu.

Montako viikkoa kissasi on? Varoitan jo, että luovutusikä on 12vk, joten jos kissa on nuorempi saat palstalta sellaista kritisointia, että. Luulen, että hyvin tulevat toimeen, kun kissa on itse vielä niin pieni. Vanhempi voi ottaa pennun hyvin vastaan ja ruveta hoivaamaan. Mielestäni voit päästää kissan lattialle ja katso mitä se tekee. Jos lähestyy aikuista kissaa, niin tarkkaile koko ajan tilannetta ja miten aikuinen reagoi. Jos tilanne näyttää uhkaavalta mene väliin. Nuuhkiminen nenästä ja perästä on ihan normaalia. Pentu voi haastaa aikuista leikkimään ja aikuinen voi ärsyyntyä ja alkaa murista. Murina on merkki, että pysy kaukana. Näin meillä on monet kerrat käynyt, kun ollaan oltu vierailulla nuoremman kissan kanssa vanhemman kissan luona.

Meille tuli kanssa isommalle pieni poika kaveriksi vuosi sitten.. Anna olla vaan ja tutustua, katot sen verran perään että pieni ei jää ihan alakynteen :D Ei nuo meillä niinkään tapelleet aluksi, isompi ei vaan ymmärtänyt mikä se karvapallo on joka häntä jatkuvasti häiritsee :D Se pyöritteli pientä vähän turhan kovakouraisesti mutta äkkiä ne tottui toisiinsa..

Mukavaa kuultavaa. Tuossa nuo nyt ovat pojan sängyllä ja juuri nuuhkii isompi kissa perästä. Eivät ole vielä tapelleet, pieni aina välillä murisee ja siirtyy taaksepäin.

Kiitos sinulle 'vieras' neuvoista. Meidän oli tarkoitus ottaa kissa vasta syyslomalla, mutta olen ensi viikon sairaslomalla, niin otimme nyt, ihan tutulta, onpahan kaksi viikkoa aikaa seurata kuinka sopeutuvat. Kissa täyttää vasta 11 viikkoa eli liian aikaisin, mutta sopi nyt niin hyvin. Edellinen kissa tuli 12-viikkoisena.

Kiitos sinulle 'vieras' neuvoista. Meidän oli tarkoitus ottaa kissa vasta syyslomalla, mutta olen ensi viikon sairaslomalla, niin otimme nyt, ihan tutulta, onpahan kaksi viikkoa aikaa seurata kuinka sopeutuvat. Kissa täyttää vasta 11 viikkoa eli liian aikaisin, mutta sopi nyt niin hyvin. Edellinen kissa tuli 12-viikkoisena.

No onneksi teillä on se toinen kissa, joka voi opettaa pentua eroon nisien imemisestä ja muutoinkin vähän käyttäytymistä vielä... Luultavasti pentu koittaa imeä vanhemman nisiä.

[QUOTE="minä";24785504]No onneksi teillä on se toinen kissa, joka voi opettaa pentua eroon nisien imemisestä ja muutoinkin vähän käyttäytymistä vielä... Luultavasti pentu koittaa imeä vanhemman nisiä.[/QUOTE]

Eihän sillä vanhemmalla ole nisiä, kun on poikakissa. Söi ruokaakin enemmän, kuin vanhempi kissamme. Toivottavasti oppii myös juomaan vettä, vanhempi vain akvaariosta.

Yhteistyössä