Meille tulee kolmas lapsi (+äitini reaktio)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nohnoh:
miten sitä omaa äitiä nimitellään? Millanen muuten on ja millaiset välit teillä? Tarkotan lähinnä onko muuten tavallinen äiti ja mummo lapsilleen, ettei mikään alkoholisti tai muuta kun nimittelet noin.

Huonoa käytöstä toi on äidiltä. Jotenkin vaan tuntuu, että onko hänellä itsellään ollut raskasta teidän kanssa. Tai sitten on peruspessimistinen ihminen, kuten eka vieraskin. Minäkin olen pessimismiin taipuvainen, ajattelen etukäteen missä asiat voisi mennä huonosti, jotta osaan varautua pettymykseen, mutta en nyt sentään käy 20 vuotta eteenpäin ajattelemaan! Johan siinä tulee hulluksi kuka tahansa! Ja sitä kun ei tiedä vaikka lähtö tulisi huomenna, jää ruuanlaitot siihen ;)

Mun äiti ihan hyvä mummo ja nyt vanhemmiten tulen äidin kanssa toimeen. On vaan kovin itsepäinen ja toisaalta huono itseluottamus hänellä. Ja välillä sanoa töksäyttelee. Mulla kävi samalla tavalla kun ilmoitin meneväni naimisiin. Laspsista on ihan iloinnut.

Muuten on ollut hyvät välit. Läheiset. Siksi tämä loukkaakin! Ja kiukuspäissäni nimittelen. Ei äitini lapsiani ole hoitanut, kylässä käynyt kahvittelemassa aina joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula:
hei,kuulosti kamalan tutulta.meillä on 2 ekaa syntyny vuoden ikäerolla ja nuorimman täyttäessä 3v halusimme vielä kolmannen.tärppäsi heti ja vaikka olinkin aika uupunut poikien kanssa olin tosi onnellinen tulokkaasta.ja kas kummaa kun iloisenaäidilleni uutista ensimmäisenä kertomaan oli vastaus vaan Elä viitti,kuinka sä oikeen meinaat jaksaa kolmen kanssa???Itkuhan siinä melkeen tuli...ei tietookaan onnitteluista..Vaikka välillä,lue aina,väsyttää kolmen vauhtihirmun kanssa niin pätkääkään en kadu prinsessaani.että elä välitä ap äidistäsi..anna pölyn laskeutua ja anna hänen ajan kanssa kiinnostua kolmannestanne...

Voihan :( Minulla on vaan niin loukattu olo, etten halua kuulla koko naisesta mitään ihan hetkeen :(

joo älä ota yhteyttä...anna sen olla ja miettii..en mäkään voinu olla yhteyksissä sillon...ite muhun otti sit ajan päästä yhteyttä.voimia ja onne kolmosesta...paitsi et kolme on tyhmä luku...aina nuorin kolmantena pyöränä...eikä koskaan pääse leikkiin kun on niin pieni..

Kiitos :) Minä toivoisin lapsia vielä lisää, tämänkin jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei,kuulosti kamalan tutulta.meillä on 2 ekaa syntyny vuoden ikäerolla ja nuorimman täyttäessä 3v halusimme vielä kolmannen.tärppäsi heti ja vaikka olinkin aika uupunut poikien kanssa olin tosi onnellinen tulokkaasta.ja kas kummaa kun iloisenaäidilleni uutista ensimmäisenä kertomaan oli vastaus vaan Elä viitti,kuinka sä oikeen meinaat jaksaa kolmen kanssa???Itkuhan siinä melkeen tuli...ei tietookaan onnitteluista..Vaikka välillä,lue aina,väsyttää kolmen vauhtihirmun kanssa niin pätkääkään en kadu prinsessaani.että elä välitä ap äidistäsi..anna pölyn laskeutua ja anna hänen ajan kanssa kiinnostua kolmannestanne...

miten aiotte hoitaa harrastukset ym? kolmet vanhempainillat jne, kolmet harrastukset jne. Isommille enemmän ruoanlaittoa, enemmän siivoamista. Isommista ihmsiistä on yhtä iso työ kuin pienemmistä. Se vaan on enemmän henkistä, murrosiän huolet, yömenemiset sitten teininä jne.

Onkohan sullakin jotain ongelmia itselläsi? :o

?

miten aiotte hoitaa harrastukset ym? kolmet vanhempainillat jne, kolmet harrastukset jne. Isommille enemmän ruoanlaittoa, enemmän siivoamista. Isommista ihmsiistä on yhtä iso työ kuin pienemmistä. Se vaan on enemmän henkistä, murrosiän huolet, yömenemiset sitten teininä jne.

?

nii onko sul jotain ongelmia ku murehdit tuollaisia asioita???

?

No epäilen, että suurin osa ihmisistä tiedostaa, mitä se lasten kanssa eläminen on, ei siihen tarvitse muiden lusikkaansa työntää! Kuuluu perheiden henkilökohtaisiin päätöksiin tuo lapsiluku. Ja on erittäin törkeää käydä jauhamaan jotain tuollaista, koska se kuulostaa siltä, että "annas kun mä kerron mitä se lastenhoito on, kun itse et varmaan tajua"! Varmasti sitä jokainen on varautunut siihen elämään niiden lasten kanssa. Tai useimmat ainakin. Jessus mitä käytöstapoja :(

mä en oikeesti ymmärrä ihmisiä jotka aina jaksaa päivitellä miten esim. mä jaksan.
neuvolassahan siitä ny kai pitääkin kysellä,mutta sekin tuntuu jotenkin hassulta..ja aina kuulee sen että on varmasti rankkaa,kiireistä ja kaikkee mahdollista.
mun lapset on 4v 1,3v ja 2kk
ei mulla omastamielestäni oo rankkaa.
pärjään loistavasti,enkä ees osais kuvitella muunlaista elämää.
tottakai sitä on joskus väsynyt,mutta muistaakseni olin sitä jo ennen lapsiakin.
sellaiset joilla ei itsellä ole montaa lasta ois varmaan poikki tässä tilanteessa,mutta en mä tähän yhtäkkiä joutunut.
mä uskon että kaikki kyllä pärjää lastensa kanssa,on niitä kuinkapaljon vain.

Minulle ei ole ikinä kukaan esittänyt mitään kommentteja, mutta toisaalta olen aina tehnyt selväksi, että meidän perheen päätökset eivät muille kuulu. Jos äitisi vielä voivottelee, niin sano suoraan, että "Onneksi se ei ole sinun ongelmasi". Voit myös kiltisti mutaa päättäväisesti todeta, että jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, niin voi olla hiljaa.

Jos sillä oli rankkaa kun olit lapsi??? Ja näin heijastelee omia fiiliksiään ...mut juu, meidän mutsilla oli samankaltainen reaktio, se ei kuitenkaan itkenyt vaan enemmänkin jäpätti ja sätti ja paras kommentti oli se, et "minä en ainakaan hoida yhtään enempää vauvoja" . Ihankuin mä olisin hoidattanut 2 edellistä kokonaan hänellä...ja nyt taas kun kuopus on 1v. niin johan on ääni muuttunut kellossa, mummin kultahan se. :whistle:

täh,en tajunnu sun pointtia???ihan niinku kaikki muutkin ihmiset joissa useempi lapsi...

Juu en mäkään tajunnu sitä pointtia!!
Meil on 5 lasta ja kaikki hommat soljuu omalla painollaan. Meillä isommat hoitavat oman osansa kotitöistä.Eikä nuo vanhempainillat kaikilla samana iltana oo.
Murrosiän huolet hoidetaan sitä mukaa kun niitä tulee.

Semmosia ne sit on, ekasta anoppi käski hommata raskauden keskeytyksen ja tokan jälkeen sanoi, no nyt teil on molemmat, ei tarvi enempää tehdä!

Mutta toivottavasti sinun äiti tuosta alkujärkytyksen jälkeen tulee ihan tolkkuihinsa :hug: Hän on tietty ajatellut, että teillä on lapsiluku täynnä, ties kavereilleenkin sanonut niin... äidit on joskus semmosia, ne ajattelee lastensa puolesta.

Yhteistyössä