meille tulee ero, auttakaa, en jaksa

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
mm
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Jos olette todella miettineet kaikki vaihtoehdot, yrittäneet kaikkenne jne, eikä muuta vaihtoehtoa ole kuin ero, ottakaa yhteys perheneuvolaan, ja vie lapset -ja itsesi- sinne puhumaan neutraaliin ympäristöön.

.
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Jos olette todella miettineet kaikki vaihtoehdot, yrittäneet kaikkenne jne, eikä muuta vaihtoehtoa ole kuin ero, ottakaa yhteys perheneuvolaan, ja vie lapset -ja itsesi- sinne puhumaan neutraaliin ympäristöön.
siis että olemmeko kaikki vaihtoehdot. miehen mielestä kaikki on ihan hyvin. Hyvin, tosiaankin, hän töissä, minä kotona kotihoidontuella. Emme puhu mitään, paitsi tyyliin käytkö kaupassa? sängyssä ei tapahdu mitään. Olen muutamankerran kuukaudessa panopuu. Perheneuvolasta olen puhunut, hän ei halua kallonkutistajalle.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
AP :hug: Kerro lisää... miksi tilanne on tuollainen kun nyt on?
(ja jätä nuo jotkut kommentit omaan arvoonsa) :hug:
Kiitos Sinulle. miehen mielestä kaikki on ihan hyvin. Hyvin, tosiaankin, hän töissä, minä kotona kotihoidontuella. Emme puhu mitään, paitsi tyyliin käytkö kaupassa? sängyssä ei tapahdu mitään. Olen muutamankerran kuukaudessa panopuu. Perheneuvolasta olen puhunut, hän ei halua kallonkutistajalle.

mm
Molemmilla totaaliväsymys, kenties.
Muksut hoitoon, ja viikoksi lomalle vaikka viimeisillä rahoilla, ja sit nukutte paripäivää, ja sitten vain raakaa puhumista..
Näin meillä kun meinasimme kadottaa toisemme arjen jalkoihin.

.
Molemmilla totaaliväsymys, kenties.
Muksut hoitoon, ja viikoksi lomalle vaikka viimeisillä rahoilla, ja sit nukutte paripäivää, ja sitten vain raakaa puhumista..
Näin meillä kun meinasimme kadottaa toisemme arjen jalkoihin.
tiedän, voi olla sitäkin.
Taloa rempattu, lapsi sairastaa....... rahahuoliakin. Mutta mihin lapset, ei meillä ole ketään joka niitä katsois edes yön yli.

mm
Jos oikein mietitte, niin ehkä joku löytyy kuitenkin? Teidän sisaruksenne, vanhempanne, joku ystävä?
Ja jos jotakuta ei heti kiinnosta ottaa lapsia, on vain kerrottava rehellisesti, että nyt ei enää muu auta.
Ja jospa sieltä perheneuvolasta tuohonkin saisi apua?
Jos ei miehesi sinne halua lähteä, voithan itse soittaa ja jutella, jos se auttaisi.
Usein kun itsekseen väsyneenä asioita pyörittää, ajatus kiertää samaa latua, eikä uusia ideoita juolahda mieleen.

Mutta jos oikeasti tuntuu, että jotain vielä vois tehdä asian eteen, niin älä menetä toivoas. Meillä mies on ihan samanlainen. Vaikka minusta välillä tuntuu, että meillä menee huonosti ja olis keskustelun aihetta jne, niin hänen mielestä kaikki on ihan kunnossa. On vaan kiire, rahahuolia, ja hänestä se asia vaan on niin. Ei sitä sen kummemmin tartte miettiä. Toisaalta miehen asenteessa on hyvää. Hän jaksaa toisaalta luottaa siihen, että asiat helpottaa, kunhan saadaan esim. talous tasapainoon siinä vaiheessa, kun minäkin palaan töihin.

Ite olen koettanut vaan ajatella niitä hyviä asioita. Voisitko sinä aloittaa siitä? Pohtia miksi haluat vielä olla miehesi kanssa ja taistella teidän suhteen puolesta? Miksi rakastat miestäsi? Rakastathan?

Minäkin ehdottaisin lomaa. Vaikka vaan ihan pientä, jos ei nyt viikoksi ole mahdollisuutta ja varaa jonnekin lähteä. Voiko teillä joku ystävä tai isovanhemmat auttaa? Voisitteko palkata hoitajan MLL:n kautta? Yksikin yö poissa kotoa vois auttaa ainakin sen verran, että keskustelun aloittaminen olis helpompaa kuin siinä arjen pyörityksessä ja väsymyksessä.

.
Jos oikein mietitte, niin ehkä joku löytyy kuitenkin? Teidän sisaruksenne, vanhempanne, joku ystävä?
Ja jos jotakuta ei heti kiinnosta ottaa lapsia, on vain kerrottava rehellisesti, että nyt ei enää muu auta.
Jos ei miehesi sinne halua lähteä, voithan itse soittaa ja jutella, jos se auttaisi.
Usein kun itsekseen väsyneenä asioita pyörittää, ajatus kiertää samaa latua, eikä uusia ideoita juolahda mieleen.
niin kai sitä anopille vois lapsia kysyä, mutta se tarkoittais että pitäis "tunnustaa" että kulissit meinaa kaatuu.... ja se voivottelu mikä siitä seurais, en taho jaksaa sitä ihmistä muutenkaan.
Mutta tuossa vois olla ideaa..... kun vain jostain löytyis ihminen edes vuodokaudeksi meidän lasten kanssa. .......... niin joo kuopus sairas, kukaan ei halua häntä hoitoon, tiedän.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja .:
niin kai sitä anopille vois lapsia kysyä, mutta se tarkoittais että pitäis "tunnustaa" että kulissit meinaa kaatuu.... ja se voivottelu mikä siitä seurais, en taho jaksaa sitä ihmistä muutenkaan.
Mutta tuossa vois olla ideaa..... kun vain jostain löytyis ihminen edes vuodokaudeksi meidän lasten kanssa. .......... niin joo kuopus sairas, kukaan ei halua häntä hoitoon, tiedän.

mistä päin olet? mitä sairastaa kuopuksesi?

mm
Hätä ei lue lakia, sanotaan, ja osuvasti.
Kumpi sinusta pahempi, kertoa anopille, että te olette väsyneitä ja eron partaalla ja tarvitsette nyt aikaa puhua -ja ehkä saatte asiat taas kuntoon, vai ottaa se ero ja anoppi siten saa sen tietää?
Ja jos lapset sairaita, voihan sen anopin pyytää teille hoitamaan.
Jos ei ole rahaa lähteä hotelliin tai pidemmälle, mietitte kaikki tutut ja puolitutut, josko jollakin olisi mökki jota voitte lainata. Pois kotinurkista, ja sitten puhutte asiat halki.

En osaa antaa muuta neuvoa, kun että "puhuminen auttaa". Ja teidän pitää päästä puhumaan johonkin rauhassa, oikein kunnolla, ajan kanssa. Miehesi pitää saada ymmärtämään nykyinen tilanne, sinun paha olosi.
Unohda kulissit. Se on vahvuutta ja fiksuutta, että voi myöntää kun asiat/ elämä tökkii! Kyse on kuitenkin niinkin tärkeästä asiasta kuin teidän suhteesta/ perheestä! Voimia kovasti!

.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

mistä päin olet? mitä sairastaa kuopuksesi?
keskisestä suomesta

Yhteistyössä