Meille saku?

Sopisiko meille saksanpaimenkoira urospentu. Asumme tilavassa kerrostalo asunnossa (eka kerros). Perheessämme asuu minä 14 vuotta(tyttö), pikkusiskoni (tyttö) 11-v, isä, äiti, 2 hamsteria ja pieni sekarotuinen koira 1-v. Kaikilla perheenjäsenilläni on kokemusta isoista ja pienistä koirista, erityisesti minulla. Minä itse (siis 14-v) olisin eniten kiinnostunut harrastamaan säännöllisesti tottelevaisuutta ja näyttelyitä silloin tällöin. Olen perehtynyt ja rakastunut juuri tähän rotuun ja tiedän niistä kaiken ja osaan valmistautua haastavaankiin yksilöön. Olisiko tämä rotu juuri minulle ja perheelleni se oikea? Jos ei niin miksi? Mikä muu rotu sopisi innokkaalle koiraharrastajalle ja PITKIÄ LENKKEJÄ tekevälle tytölle? :) Kiitos vastaajille! :D
 
Jos haluat terveen koiran ja menestyä näyttelyissä sekä tokossa niin valitse toinen rotu. Näyttelysakuilla ei tervettä päivää nää, ne on rikki joko pääkopasta tai kropasta. Usein luonneominaisuudetkin ovat vielä sellaiset että ei geelisakun kanssa paljon tokokentillä kisata.

Saksanpaimenkoira ja vielä uros, on yleensä hyvin voimakastahtoinen koira. En suosittele sitä ensikoiraksi, enkä välttämättä toiseksi koiraksikaan. Aikuinen cockerspanieli tarvitsee n. 2-3h päivässä liikuntaa, joten suhteutapa se saksanpaimenkoiraan.. Itselläni on käyttis saku-uros (7kk) sekä käyttis rotikkauros, joidenka kanssa eläminen ei aina ole niin helppoa. Lisäksi koira on aina vanhempien vastuulla, eikä noin pieni tyttö pysty välttämättä taltuttamaan koiraa, joka sinkoaa esim. auton, pyörän tai toisen koiran perään.
 

Yhteistyössä