MEille pian syntymässä kolmas tyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluntähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jouluntähti

Vieras
Ja pakko myöntää että ihan pikkuisen harmittaa ettei meille ole poika lasta suotu.
Olisi kiva jos saisi olla molemmille sukupuolille äitinä.
Minua asia harmittaa, miestäni ei. Kummallista.
Toki olen enemmän kuin onnellinen tästä jouluksi syntyvästä tyttärestä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Onko sukupuoli noin tärkeä seikka?
Toivottavasti vauva on terve...

Ihan varmasti se toisille on. Ihan samoin kuin sellainen lapsettomille, että sen lapsen ylipäänsä saa, oli sairas tai terve.
Yrittäkää nähdä itsenne toistenne näkökulmista, maailmakin avartuu! =)

Miusta kanssa tuntuu, kahden tytön jälkeen, että jos tulis kolmas ja se oliskin poika (mikä toisaalta olis ihan kiva), että apua. Eihän sitä osais edes poikaa hoitaa!

Onnea vauvasta- tulee suloinen ja ikimuistoinen joulu.

Meillä kanssa kolme ekaa on tyttöjä. Kenenkään kohdalla emme olleet pettyneitä. Neljäs on poika ja olihan se ihan mukavaa saada poikakin. Yllättäen kuitenkin mies oli vähän pettynyt, kun viides oli tyttö. Tosin pettymys meni nopeasti ohi. Mies olis halunnu toisenkin pojan. Mutta kaikki viisi on todella tykättyjä.

No en minä itkua tirauta sen vuoksi että kolmas on samaa sukupuolta. Mutta olisi ollut kiva kokea se pojankin kasvattaminen. Tämä saattaa olla meidän viimeinen lapsi :)
Olen kuitenkin todella onnellinen että kaikki on mennyt hyvin ja pian kolmas lapsi saadaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
otan osaa.Varmaan mies tosi onnessaan :( Ehkä sitten ensi kerralla onni potkaisee ;)

Meillä kun mies ei harmittele ollenkaan. Minä olin se joka ajatteli että "voi hitsi kun olisi ollut kiva saada se poikakin". :D Mies on onnensa kukkuloilla kolmannesta tyttärestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No en minä itkua tirauta sen vuoksi että kolmas on samaa sukupuolta. Mutta olisi ollut kiva kokea se pojankin kasvattaminen. Tämä saattaa olla meidän viimeinen lapsi :)
Olen kuitenkin todella onnellinen että kaikki on mennyt hyvin ja pian kolmas lapsi saadaan.

On sulla oikeus olla pettynytkin. =)

Mulla on neljä tyttöö ja olen heistä tosi onnellinen:)...fiksuja,hyväkäytöksisiä typyköitä kaikki! Olis se poikakin ollut yhtä kiva mutta ei mikään "must" meille;).

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mulla on neljä tyttöö ja olen heistä tosi onnellinen:)...fiksuja,hyväkäytöksisiä typyköitä kaikki! Olis se poikakin ollut yhtä kiva mutta ei mikään "must" meille;).

Minustakin poika olisi ollut kiva mutta ei minua haittaa ettei sitä ole tullut :)
Mutta tuli kyllä se hetken harmitus kun kolmannesta tytöstä kuultiin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Minä olisin ikionnellinen kolmesta tytöstä, voi kun saisin edes toisen tytön! Tärkeintä toki että vauva on terve ja saa se poikakin olla.

No ei sitä kukaan tarkoittanutkaan että sillä loppupeleissä olisi mitään väliä onko tyttö vai poika. Ei ne vanhemmat sen vähempää lastaan rakasta vaikka olisikin "ei-niin-toivottua"- sukupuolta.

Meillä on 2 poikaa. Olin pettynyt kun raskausaikana kuulin et toinen poika tulossa. Vaan nyt on tilanne muuttunut niin, että jos meille joskus kolmas lapsi suodaan, niin ei YHTÄÄN haittais vaikka oliski poika. ;)

Kyllä minusta on ihan sallittua että vähän harmittaa jos on toista sukupuolta toivonut, ei sille mitään mahda. Kyllä se harmitus haihtuu sitten kun uuden vauvan kanssa pääsee elämä alkuun. Mutta minusta on väärin syyllistää vanhempia tuosta harmituksen tunteesta, jos he kuitenkin ymmärtävät että LAPSI on pääasia, kuten ap selvästi tekee. Onnea tytöstä! Mäkin ottasin mielelläni niitä kolme, meillon vasta yksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Enemmän mä oisin pettynyt jos ois vaan pelkkiä poikia.

No harvassa ne yli 2 lapsiset perheet on joissa on vain tiettyä sukupuolta, ja on kai ihan luonnollista hieman pettyä onpa se trio tyttöä tai poikaa. On myös heitä jotka eivät missään vaiheessa pety vaan pitävät sitä täydellisenä.

Minä varmasti olisin pettynyt aluksi jos olisin kuullut kahden lapsen jälkeen, että tulossa on joko kolmas tyttö tai kolmas poika. Mutta tuskin se olisi kauaa harmittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No harvassa ne yli 2 lapsiset perheet on joissa on vain tiettyä sukupuolta, ja on kai ihan luonnollista hieman pettyä onpa se trio tyttöä tai poikaa. On myös heitä jotka eivät missään vaiheessa pety vaan pitävät sitä täydellisenä.

Minä varmasti olisin pettynyt aluksi jos olisin kuullut kahden lapsen jälkeen, että tulossa on joko kolmas tyttö tai kolmas poika. Mutta tuskin se olisi kauaa harmittanut.

totta puhut!
monelle se on vaikeaa uskoa ettei kaikki haluu molempii. en vaan osaa kuvitella itteeni pojan äitinä. joittenkin mielestä se on julmaa.

yleisesti oonkin aika yllättyny että monen mielestä ei sais toivoa toista sukupuolta. :o ja pettymyskin vaikuttaa olevan kiellettyä. voihan sitä olla pettyny monestakin asiasta. eri asia sitten miten sen näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja hs:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

totta puhut!
monelle se on vaikeaa uskoa ettei kaikki haluu molempii. en vaan osaa kuvitella itteeni pojan äitinä. joittenkin mielestä se on julmaa.

yleisesti oonkin aika yllättyny että monen mielestä ei sais toivoa toista sukupuolta. :o ja pettymyskin vaikuttaa olevan kiellettyä. voihan sitä olla pettyny monestakin asiasta. eri asia sitten miten sen näyttää.

Mulla on tyttö ja poika, sain mitä toivoin.. Kolmannen toivoisin olevan poika, en voi yhtään mitään omille tunteilleni minäkään, toisaalta se toivomus ei ole ihan niin voimakas mitä toisen kohdalla oli.

Yhteistyössä