Meille murtauduttiin puoli vuotta sitten enkä enää uskalla asua täällä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Asutaan rivarissa ja siis meille murtauduttiin kun oltiin reissussa. Tämä puoli vuotta on ollut kamalaa. Saan paniikkikohtauksia, en uskalla olla juuri yksin kotona, nukun huonosti jne jne jne. Haluaisin muuttaa kerrostaloon, siellä on turvallisempi olo, mutta mies ei suostu. Ei millään vaikka se näkee kuinka murto "pilasi" tämän nyk kodin minulta. En vain pääse asiasta yli :( On kamala tunne kun kotiin on tunkeuduttu.

Mitä sinä tekisit? Jankuttaisit niin kauan että mies suostuu? Kärsisit?

Mene lääkäriin, hanki rauhottavia, jatka elämääsi. Älä anna joidenkin luuserirosvojen viedä sinuilta kotiasi ja elämääsi. Eivät he tai kukaan muukaan sinne toista kertaa murtaudu, varsinkaan silloin kuin siellä ollaan kotona. Hälytysjärjestelmä voi myös tuoda mielenrauhaa.

Ihan normaalit fiilikset aapee. Mulla kävi sama auton kanssa johon murtauduttiin, en vain voinut enää pitää sitä autoa, tuli niin kamala fiilis joka kerta kun sinne menin. Varkaat olivat yrittäneet käynnistää autoa ja oli rikottu virtalukko, mutta autossa oli silloin vikaa eikä sitä saanut avaimellakaan käyntiin, joten pihaan jäi auto varkailla. Olivat jättäneet sinne omia tavaroitaan mm ruuvimeisseliä yms, tainnut joku yllättää kesken yrityksen.
Joten ymmärrän kyllä fiiliksesi jos kyse on vielä omasta kodista.

Mene lääkäriin, hanki rauhottavia, jatka elämääsi. Älä anna joidenkin luuserirosvojen viedä sinuilta kotiasi ja elämääsi. Eivät he tai kukaan muukaan sinne toista kertaa murtaudu, varsinkaan silloin kuin siellä ollaan kotona. Hälytysjärjestelmä voi myös tuoda mielenrauhaa.

Mulla on lääkitys ja rauhoittavat ollu jo vuosia kaksisuuntaiseen mielialahäiriööni. Ei jeesaa tohon murtautumis järkytykseen. Koitan jatkaa elämää ja ajatella juurikin niin että tää oli yksi kerta, ei se toistu mutta en vaan pääse joteskin pelosta eroon vaikka muutoin osaan hyvin kontrolloida tunteitani koska olen joutunut käymään paljon terapiassa bipon takia.

[QUOTE="pelottaa";30792490]Mulla on lääkitys ja rauhoittavat ollu jo vuosia kaksisuuntaiseen mielialahäiriööni. Ei jeesaa tohon murtautumis järkytykseen. Koitan jatkaa elämää ja ajatella juurikin niin että tää oli yksi kerta, ei se toistu mutta en vaan pääse joteskin pelosta eroon vaikka muutoin osaan hyvin kontrolloida tunteitani koska olen joutunut käymään paljon terapiassa bipon takia.[/QUOTE]

Jos ja kun jo käyt terapiassa, käsittele tuokin pelkoasia siellä. Ei se muualle, ja mahdollisesti vielä huonompaan asuntoon muuttamalla parane. Murto on ikävä asia ja kotiin, intiimiiin tilaan murtautuminen loukkaa yksityisyyttä ja luo turvattomuuden tunnetta. Mutta ei ne samat rosvot kahta kertaa samaan paikkaan tule. Jos annat pelolle vallan, saat peltätä loputtomasti kaikkea ja kaikkia, eikä pakenemisesta tule loppua.

Yhteistyössä