Meille EI sittenkään tule koiraa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-koirafäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-koirafäni

Vieras
Siis yäk. Meillä oli koiravieras yökylässä ja se oli hieman tyhjennellyt anaalirauhasiaan meidän lattioille. ONNEKSi ei ollut mattoja lattialla. :x
Minulla meinasi lentää laatta ja vieläkin kuvottaa se lemu, mikä sen koiran peräpäästä lähti. :x
Olen luuttunnut nyt lattioita kun se koiravieraskin lähti.
Hyi oksu!
Ihana kylmä suihku minun vaaleanpunaisille koiraunelmille. :D
Unelmissani näin minut kävelyttämässä jotain söpöä Jackrusselia tuolla pitkin katuja. :laugh:

:laugh: Se on vähän samoja varjopuolia kuin se että näät itsesi kävelyllä ihanien vaunujen kanssa tai söpösti puetun kauniisti käyttäytyvän lapsen, joka sitten päättää vaikka oksentaa / ripuloida seuraavana yönä niin että sitä on sängyt, lattiat ja vessa täynnä :whistle: :x

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no onneksi otit ensin hoitoon koiran,tajusit sitten ettei sinusta voi koskaan tullakkaan hyvää koiran omistajaa.

Nyt teen kauhean paljastuksen:

Meillä on ollut koira, oli 10 vuotta. Tässä vaan oli muutama vuosi välissä, ettei ollut koiraa ja kaikki nuo 'ihanuudet' oli jotenkin unohtuneet. :ashamed:
Meidän koiralla tyhjentyi anaalirauhaset itsekseen aina kakkaamisen yhteydessä, koska tuota takapuolen vetämistä ei esiintynyt muuta kuin ripulin yhteydessä ja sekin tapahtui ulkoillessa. En muista että koskaan olisi sisätiloissa tehnyt noin.
Koiran oksennus on siedettävää ja sitä kyllä saattaa oksentamatta siivoilla.

Oi voi, meidän pentu on taas yöllä pissinyt ympäri kämppää, silpunnut pissapaperinsa pitkin ja poikin, levittänyt kaiken irtaimiston (alkaen miehen kalsareista, jotka vaatekaapissa alimpana) ympäri kämppää ja kakkinut lattialle, astunut kakkaansa ja pissaansa ja kipitellyt ympäriinsä.. Raivostuttavaa? Kyllä. Odotinko koiran omistajan arjelta tätä? En. Vaihtaisinko koiran tai olisinko ottamatta? En todellakaan. Aina nämä pentuajan tuhot ja temput unohtuu ja vähän vanhemapanakin tehdyt koiruudet. Kun koira kuolee, siitä tulee ihmisen mielessä lähes pyhimys, jonka vertaista ei ikinä ole ollut eikä ikinä tule olemaan. Ja lähes kaikki hankkivat uuden pennut ja tuskailevat samojen asioiden kanssa kuin edellisenkin kanssa. Mutta haittaako se koiraihmisen menoa? Ei. Koiraihminen on koiraihminen ja ihmismieli uskomattoman anteeksiantavainen tahtoessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-koirafäni:
Siis yäk. Meillä oli koiravieras yökylässä ja se oli hieman tyhjennellyt anaalirauhasiaan meidän lattioille. ONNEKSi ei ollut mattoja lattialla. :x
Minulla meinasi lentää laatta ja vieläkin kuvottaa se lemu, mikä sen koiran peräpäästä lähti. :x
Olen luuttunnut nyt lattioita kun se koiravieraskin lähti.
Hyi oksu!
Ihana kylmä suihku minun vaaleanpunaisille koiraunelmille. :D
Unelmissani näin minut kävelyttämässä jotain söpöä Jackrusselia tuolla pitkin katuja. :laugh:

No mitä jos sille koiralle syöttäis oikeeta ruokaa? Sillonhan ne rauhaset tyhjentyvät ulkona, kun koira ulostaa. Eli oikeeta lihaa ja luita.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Koiraihminen on koiraihminen ja ihmismieli uskomattoman anteeksiantavainen tahtoessaan.

Minä olen huomannut, että minun on vaikeampi suhtautua toisten koiriin ja olen tosi kriittinen niiden suhteen. Näen jatkuvasti kasvatus-/kohteluvirheitä toisten koirissa.
Tätä koiraa ei oltu opetettu, että hyppiä ei saa ja sitä oli myöskin kuritettu kepillä koska koira säikkyi esineitä käsissä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja just:
No mitä jos sille koiralle syöttäis oikeeta ruokaa? Sillonhan ne rauhaset tyhjentyvät ulkona, kun koira ulostaa. Eli oikeeta lihaa ja luita.

No eipä ollut minun päätettävissä, mitä ruokaa sille annetaan. Kissanruokaa se kuulemma popsii. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tajua että ihmiset haluaa koteihinsa tuollaisia olioita. Itse tykkää, että kotona on puhdasta ja siistiä. Elukoista lähtee aina ikävä haju.

Kissoista lähtee miellyttävä haju, mutta niiden eritteistä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Koiraihminen on koiraihminen ja ihmismieli uskomattoman anteeksiantavainen tahtoessaan.

Minä olen huomannut, että minun on vaikeampi suhtautua toisten koiriin ja olen tosi kriittinen niiden suhteen. Näen jatkuvasti kasvatus-/kohteluvirheitä toisten koirissa.
Tätä koiraa ei oltu opetettu, että hyppiä ei saa ja sitä oli myöskin kuritettu kepillä koska koira säikkyi esineitä käsissä. :/

Siis päättelit, että on hakattu, koska säikkyi esinettä kädessä? Tuo ei pidä paikkaansa, sori vaan.

Jos minä teen jonkin äkkiliikkeen, niin kyllä mullaki koirat saattaa kavahtaa. Pelkläävät, että astun vahingossa varpaille! Ja ei oo koskaan kuritettu mitenkään fyysisesti ja samoin on lempeät välit. Tuo on ihan yleinen harha ja sitä on käsitelty monissa koirakirjoissa.

Eli siis vaan amatöörit luulevat, että asia on automaattisesti näin. Sori vaan, mut susta huomaa, ettet oikein ymmärrä koirista mitään =)

Alkuperäinen kirjoittaja just:

No eipä ollut minun päätettävissä, mitä ruokaa sille annetaan. Kissanruokaa se kuulemma popsii. :o

Aivan, mutta omalle piskille tietysti voit syöttää kunnon ruokaa. Haloo! Ku valitit nimenomaan anaalirauhasten eritteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eli siis vaan amatöörit luulevat, että asia on automaattisesti näin. Sori vaan, mut susta huomaa, ettet oikein ymmärrä koirista mitään =)

Kyseisen koiran omistajan suusta "jos kielto ei tepsi, niin sitten käytetään keppiä". :(

En tajua että ihmiset haluaa koteihinsa tuollaisia olioita. Itse tykkää, että kotona on puhdasta ja siistiä. Elukoista lähtee aina ikävä haju.

kaikki elukat haisee. Ja ne kodit, missä ne asuu.

kaikki elukat haisee. Ja ne kodit, missä ne asuu.

Hevosetkin tuoksuvat tosi hyvälle, myös se niiden takapuolen tuotos. :p

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Kyseisen koiran omistajan suusta "jos kielto ei tepsi, niin sitten käytetään keppiä". :(

Aivan, mutta siis tuo käsien heiluttelu>kahvahdus ei tarkota sitä, että koiraa on hakattu. Itseä ärsyttää tuo väärinymmärrys. Ihminenkin heilahtaa, jos joku meinaa vahingossakin vetästä nokkaan vaikkapa paittaa pois päältä ottaessaan.

Mutta turha tehdä yleisiä päätelmiä koirista, jos se tehdään väärin ruokitun ja koulutetun koiran kautta. Et kait itse sitten niin kouluttaisi koiraa ja ruokkisi? Tässä on se pointti.