Meillä todettu tänään sika-influenssa :(

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:
Meillä kans todettiin kahdella lapsella tänään. Saivat riskiryhmäläisinä Tamiflu-kuurit.
Onko teillä muuten kovaa kuumetta tai muita oireita? Meillä kuumetta yli 40astetta välillä ja ei meinaa oikein laskea, vaikka maksimit lääkkeissä annettu :( Nukupa tässä nyt sitten rauhassa yö.

Ärsyttää vielä sekin, et oo ite niin tehokas imaseen kaikki pöpöt itseeni, vaikka ihan perusterve olen, et varmasti tää tauti on sit kohta mullakin :(
Kuulostaa kauhealta. Voimia kovasti :hug: Muistakaa juottaa lapsia paljon...!
Nimenomaan! Siskon 7 -vuotias on kovan oksentelun ja korkean kuumeen takia kuivunut vuorokauden aikana pahasti. Kävivät yksityisellä ja jos ei nesteet ala menemään alas, on lähtö sairaalaan edessä. Koko yönä eivät vanhemmat tule nukkumaan sillä lapsi pitää herättää puolen tunnin välein juomaan.

 
Huomenta,

korjaus mun eiliseen viestiin..eli pojalle oli tehty veritesti sekä just toi nenästä otettava testi...ja saivat testivastauksen vartissa. Oli siis isänsä kanssa lekurissa ja minä odottelin muiden muksujen kanssa. Mies puhui mulle vaan niistä veritesteistä kun poitsu valitti sormiaan..jäi tuosta oikeasta testistä puhuminen sitten siinä puhumatta.
Mutta tosiaan...sikainflua se on.
 
vieras
Missä päin te asutten jotka olette testin saaneet?
Ainakin meille täällä kanta-hämeessä annettiin tänä aamuna vain tamifluresepti kouraan kun riskiryhmään kuuluvan korkeakuumeisen, päänsärkyisen lapsen kanssa päivystyksessä kävimme. Ja sanottiin että testataan vain sairaalaan joutuvat.
Eli kunhan tuosta paranee on rokote silti otettava kun mitään varmuutta ei ole siitä onko oikeasti ollut sikainflu vai ei...
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin te asutten jotka olette testin saaneet?
Ainakin meille täällä kanta-hämeessä annettiin tänä aamuna vain tamifluresepti kouraan kun riskiryhmään kuuluvan korkeakuumeisen, päänsärkyisen lapsen kanssa päivystyksessä kävimme. Ja sanottiin että testataan vain sairaalaan joutuvat.
Eli kunhan tuosta paranee on rokote silti otettava kun mitään varmuutta ei ole siitä onko oikeasti ollut sikainflu vai ei...
Meillä sama juttu, paitsi että mä olin vain puhelimitse yhteydessä lääkäriin. Nyt on sitten jo mieskin kipeänä, ja tässä mietin että eikö ne tosiaan ota noita testejä... Mä en haluais turhaan käydä rokotuttamassa ainakaan lapsia. Koska turhahan se rokote on jo on sairastanut sikaflunssan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin te asutten jotka olette testin saaneet?
Ainakin meille täällä kanta-hämeessä annettiin tänä aamuna vain tamifluresepti kouraan kun riskiryhmään kuuluvan korkeakuumeisen, päänsärkyisen lapsen kanssa päivystyksessä kävimme. Ja sanottiin että testataan vain sairaalaan joutuvat.
Eli kunhan tuosta paranee on rokote silti otettava kun mitään varmuutta ei ole siitä onko oikeasti ollut sikainflu vai ei...
Meillä sama juttu, paitsi että mä olin vain puhelimitse yhteydessä lääkäriin. Nyt on sitten jo mieskin kipeänä, ja tässä mietin että eikö ne tosiaan ota noita testejä... Mä en haluais turhaan käydä rokotuttamassa ainakaan lapsia. Koska turhahan se rokote on jo on sairastanut sikaflunssan.
Näköjään on siis muuallakin kuin meidän kunnassa tämä käytäntö ettei testata... Saako kysyä missä päin te asutte?

Tosiaan tuon rokotuksen kannalta olisi tosi kiva tietää onko tämä sitä itseään vai ei. Mietin josko huomenna vielä kysyisi asiaa omalääkäriltä kun päivystyksessä oli vain keikkalääkäreitä.
 
vieras
Pelkkien oireiden (korkea kuume, yskä, kurkkukipu, lihaskivut) perusteella ei voida erottaa onko kyseessä sika- vaiko tavallista kausi-influenssaa. On täysin mahdotonta ja turhaakin testata kaikkia joilla oireita on koska hoito on joka tapauksessa sama. Eli jos yleiskunto sen sallii niin kotona pääsääntöisesti hoidetaan: lepoa, nesteitä ja kuumelääkettä. Riskiryhmiin kuuluville voidaan aloittaa Tamiflu lääkitys mutta sekin voidaan aloittaa ihan oireiden perusteella, ei siihen testiä tarvita. Ja jos oireet pahenevat niin sitten on syytä hakeutua sairaalaan.
 
puppua
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Huomenta,

korjaus mun eiliseen viestiin..eli pojalle oli tehty veritesti sekä just toi nenästä otettava testi...ja saivat testivastauksen vartissa. Oli siis isänsä kanssa lekurissa ja minä odottelin muiden muksujen kanssa. Mies puhui mulle vaan niistä veritesteistä kun poitsu valitti sormiaan..jäi tuosta oikeasta testistä puhuminen sitten siinä puhumatta.
Mutta tosiaan...sikainflua se on.
h1n1-testin vastauksen valmistumiseen menee 1-2 päivää. Että höpö höpö sulle. vastaus ei ole ollut vartissa valmis!
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja puppua:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Huomenta,

korjaus mun eiliseen viestiin..eli pojalle oli tehty veritesti sekä just toi nenästä otettava testi...ja saivat testivastauksen vartissa. Oli siis isänsä kanssa lekurissa ja minä odottelin muiden muksujen kanssa. Mies puhui mulle vaan niistä veritesteistä kun poitsu valitti sormiaan..jäi tuosta oikeasta testistä puhuminen sitten siinä puhumatta.
Mutta tosiaan...sikainflua se on.
h1n1-testin vastauksen valmistumiseen menee 1-2 päivää. Että höpö höpö sulle. vastaus ei ole ollut vartissa valmis!
Pikatestin vastauksen saa heti, tosin se on vasta suuntaa antava, varsinaisen testin tuloksen saa tuossa 1-2 päivässä.
Ja juu, juuri luin tuon kunnan infosivuilta.
 
kertokaapas nyt
Täsmennystä kiitos!
Onko otettu pikatesti influenssa pikatesti vai nimenomaan h1n1-influnessapikatesti. Käsittääkseni vielä ei ole olemassa h1n1-virukseen pikatestia, mutta normaaliin kausi-influenssaan on pikatesti.
 

Yhteistyössä