Meillä on säästötilillä enää n.1000 euroa...kääk!

• Viestiketjun aloittaja säästölinjalle
  • Ensimmäinen viesti
säästölinjalle
Jotenkin alkaa ahdistamaan, kun säästötilillä enää tuon verran. Pakko oli käyttää kesän aikana n.6000e autotallin rakentamiseen, matkaan jne...Nyt jotenkin hirvittää, kun on tottunut, että puskuria on enemmän. Seuraavat kuukaudet kyllä elellään niin tiukasti kuin mahdollista, tosin kulut kasvavat kun opiskelen ja joudun käymään autolla opiskelupaikkakunnalla ja lisäksi lasten hoitomaksut...Tiedän, että voisi huonomminkin olla asiat, mutta kummasti se raha rauhoittaa, kun tietää että sitä on jemmassa. Ollaan 6 hengen perhe, joten kuluja on. On meillä onneksi pari rahastoa ja sijoitusvakuutus, joissa muutamia tuhansia, mutta eihän niihin mielellään koskisi. Onko kohtalotovereita?

--
Tuttu tunne. Meillä on nyt säästössä vähän vajaa 2tonnia ja ahdistaa... Kohta tilanne vielä se, että kun mies jää hoitovapaalle, joudutaan noita säästöjä verottamaan :( Onneksi on vielä lisäksi myös vähän vajaa pari tonnia lainatilillä puskuriksi, jos tapahtuu kamalia :)

Köyhällä ei ole varaa olla ilman säästöjä, niin se on.

Mona
Mullon onneks reilu 6000 et saan sit hoidettua muutaman kuukauden lasta hoitovapaalla vanhempainrahan päätyttyä. Koitan vielä puoli vuotta säästää niin paljon kun mahdollista että sitten ei tarvitsisi kituutella lapsen kanssa.

outoa
Kyllä olen käsittänyt, että normaalituloiset lapsiperheelliset yrittävät pitää jotain "varapuskuria" eli rahaa säästössä, jotta esim. pesukoneen hajoaminen tai auton yllättävä korjauslasku vie budjettia sekainen. Mutta näin ei näköjään olekaan..

hop
Yritetään pitää aina sellanen 20 000 väh. Nyt tuli odottamattomia juttuja ja hupeni melkeen kymppitonnin :( mutta eiköhän se tosta taas kasva. Tollanen puskuri on meistä hyvä ja turvallinen ja toistaseks ei olla enempää pystytty laittamaankaan.

Mona
Alkuperäinen kirjoittaja hop:
Yritetään pitää aina sellanen 20 000 väh. Nyt tuli odottamattomia juttuja ja hupeni melkeen kymppitonnin :( mutta eiköhän se tosta taas kasva. Tollanen puskuri on meistä hyvä ja turvallinen ja toistaseks ei olla enempää pystytty laittamaankaan.
Meilläkin olis varmaan enemmän jos mies ei olis laittanut kaikkia rahojaan velkoihinsa vaan säästänyt omalle tililleen... Näin ei ole tehnyt ja mä maksan nyt kalliisti elättämällä yksin mun lapsen, koska mies ei pysty osallistuun kuluihin millään tavalla. :(

"..."
Mua ahdistaa jo se kun säästäril on on tasan 5751 e. Pitää olla hätävara jos jotain sattuu ja meillä on yläkerta remontissa. Kaksi vuotta sitten säästärin saldo oli 16 500e. Erikseen on vielä pari tiliä isommille kuluille, saldot n. 400e ja 1500e.

hahah
No, kyllähän tämä luettuna kuulostaa vähän hassulta, mutta meillä on ihan sama tilanne kuin ap:lla. Aiemmin ollut säästöjä n. 6000 e ja nyt enää tonni. Ehkä se 1000 e säästöt on sellaisille ihan riittävä summa, jolla on pienemmät menot? Esim. asuu vuokralla. Meillä meni tuo 5000 e kolmessa kuukaudessa, kun yhtäkkiä toinen meistä ei saanutkaan rahaa yhtään mistään. Toki saa nyt takautuvasti, mutta en tiedä mitä olisi tehty jos noita säästöjä ei olisi ollut..

Yhteistyössä