Meillä on kahdet kaksoset enkä enää jaksa!

  • Viestiketjun aloittaja SoTired...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SoTired:
Ei käy perheneuvola tai lastensuojelu kun lapsilla on kaikki ok., me vanhemmat vaan ollaan ihan riekaleina, ei tee ikinä mieli tulla kotiin tai hakea muksuja hoidosta. Ei auta askartelu, satujen lukeminen, erottaminen eri huoneisiin... en tiedä mikä meillä on niin raskasta että kuolen väsymykseen ja mieheni kanssa, kun kysyin häneltä. Väsyttää, tekisi mieli nukkua aina vaan......
No neuvolaan voi ainakin ottaa yhteyttä, jos lapset alle kouluikäisiä.Ja jos tosiaan vanhemmat ihan riekaleina niin kyllä voi perheneuvolaankin päästä, koska vaikuttaahan tuo tilanne lapsiinkin.Onko teillä masennusta?
 
voi jee..s
Mites ne illat voi niin raskaita olla? Keksitte mielekästä tekemistä koko perheelle. Sellaista se on meillä muillakin, ei lasten kanssa auta kattoon syljeskellä. Meilläkin illat harrastetaan, käydään jumpissa, muskareissa, uimassa ja kotipihalla. Sori, mut mä en näe nyt mitään erityistä narinan aihetta. Teillä lapset päivisin hoidossa, ei voi olla noin kova rasti olla niiden kanssa iltoja ja viikonloppuja?
 
juups
Supervoimia!!!

Joku kysyi luomuna vai ei. Luomukaksosperheillä on itseasiassa huomattavasti korkeampi riski saada uudet tuplat :D

Olen nähnyt lähipiirissä yhdet käsittämättömän helpot kaksoset ja yhdet vaikeat. Nousee karvat pystyyn kaikista "mikä niissä kahdessa nyt niiiiiiin vaikeaa voi olla".

Tiedän, että väsymyksen keskellä ehdotukset vituttaa (tyyliin: "kas kun en itse tullut ajatelleeksi") Mun ysätävä sai kunnalta pilkkahintaan kodinhoitajan 2x viikossa jo yhden kaksosparin kanssa kun tilanne oli räjähtämispisteessä. Pystyisittekö palkkaamaan hoitajan? Voisiko joku sukulainen matkustaa hätiin? Kuulostaa siltä että ainakin viikonlopun mittainen tauko tekisi terää. Tosin vuosien univajetta ei korvata sillä, mutta auttaisi?

Täältä tulee mieletön rispketi jo yhden kaksosparin vanhemmille. Mulla arjen organisointi on hukassa jo yhden lapsen kanssa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
tiedän tunteen. itsellä 2 eri-ikäistä.kolmas tulossa. nyt taas jakso että me vanhemmat ollaan väsyneitä. syitä monia. 5vuhma ja narina joka asiasta.huoh.2v uhma kokeilla rajoja. muutto nyt vko.loppuna.5000? lasku oikeudesta,saadaan rahat toki pois kun talokauapt selviää vuonnna nappi.vanhempani kuoli keväällä. raskausmyrkytys vaara,diabetesvaara. itsellä stressaa yksin synnyttään meno.koti sekasi muutosta ja paikat halkiaa kun reilusti jo viikkoja.
mies väsy töissä kiire painaa.

mutta tällänen tämä viikko. kiukataan nyt toisille ja jostakin vaan jaksaa olla taas hyvä tukeva vanhempi nauraa uhmalle ja kasvattaa oikeaan suuntaan. nyt vaan on ohjat löysällä ja olkoon. muksut nuukkku ja tiskit rehottaa. ovat siellä aamulla. nuorin herää viel pari kertaa kunnonunia ja mä ramppaan pisslla...

voi halatkaa toisia. voin kuvitella väsyn kun kaksoset kahdesti. eri-ikäiset ja tuplasti kuuluu narinaa lapsilta.
 
juups
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee..s:
Mites ne illat voi niin raskaita olla? Keksitte mielekästä tekemistä koko perheelle. Sellaista se on meillä muillakin, ei lasten kanssa auta kattoon syljeskellä. Meilläkin illat harrastetaan, käydään jumpissa, muskareissa, uimassa ja kotipihalla. Sori, mut mä en näe nyt mitään erityistä narinan aihetta. Teillä lapset päivisin hoidossa, ei voi olla noin kova rasti olla niiden kanssa iltoja ja viikonloppuja?
Oikeesti näin yhden lapsen äitinä sylettää tuo asenne. Kiva kun jaksat. Meinaatko, että ihmisillä ei ole itsellään tullut mieleen ja että äidit väsyy laiskuuttaan???? Haloo. Univaje syö jaksamista todella pahasti. Samoin se jos ei ole mahdollisuuksia omaan aikaan.
 
voi jee..s
Ap on kertonut että pareilla suuri ikäero ja jos jo piemmätkin on päiväkodissa niin isommat on jo kouluiässä?
Ei musta tuossa nyt auta kun omien voimavarojen kartoitus, tuen ja avun hakeminen (mutta ei taida olla siihen halua) jotkut vaan haluaa aina narista, eikä edes yritä tehdä asialle mitään. Ja lapsia syyllistetään syntymisestään. SE on väärin!!
 
SoTired
Kiitos teille jotka vastasitte ystävällisesti. Meillä on ihan luomukaksosia ja nyt vaan tuntuu takki olevan tyhjä, ennen aina jompi kumpi jaksoi, nyt en tiedä, kait se menee ohi kun ei ole vaihtoehtoja, mutta... no en ole katkera mutta kuitenkin... hyvää yötä
 
neuvolasta perhetyöntekijä! joo se se oli! soita ma sinne ja kerro tilanne!ei tarvi olla sosiaalisia vaikeuksia yms. tulee käymään . itse pyysin apuza näitten uhmien kanssa.enkä häpeä. kävi jonku aikaa tosiaan valoitti kasvatus näkemystä ja auttoi huomamaan asioita mitä itsekatsoi liian läheltä! joo ei se vie väsymystä pois mutta on tuki!
sit tämä mun iänikuinen kilpirauhasarvot ja vitamiinit!huono kesä auringon kannalta.voisi kokeilla vitamiinia ja mikäs on hb? hermoille sitä B.tä lisää. ;)
 
tulikellukka
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
tiedän tunteen. itsellä 2 eri-ikäistä.kolmas tulossa. nyt taas jakso että me vanhemmat ollaan väsyneitä. syitä monia. 5vuhma ja narina joka asiasta.huoh.2v uhma kokeilla rajoja. muutto nyt vko.loppuna.5000? lasku oikeudesta,saadaan rahat toki pois kun talokauapt selviää vuonnna nappi.vanhempani kuoli keväällä. raskausmyrkytys vaara,diabetesvaara. itsellä stressaa yksin synnyttään meno.koti sekasi muutosta ja paikat halkiaa kun reilusti jo viikkoja.
mies väsy töissä kiire painaa.

mutta tällänen tämä viikko. kiukataan nyt toisille ja jostakin vaan jaksaa olla taas hyvä tukeva vanhempi nauraa uhmalle ja kasvattaa oikeaan suuntaan. nyt vaan on ohjat löysällä ja olkoon. muksut nuukkku ja tiskit rehottaa. ovat siellä aamulla. nuorin herää viel pari kertaa kunnonunia ja mä ramppaan pisslla...

Tää olimun mielestä paras kannustus! Arjen realiteetteja.Sitä vaan aina tuntee,että itsellä kaikkein raskainta,mutta kun joku muu avautuu,niin eipäs itellä niin pahasti asiat olekaan.
Tosiaan,olkaa armollisia toisillenne,älkää moittiko,jos joku valittaa,ettei jaksa,koska se tyyppi ei oikeasti just sillon jaksa. Pohjalta pääsee vain ylöspäin,ja lapset kasvaa.Mutta nyt päästäkää toisianne ulos edes yksin,kun isovanhempia ei ole lähellä.Meillä neljä lasta,ja isovanhemmat satojen kilometrien päässä,ja en saa öitä nukuttua,kun aina joku herättelee,tai sit en itse saa unta.Raskasta on.
voi halatkaa toisia. voin kuvitella väsyn kun kaksoset kahdesti. eri-ikäiset ja tuplasti kuuluu narinaa lapsilta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
Alkuperäinen kirjoittaja SoTired:
Ei käy perheneuvola tai lastensuojelu kun lapsilla on kaikki ok., me vanhemmat vaan ollaan ihan riekaleina, ei tee ikinä mieli tulla kotiin tai hakea muksuja hoidosta. Ei auta askartelu, satujen lukeminen, erottaminen eri huoneisiin... en tiedä mikä meillä on niin raskasta että kuolen väsymykseen ja mieheni kanssa, kun kysyin häneltä. Väsyttää, tekisi mieli nukkua aina vaan......
Kyllä apua saa muutenkin kuin että olisi asiat huonosti.
Kodinhoitoapua saa kyllä.
Soita esim kotihoitoyksikköön ja kysy miten heillä on perhetyöntekijöitä.Ite joudut maksamaan joku 5 e tunti mutta sieltä tulee ihminen lasten kanssa ja vanhemmat saa nukkua,siivota mitä lystäävät.
Ei ole lastensuojeluasia.
Ihan vaan jos kuormitusta kovasti niin on oikeutettu!!

Apua ei saa jokapaikassa ja jos saa, niin se voi olla hyvin vähäistä... Minä olin aivan lopussa (kolme pientä lasta ja toinen kaksosista monivammainen). Saimme kodinhoitajan kahdeksi tunniksi viikossa paitsi ei joka viikko, jos kodinhoitajalla oli muualla kiireitä. Ja on minulle sanottu sekin, että kyllä ne muutkin äidit hoitavat lapsiaan 24 tuntia vuorokaudessa.
 
voi jee..s
Mulla on monta lasta, kahdella heistä on ympärivuorokautista tukea vaativa vamma. Ei lapsia voi syntymästään syyllistää. Aikuisten vastuulla on hakea tukea kun ei tahdo enää jaksaa.
 
juups
Olen todella nähnyt miten kaksosten äidille käy jos ei pääse hoitamaan itseään. Tosin hermoromahduksestakin selviää :) Toivottavasti löydätte apua! Koeta jaksaa etsiä.

Et ole luuseri, etkä huono äiti jos olet väsynyt. len kokenut, että syyllistät lapsiasi.

Mikä ihme siinä on, että tällä palstalla pitää lyödä lyötyjä???? Ihmisten egot on huonoissa kantimissa.....
 
meiläkin
on kaikki isovanhemat als-potilaita ja muut dementikkoja, joku onnellinen sairastaa vaan alzheimeria. Yksi lapsi kuoli aivosyöpään, mut AI NIIN, eihän se teidän perheen asioiden rinnalla ole mitään. ÄÄLIÖ.
 
voi jee..s
Siis sanotteko hyvällä omallatunnolla, että sellainen ihminen on lyöty? Vähämpä teillä on suhteellisuudentajua.
Mua ärsyttää VAIN ja ainoastaan ap:n asenteessa tuo, että jos lapset olisivat tulleet eri paketeissa heillä olisi parempi elämä.. Kun ei noin voi ajatella (mä en todellakaan kehtaisi tuollaista edes sanoa)..
 
Alkuperäinen kirjoittaja meiläkin:
on kaikki isovanhemat als-potilaita ja muut dementikkoja, joku onnellinen sairastaa vaan alzheimeria. Yksi lapsi kuoli aivosyöpään, mut AI NIIN, eihän se teidän perheen asioiden rinnalla ole mitään. ÄÄLIÖ.
mutta eikö omat ongelmat ole itseä lähellä? mitäs siitä tulis jos viellä muitten ongelmat väsyt kannettais?minusta voi toki vertailla väsyjä kuten itse teinkin. silti meillä nämä ongelmat on lähellä meidän perhettä ja en voi ap ongelmia itselle pois ottaa. envarmaan haluaiskaan koska nämä omat ovat tutumpia ja tarpeeksi meidän voimavaroille. heh on meilläki dementtiiaa ja pahempi tuo alzheimeri kyl oli kuin se jota isäni sairasti. :p
 

Yhteistyössä