Meillä mietinnän alla

  • Viestiketjun aloittaja kolmen lapsen kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kolmen lapsen kotiäiti
Meillä ns. lomakassa, eli erillinen tili pankissa, jonne siirrämme rahaa aina tilanteen niin salliessa. Ko. tilille ei pankkikorttia, nettipankissa sinne voi siirtää rahaa, mutta ei nostaa.
Nyt tilillä sellainen summa että mietimme vaihtoehtoja
a) talviloma Lapissa koko perheen kesken tod.näk. joko Saariselkä tai Levi
b) rakennamme ensikesänä pihaamme uima-altaan
c) lähemmä vuoden kuluttua syksyllä etelän aurinkoon koko porukka.

kaikki vaihtoehdot kiehtois.... mut yksi vain mahdollinen, tai toki kaikki mahdollisia ajan myötä.
 
---
Uima-allas maksaa vähintäänkin 4000-5000€. Etelänloma Välimerellä taas maksaa käyttörahoineen neljälle noin 3000€ kun valitsee kohteen sieltä edullisemmasta päästä (esim Kreikka).

Toki uima-allas antaa iloa pidemmäksi aikaa, mutta itse kyllä matkaan vähintään kerran pari vuodessa ulkomaanlomille koko perheen voimin, koska matkailu on minulle henkireikä. Lappi ei itseäni kiinnosta. En tiedä olisinko valmis luopumaan ulkomaan reissuista kovin moneksi vuodeksi sen takia, että saisin pihaan uima-altaan.
 
"vieras"
Mä lähtisin vuoden päästä lämpöön. Tai toki riippuu minkä ikäisiä lapsia ja mistä tykkäävät? Jos kaikki kouluikäisiä ja harrastavat/haluaisivat harrastaa "lumilajeja" (hiihto,laskettelu,lautailu,lumikenkäily) niin sit varmaan raahautuisin niiden kanssa Lappiin,mutta meiän lapset on ens vuoden syksyllä 2,5 ja 5v ja itse en yhtään tykkää talvesta/kylmästä,joten aurinkoloma mieluummin.. Uima-altaan rakentamista taas en näe järkevänä sijoituksena. Jos altaan haluaa pitää käytössä talvellakin se maksaa "aika paljon" - ja jos ei niin se on sitten jotain 3 kuukautta vuodessa vaan käytössä..
 

Yhteistyössä