Totta kai mummolassa voi haista myös pulla, mutta yleensä "mummolan hajulla" tunkkaista ilmaa ja mahdollisesti jopa homeen hajua. Meillä on ollut kosteusvaurio kotona ja sen jälkeen kun se oli, olen alkanut haistaa tunkkaiset ja homeiset hajut tai sitten vaan olen alkanut kiinnittämään niihin huomiota. Joissakin vanhoissa taloissa ei haise selvästi millekään, joissain on "mummolan haju" ja joissain on pistävä homeen haju. Homeen haju tarttuu monesti tosi voimakkaasti ulkovaatteisiin. Yhdessä sukulaisperheessä on "mummolan haju" (vanha parikunta se on onkin), mutta ulkovaatteet haisevat aivan järkysti homeelle:O Teen asiakaspalvelutyötä tiskin takana ja oman kosteusvaurion jälkeen olen alkanut haistaa homeen hajun asiakkaiden vaatteissa, mitä en huomannut ennen olenkaan. Minusta se on pistävä haju ja niin kurjan tuntuinen nenässä, että joudun estämään itseäni, etten kavahtaisi taaksepäin. Tunkkainen haju voi johtua huonosta ilmanvaihdosta tai siitä, että hygieniassa on puutteita, mutta olen sitä mieltä, että homeen haju on homeen haju. Ap:n kannattaa yrittää selvitellä asiaa, että kummasta on kyse. Joskus voi tietysti olla liian herkkänenäisistä vieraistakin, mutta ottaisin vakavasti ainakin semmoisen ihmisen, jolla on omakohtaista kokemusta kosteusvaurioista.