Meillä haisee kuulemma mummola

• Viestiketjun aloittaja vvierrassa
  • Ensimmäinen viesti
mimmula
Meillä haisee etniselle kaupalle. Mausteille. Tiedä sitten onko se parempi.

Varmaan vaikuttaa myös kuka, millä sävyllä ja missä tilanteessa asiasta mainitsi, että mitä sillä on tarkoitettu. Ehkä kantsis myös kysyä, että mitä sillä tarkoitettiin.

lastulevy
JOs talossa on vanhat säilytyskalusteet, joissa on lastulevyä, se kyllä haisee. Pojan vaatteisiin tarttuu tyttöystävän luona oltuaan se lastulevyn haju, sama mikä meillä minun lapsuudenkodissani oli, kun oli sellaista vanhaa lastulevyä kaapistot.

"iksu"
Totta kai mummolassa voi haista myös pulla, mutta yleensä "mummolan hajulla" tunkkaista ilmaa ja mahdollisesti jopa homeen hajua. Meillä on ollut kosteusvaurio kotona ja sen jälkeen kun se oli, olen alkanut haistaa tunkkaiset ja homeiset hajut tai sitten vaan olen alkanut kiinnittämään niihin huomiota. Joissakin vanhoissa taloissa ei haise selvästi millekään, joissain on "mummolan haju" ja joissain on pistävä homeen haju. Homeen haju tarttuu monesti tosi voimakkaasti ulkovaatteisiin. Yhdessä sukulaisperheessä on "mummolan haju" (vanha parikunta se on onkin), mutta ulkovaatteet haisevat aivan järkysti homeelle:O Teen asiakaspalvelutyötä tiskin takana ja oman kosteusvaurion jälkeen olen alkanut haistaa homeen hajun asiakkaiden vaatteissa, mitä en huomannut ennen olenkaan. Minusta se on pistävä haju ja niin kurjan tuntuinen nenässä, että joudun estämään itseäni, etten kavahtaisi taaksepäin. Tunkkainen haju voi johtua huonosta ilmanvaihdosta tai siitä, että hygieniassa on puutteita, mutta olen sitä mieltä, että homeen haju on homeen haju. Ap:n kannattaa yrittää selvitellä asiaa, että kummasta on kyse. Joskus voi tietysti olla liian herkkänenäisistä vieraistakin, mutta ottaisin vakavasti ainakin semmoisen ihmisen, jolla on omakohtaista kokemusta kosteusvaurioista.

I hold my breath
Meillä haisee vanhat purut. Sisäilma on testattu, homeitiöit ei ole, kuin vähän. Purutkin on testattu, normaalit ovat. Purutalot monesti haisevat "mummolalle".

"iksu"
"Tunkkainen haju voi johtua huonosta ilmanvaihdosta tai siitä, että hygieniassa on puutteita, mutta olen sitä mieltä, että homeen haju on homeen haju." En tiedä voiko tuon ymmärtää väärin, mutta olen siis sitä mieltä, että tunkkainen haju ja homeen haju ovat kaksi eri asiaa eikä tunkkaisuus tarkoita aina hometta. Homeongelmissa on surullista se, että niiden korjaaminen on niin kallista, että jotkut jättävät korjaukset hoitamatta sen takia. Esim. nuo vanhat sukulaiset epäilevät itsekin, että jokin ongelma heillä on, mutta antavat asian olla.

....
miten ilmanvaihto toimii? onko taloon vaihdettu liian tiiviit ikkunat ja painovoimainen ilmanvaihto ei siis toimi? vanhoissa taloissa ei usein ole liesituuletinkaan sellainen että käryt menisivät ulos, kaikki haju jää sisälle. kun ilmanvaihdon laittaa kuntoon, hajuista kyllä pääsee. voi kyllä joutua otsonoimaan ensin koko talon.

napsula
Yhden ihmisen sanomisista ei välttämättä kannata vielä hermostua, koska se on voinut tarkoittaa mitä vain. Mutta mitä jos kysyisit ihan useammankin eri vierailijan rehellistä mielipidettä? Kaikki ei tietysti kehtaa mitään sanoa, mutta jos tarpeeksi monelta kysyt, niin luulisi että jotain osviittaa saat.

vierass
Vaikka paremmalla ilmanvaihdolla pääsisi hajusta eroon niin homeongelmaa se ei kyllä poista mihinkään. Puru toimii vanhoissa rintamamiestaloissa, koska niissä puru myös kuivaa. 70-luvun tiilitaloissa... pyytäisin asiantuntevan ihmisen ottamaan näytteet, ei ilmasta vaan rakenteista! Maksaa mutta ei yhtä paljon kun oikeudenkäyntikulut sen jälkeen kun talo on myyty seuraaville jotka huomaa et täähän on umpihomeessa.

Yhteistyössä