Meillä syödään valmisruokia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pötköttäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pötköttäjät

Vieras
ihan puhtaalla omalla tunnolla! Saarioisten laatikot on hyviä ja kinkunpalakin ostetaan valmiina lihatiskiltä, kuten graavilohikin. Kastike pussista ja kotikalja kaupan juomapuolelta. Vain rosolli ehkä tehdään itse jos ei löydy kermavaahdotonta versiota. Piparit ja tortut yms. ostetaan valmiina. Muutama lahja jotka hankitaan paketoitiin valmiiksi liikkeessä. Meille joulu on rauhoittumisen aikaa eikä viitsitä ottaa siitä turhaa stressiä. Ollaan vain ja nautitaan kun kerrankin saadaan rauhassa olla koko perheellä yhdessä ja tekemättä mitään. Jos olisi enemmän rahaa mentäisiin varmaan ravintolaan syömään tai vuokrattaisiin täyspalvelu jostain hiihtokeskuksesta.

Rauhallista joulua teillekin

Ei taida ravintolat olla auki aattona. Nimittäin katsoin :D Olis niin helppoa käydä valmiissa pöydässä :)
Meilläkään ei juuri ruokaa laitella. Suurimman osan ostin valmiina. Turhaa yhden päivän vuoksi alkaa tekemään, muutoin joulu vietetään sukulaisilla.

Ei taida ravintolat olla auki aattona. Nimittäin katsoin :D Olis niin helppoa käydä valmiissa pöydässä :)
Meilläkään ei juuri ruokaa laitella. Suurimman osan ostin valmiina. Turhaa yhden päivän vuoksi alkaa tekemään, muutoin joulu vietetään sukulaisilla.

Turussa 6 ravintolaa tarjoaa jouluaattona aattoaterian. Vissiin suuntaus on se, että ihmiset haluavat joulunakin syödä ulkona, ainakin jotkut. Helppoa, vaivatonta, eikä kaikilla ole sukua minne mennä.

Meilläkin on tänä vuonna valmiit laatikot, vaikka yleensä teen itse. Ehkä taas ensi jouluksi, jos kuopus 1 v on silloin jo helpommassa vaiheessa ja antaa äidin puuhata keittiössä. Tällä hetkellä osittainen valmisruokien käyttö säästää koko perheen hermoja ja antaa edes vähän sitä kiireetöntä yhdessäoloaikaa lisää.

Ai, musta ne on aika pahoja ne valmiit. Ihan eri maku kun tekee ruokaa joulupöytään kuin että lämmittää eineksi. Muista jättää ne vielä foliovuokiin ja lämmittää vain hädintuskin haaleaksi.

Ymmärrän, että haluaa käyttää aikaansa muuhunkin kuin keittiöön, mut jouluna edes..? Kai se sit on liikaa toivottu.

Niin meilläkin. En rupea yhtä laatikkoa ja 300g rosollia tekemään. Ja miehen mielestä kaupasta ostaminen on se oikea tapa, ja itse tekeminen on sellaista avutonta räpistelyä yrittää kopioida sitä ammattilaisten tekemää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pötköttäjät;29363194:
ihan puhtaalla omalla tunnolla! Saarioisten laatikot on hyviä ja kinkunpalakin ostetaan valmiina lihatiskiltä, kuten graavilohikin. Kastike pussista ja kotikalja kaupan juomapuolelta. Vain rosolli ehkä tehdään itse jos ei löydy kermavaahdotonta versiota. Piparit ja tortut yms. ostetaan valmiina. Muutama lahja jotka hankitaan paketoitiin valmiiksi liikkeessä. Meille joulu on rauhoittumisen aikaa eikä viitsitä ottaa siitä turhaa stressiä. Ollaan vain ja nautitaan kun kerrankin saadaan rauhassa olla koko perheellä yhdessä ja tekemättä mitään. Jos olisi enemmän rahaa mentäisiin varmaan ravintolaan syömään tai vuokrattaisiin täyspalvelu jostain hiihtokeskuksesta.

Rauhallista joulua teillekin

valmiit llaatikot meilläkin, mutt kinkku paistetaan ita ja mise on jo graavilohen tehnyt. TOrtut tehtiin valmistaikinasta, muttapiparit on kaupasta ostettuja . Puuron vaan teen aattonam, on mukavaa rentoutua, eikä turhaan stressata. Eikä tota ruokaa ole edes hirveesti, mutta varmasti riittävät pari päivää, kinkku jopa viikonkin. Osa lahjoista on liikeessä paketoitu osa itse. Ei stressiä
Homenna pitää vieklä käydä kaupassa ostamassa punaista maiota ja joululimppua, sitten on kaikki jouluksi

Minä aion myös katsoa, onko täälläpäin joku auki :D tuumailin että mennään pojan kanssa (17.v) ainakin jonain päivänä ravintolaan syömään. Ollaan kaksin pojan kanssa joulu. toivottavasti olisi joitain paikkoja auki, olis niin kiva päästä helpolla :D

Minä olen tehnyt jo kaikki valmiiksi. Paitsi joulutortut, ne on parhaita just uunista tulleina ja siksi paistetaan ne vasta kun niitä syödään. Valmista taikinaa siis, eli eipä tuossa vaivaa ole. Koska olen niin vähissä erin valmistellut näitä juttuja, niin eipä ole työltä tuntunut missään vaiheessa. Kumminkin viikonloppuisin pitää olla puuhaa, ettei tylsisty, niin sama on ollut leipoa karjalanpiirakoita ja pipareita ja muuta semmosta :D

meillä syödään valmislaatikoita, mun mielestä ne on hyviä. Kinkun laitan huomenna illalla uuniin. Piparit ja tortut on tänään paistettu valmistaikinasta. Ai niin, sekametelisopan teen huomenna. Kalaa taitaa vielä täytyä hakea kaipasta muutama siivu.

Miksi pitäisi järjettömiä kokata ja stressata joulun takia. Valmisruuat on musta ihan yhtä hyviä kuin ittetekemät; en mä mikään gourmet-kokki ole.

Jokainen tekee niinkuin tykkää. Itselle noiden joulusapuskojen vääntäminen on lähes terapiaa. Itselleni tulee hyvä mieli kun teen itse ne kaikki. Laatikoista täytyy sanoa että itsetehdyt ovat myöskin ihan saa***an paljon paremman makuisiakin.

Yhteistyössä