..meillä opetellaan elämään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karuski

Vieras
mun mies tulee 7 lapsisesta perheestä, jossa mies oli toiseksi nuorin..hän joutui käyttämään isompien veljien vaatteita..kaikki tavarat tuli veljiltä ja siskoilta..kaiken joutui jakamaan koko lapsuutensa..

..ja tästä meidän perhe kärsii edelleen..

..jos mies ostaa karkkipussin..sen mielestä on ihan normaalia,että voi syödä sen yksin..miksi ihmeessä jakaa muiden kanssa?? ÖH?
..jos miehellä on reilusti rahaa..niin miksi ihmeessä jakaa se perheen kanssa?? ÖH??

..mies osti kisoissa metrilakua..me nähtiin tytön kanssa 5 lakusta se vika..ja sillon ärähdin,että helevetti..jos MÄ ostan lakua, niin odotan että pääsen perheen luokse ja jaan sen kaikkien kanssa..

..viime viikonloppuna mies sai tehtäväkseen hoitaa oman ja tyttärensä ruokailut..olin itse kipeenä..kunnes tulin keittiöön..niin näin,että mies oli laittamassa omaa ruokaansa lautaselle..eli neidin perunat kuorimatta..vihannekset pilkkomatta..ja neidillä kova nälkä..
..se loppu siihen paikkaan, kun ärähdin käheällä äänellä,että perkele sun lapsesi ruoka ensin..sit kuulu urputusta..mutta kun sai perunakattilan naaman eteen, niin alkoi kilti kuoria..kanakastike oli edelliseltä päivältä..joten tällä kertaa vain MINÄ jäin ilman lämmitettyä kastiketta..miksi turhaan,kun oma napa täyttyy..ÖH??

..eli valitettavasti se lapsuuden jakamisen pakko näkyy meidän elämässä vähän väliä..

Miun isäpuoli (joka on ollut meidän elämässä kyllä enemmän isä kuin biologinen) on/oli just tuollanen, pihi kuin mikä, ja omi juttuja ihan kuin pahainen kakara! Siis välillä meni ihan naurettavuuksiin asti, ei voitu muuta kuin pyöritellä päätä... mutta kovin rakas tuo oli siitä huolimatta, on kyllä vanhemmiten tullut hövelimmäksi, nythän kukaan meistä "lapsista" ei enää asu kotona =)

Etteköhän tekin sopeudu jotenkin, totutun käyttäytymismallin muuttaminen voi olla jästille aikuiselle miehelle aikamoinen paikka, mutta ihmeitäkin on nähty...!

Niin ja on kuusilapsisen perheen kuopus.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ai, minä kun luulin että yksilapsisessa perheessä oppii itsekkääksi :o

Mie oon 5-lapsisen perheen esikoinen, ja kyllä miekin olen huomannu monessa asiassa olevani tosi itsekäs.
Luulenpa sen johtuvan tasan siitä kun lapsena piti KAIKKI jakaa siskojen kanssa.

Taitaa olla toi asia enemmänkin korvien välistä kiinni kuin perhekoosta. Useimmat joita tunnen on 2-4 lapsisesta perheestä ja jakaminen sujuu ihan hyvin, kun ei ole ihan kaikkea tarttenu jakaa.

Jo nyt on touhua.

Onneksi me osataan jakaa vieläki, vaikka kumpiki on isosta perhestä (mulla 10 sisarusta, miehellä 7) ja on jouduttu jakamaan. Tosin on niitä omiaki juttuja saanu olla, omia karkkipusseja ja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Taitaa olla toi asia enemmänkin korvien välistä kiinni kuin perhekoosta. Useimmat joita tunnen on 2-4 lapsisesta perheestä ja jakaminen sujuu ihan hyvin, kun ei ole ihan kaikkea tarttenu jakaa.

tätä peesaan

No ei toi meillä pidä paikkaansa, itse kuuden lapsen perheestä ja huomioin muiden tarpeet paremmin kun omani, koska meidät KASVATETTIIN niin.
Eli piti aina ajatella myös niitä muita ei voinut/ saanut olla itsekäs.
Ja mies kahden lapsen perheestä ja oppinut huolehtimaan vaan omista tarpeistaan....