Meillä on vauvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Pääskynen teki taas pesänsä meidän parvekkeella räystään alle ja ihana sirkutus sieltä kuuluu. Toivottavasti ne poikaset ei sieltä nyt putoile maahan kuten viime kesänä :( Naapuri on varmasti raivoissaan, koska sen lapset ei voi mennä ulos, jos siellä on lintuja, oravia, jäniksiä, siilejä tai muita nk. "petoeläimiä". Lintujen suhteen tuo eukko on ihan ylihysteerinen. Mutta pesä on meidän parvekkeella, joten naapuri saa ihan rauhassa kiskoa herneitä henkitorveensa, jos niin haluaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Pääskyset petoeläimiä? Mielenkiintoista. :D
Jeps, no etkö sä nyt sitä tiennyt? :o No, älä välitä, en tiennyt minäkään. Mutta nyt tiedän. Viime kesänä naapuri sai hirveet p.askikset, kun meidän pihassa oli ollut fasaani. Tiistaina naapuri oli junnulle huomauttanut tuossa pihassa, että meidän pitäisi kaataa pihasta tuo omenapuu, koska naapuri oli aamulla nähnyt meidän pihassa jäniksen :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pääskyset petoeläimiä? Mielenkiintoista. :D
Jeps, no etkö sä nyt sitä tiennyt? :o No, älä välitä, en tiennyt minäkään. Mutta nyt tiedän. Viime kesänä naapuri sai hirveet p.askikset, kun meidän pihassa oli ollut fasaani. Tiistaina naapuri oli junnulle huomauttanut tuossa pihassa, että meidän pitäisi kaataa pihasta tuo omenapuu, koska naapuri oli aamulla nähnyt meidän pihassa jäniksen :headwall: :headwall: :headwall:

Voi herttileijaa mitä antikristuksia teijän pihalla vaeltaa. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ammu naapuri. Onpas rasittava. :(

Mun kaverin katon alla asuu pieniä tintti-vauvoja. Saas nähdä koska ne alkaa sieltä tiilien alta hoiperrella lentoharjotuksiin. :)
Oikeasti se naapuri ON rasittava. Mä olen ystävällinen eläin ja olen tehnyt monia asioita sitä varten, että nämä alueen "pedot" eivät kohtuuttomasti naapuria ja hänen lapsiaan haittaisi. MUtta rajansa kaikella.

Musta niiden luonnonvaraisten eläinten pelko ei kyllä ole ihan normaalia ...tosin ei se perhe muutenkaan ole mun mielestäni ihan "normaali"

:/

Musta niiden luonnonvaraisten eläinten pelko ei kyllä ole ihan normaalia ...tosin ei se perhe muutenkaan ole mun mielestäni ihan "normaali"

:/

Heheh, olisit nähny mut taas ku amppareita yms. tänään näin. ;D *epänormaali*

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Naapurin rouvakos se siellä? Ehtoota vaan ja ikävä kyllä mä aloitan oravien ruokkimisen uudestaan. Nyt kun ei ole kissaa enää, niin kurret saavat pöperöpönttönsä mun makuuhuoneeni ikkunalle. Sisäpuolelle tietenkin, jotta sulla ei ole nokan koputtamista koko asiaan :hug:

Pyydäppä jotain näpsäkkää laittamaan sinne lauta minkä päälle se pääskynen voisi sen pesän tehdä. Tai se pitää laittaa vasta syksyllä.

meillä taas on västäräkin pesä pienen kiven vieressä,missä kasvaa alppiruusu ja vuorenkilpiä.Pojille en ole kertonut,koska se on maan tasalla,niin eivät pystyisi olla menemättä kurkkimaan =)
Seurasin pesänrakennuspuuhia keväällä ja naureskelin,kun yrittivät hirveitä oksia saada mahtuman vuorenk.varsien ohitte :D
Jäniksiä meilläkin on,sekä kerran yksi peura juoksi pihojen poikki.
Joku eläin käy paskomassa mein nurkkaan (ulkona tietty).Sitä en katto hyvällä....en tiedä olisko siili.Mut auta armias jos jonkun katti käy siellä tarpeillaan,niin varmaan saa kylmää kyytiä :kieh:

Pääskynen teki taas pesänsä meidän parvekkeella räystään alle ja ihana sirkutus sieltä kuuluu. Toivottavasti ne poikaset ei sieltä nyt putoile maahan kuten viime kesänä :(

Isäni "avusti" kerran pääskysiä asettamalla pesän alle tukilaudan, ettei pesä putoaisi. Se kannattaa tehdä syksyllä valmiin pesän alle. Pääskyset tulivat samaan pesään. Laudalta lentämään opettelevat poikaset saivat myös ponnistaa helpommin ilmaan tai takaisin pesään, jos ei vielä hotsittanut lentää..

Pesän alle vois tietysti laittaa jotain pehmikettäkin, ettei poikanen niin särkyis jos putois, mutta siinä on vaara että joutuu itse emoksi. Ja pääskysen poikaselle se voi olla vaikeeta. Luontoemo pitää vauvoistaan huolta.

Nauti pääskysistäsi. Ikkunalasiin kannattaa ulkopuolelle kehitellä jotain joka estäis törmäilyt vaikka jotain virkattua ulkopuolellekin tai vaikka kukkia ikkunalaudalle peittämään lasin kiiltoa. Ja kakkaahan ne sirkuttajat, mutta itselle sillä ei ois väliä -kakat saa pois.

Eilen lasten kanssa seurattiin, kun haukka kiersi pääskysparveen ja pääskyset kohosivat korkealle ja syöksyivät rohkeina haukan kimppuun -ajoivat sen pois.

Olikohan kyseessä varpushaukka, se sanoi: viik, viik! Ei lekotellut ilmassa.???

Yhteistyössä