Meillä on mieheni kanssa 4 tyttöä ja 3 poikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vain.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vain.

Vieras
Aina tuo mieheni jostain syystä lellii ja hemmottelee tuota neljäntenä syntynyttä lasta, nyt 9-vuotiasta tyttöä vaikka hän oli tytön syntymän jälkeen hirvittävän pettynyt, että neljäskin lapsi oli tyttö. Hän kun toivoi kovasti, että tuo neljäs lapsi olisi ollut poika, kun kolmesta vanhimmasta lapsesta 2 on tyttöjä ja vain 1 poika. Hän myös puolustaa aina juuri tuota 9v tyttöä kun lapset vaikka riitelevät keskenään.

Tänään sitten suutuin mieheen kun hän puolusti taas tuota tyttöä lasten riidellessä ja sanoin miehelle, että "Aina sinä sitä tyttöä puolustat vaikka olit sen syntyessä pettynyt sen sukupuoleen ja sanoit että tuo tyttö olisi saanut jäädä syntymättä". Silloin mies suuttui minulle ja huusi, että "Tuollaisia ei lasten kuullen saa puhua ja sitäpaitsi tytöt ovat yhtä hyviä kuin pojatkin". En ymmärrä, että mikä mieheen oikein meni, kun itsehän hän oli tytön syntyessä pettynyt tämän sukupuoleen ja nyt väittää, että tytöt ovat yhtä hyviä kuin pojatkin vaikka hän hyvin tietää, että poika on aina sentään poika ja parempi kuin tyttö. Sitäpaitsi kyllä tuo tyttö on jo vanhemmilta sisaruksiltaan ajat sitten kuullut, että "Kun sinä synnyit, niin isä suuttui kun sinä olit tyttö ja isä sanoi että sinä olisit joutanut kuolemaan kun olit vain pelkkä tyttö".

Kun kysyin äsken mieheltäni, että miksi juuri tuo tyttö on hänelle niin erityisen rakkaan tuntuinen, niin mieheni mukaan se johtuu siitä, että tyttö oli 3-vuotiaana vakavasti sairas ja oli suoranainen ihme, että tyttö jäi eloon vammattomana ja terveenä.

Olen samaa mieltä, ettei lapsen kuullen kannata tuollaisia puhua. Hyvähän se vain on, jos miehesi on sittemmin muuttanut mielipidettään ja arvostaa nyt molempia sukupuolia yhtä paljon. Ehkä juuri tuo lapsen sairastuminen on saanut hänet muuttamaan ajatusmaailmaansa.

[QUOTE="mustikka";29694273]Olen samaa mieltä, ettei lapsen kuullen kannata tuollaisia puhua. Hyvähän se vain on, jos miehesi on sittemmin muuttanut mielipidettään ja arvostaa nyt molempia sukupuolia yhtä paljon. Ehkä juuri tuo lapsen sairastuminen on saanut hänet muuttamaan ajatusmaailmaansa.[/QUOTE]

Miksi lapsen kuullen ei saisi sanoa, että tämän isä pettyi tytön sukupuoleen kun tyttö syntyi? Tyttö kun kuuli asian sisaruksiltaan jo ajat sitten, kun vanhemmat sisarukset kertoivat sen hänelle kiusatessaan tyttöä.

Herääpä vaan kysymys et miks vanhemmat lapsetkaan tietöävät isä mielipiteestä...? Tollasta kun ei puhuta kenenkään lapsen kuullen. Paradsta olisi jos pitäisi ihan omana tietonaan alun alkaenkin... Ja ap:n ei tod olisi pitänyt enää kaivaa tollasia vanhoja juttuja esiin!

Mun mielestäni on vanhemmalta aina erittäin ala-arvoista lähteä huutelemaan mitään sellaista, mikä rikkoo lapsen luottamusta ja kunnioitusta toista vanhempaa kohtaan. Vaikka itsellä olisi miten paha mieli, ei koskaan ikinä saa yrittää laittaa kiilaa lapsen ja toisen vanhemman väliin.

Yhteistyössä