meillä on kyllä miehen kanssa aivan eri käsitys tärkeiden papereiden säilyttämisestä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
mä mapitan kaiken tai laitan yhteen tiettyyn laatikkoon ja tiedän mistä löydän mitäkin. kirjoitan maksettuihin laskuihin milloin olen ne maksanut ja säilytän jonkun aikaa.

mies säilyttää kaikki alkuperäisissä kirjekuorissaan eikä ikinä löydä mitään eikä muista minkä on maksanut ja se pankin avainlukulistakin on aina hukassa..

nyt sitten hankin kansion ja muovitaskuja että saadaan miehn laskut ja pankkipaperit järjestykseen ja tadaaaaaa,ylläri,ei kelpaa ku hän menee sit ihan sekasin,tämänhetkinen arkistointimenetelmä on kuulema paras :headwall: :D

pitäköön arkistointinsa,mut sanoin et multa on sit enää turha tulla kyselee et missä on mikäkin :whistle: niitä kirjekuoria kun on eteisen laatikostossa,makkarissa hyllyllä ja yöpöydällä sekä yöpöydän laatikoissa,autoissa,kirjahyllyn kaapeissa......... |O :whistle:

Tuttua...mulla on kaikki kodinkansiossa ja sitten esim. maksetut laskut siirrän siitä mappiin, kun ei enää mahdu, mappiin siis jossa on joka vuodelle omat lokerikot, ja säilytän muutaman vuoden...

Miehen kuitteja yms. lojuu keittiön pöydällä, kassissa, työtakin taskuissa, auton jalkatilassa ja hansikaslokerossa, anoppilassa sen entisessä huoneessa eri paikoissa, täällä yhessä sen "yläkaapissa" jne. ja osan on anoppi tallettanut niin hyvin ettei niitä enää löydy. Mutta mihinkään ei saa koskea, kun ei kuulemma sitten enää tiiä missä ne ovat... :whistle:

Mulla on kans ihan oma järjestelmä :)
Kaikki maksamattomat laskut on näppiksen alla(tosi kätevää!), ja sit ku olen maksanut ne, niin kirjoitan niihin maksupäivän ja maksettu ja heitän tiettaripöydän alla olevaan kukkaruukkuun joka toimii säilytyskorina.
Sieltä sitten siirrän kun viitin muovitaskuun kansioon.
Muut tärkeät paperit...on kansiossa olkkarissa, kansiossa keittiössä, joissain kasoissa...öh, ehkä keittiön kaapissakin...tosi järjestelmällinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä on mappi missä maksetut, maksamattomat, tiliotteet, takuukuitit jne. Aina vuoden vaihteessa tyhjennän mapin ja laitan nippuun (isoon kuoreen) ja kaappiin talteen.

*pyörtyy* :o
Must ei ikinä olis tähän.... mun arkistointi lähentelee kaaosta- mut solti mä tiedän mikä missäkin on! :D

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä on mappi missä maksetut, maksamattomat, tiliotteet, takuukuitit jne. Aina vuoden vaihteessa tyhjennän mapin ja laitan nippuun (isoon kuoreen) ja kaappiin talteen.

*pyörtyy* :o
Must ei ikinä olis tähän.... mun arkistointi lähentelee kaaosta- mut solti mä tiedän mikä missäkin on! :D

Älä nyt, mun pitäs olla ammattilainen näissä... =)

Meillä se arkistointi on sitä, että kaikki paperit ovat epämääräisesti läjässä tuollaisessa lokerikossa, joissa ne teoriassa voisivat olla järjestyksessäkin.

Ja jotain tärkeää paperia saattaa joutua etsiskelemään.

Minä olen hivenen järjestelmällisempi tuossa asiassa kuin mies.

Mä en maksa laskuja, ikinä. Mies maksaa. Mulla ei kertakaikkiaan riitä mielenkiinto, mua kiinnostaa ainoastaan se paljonko mulle jää tuhlattavaa. :saint:

Mutt kai meidän papereilla jonkinsortin järjestys vallitsee... :ashamed:

mä oon yrittäny ehdottaa jos hankkisin sellaset isot rottinkikorit tonne meidän "työhyllyyn",kaikille omat; mulle,miehelle ja pojalle. sinne sit roiskittas tärkeet paperit ja joskus ku inspis iskee niin talteen kansioon tms. mut ei käyny sekään :xmas:
ajattelin kuitenkin yrittää,hankin ne korit ja jos ei onnistu sekään niin olkoon :whistle: alkaa vaan rypyttää noi kirjekuoret mitkä lojuu mikä missäkin ja kun en uskalla niit siirtääkään silmistäni :headwall:

Yhteistyössä