Meillä on ihana perhejoulu tulossa <3 Ja anoppi ei ole kutsulistalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";24986549]No entäpä jos se anoppi haluaisi viettää joulunsa teidän perheen kanssa? Eikö hänellä olekaan samat oikeudet kuin sulla?[/QUOTE]

niin sanoi viime vuonna mun anoppi, että on tärkeetä saada olla jouluna meidän kanssa... meiltä ei kysytty että mitä me haluamme.
tänä jouluna on todella helppo vastata tuohon, kun olen töissä.. :D

Musta on surullista, jos joku joutuu viettämään joulua ihan yksin vastoin tahtoaan. :| Mammani on kutsuttu aina joulua viettämään sekä meille että tätini perheeseen, mutta haluaa olla yksin. Kyllä meilläkin tykätään viettää ihan vain perheen kesken joulua, mutta joku raja siinä itsekkyydessäkin.

Toisaalta ymmärrän, ettei anoppia kutsuta joulun viettoon, jos käyttäytyy huonosti tms. Ihmissuhteet on vastavuoroisia. Ehkä on silloin kaikkien etu, ettei huonoissa väleissä olevat vietä joulua yhdessä. Tosin tuskin se ainakaan parantaa välejä, että jätetään kutsumatta.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Ei, mun perheeseen kuuluu mä , mies ja mu lapset. Lapsetkin vain sihen asti kun asuvat kotona.
NE joiden seurassa voin olla iahn oma itseni kuuluvat mu perheeseeni , ei trvitse pingottaa ja saa olla just niinkuin haluaa, ilman kellonaikoja , tekee asiat just siloin kun ittelle sopii. ja saa syödä just mitä haluaaa ilman että kukaan kyttää vieressä ja miettii että onko tässä ruuassa laktoosia jne.

:O Tuolla ajattelumaailmalla mä en enää kuuluisi äitini, isäni ja veljeni perheeseen, koska asun jo yksin. Onneksi meillä ei ajatella noin. Kutsun yhä heidänkin kotiaan kodikseni ja totta kai olen joulun siellä.

• Tykkää
Reactions: samanta
-
Mun mielestä on karmeeta ajatella, että joku viettää joulun ihan ypöyksin. Ja vaan sen takia, että miniä ei satu tykkäämään anopista. Kyllä sun ap sitä nyt yksi päivä pitäisi kestää.
Meillä ainakin on kaikki joka puolelta jouluna yhdessä ja kaikilla on hauskaa. Asennekysymys ;) .
Tosin viime joulun aloitus oli vähän mitä sattuu; aamulla, kun menin auraamaan mummolan pihaa, että kaikkien autot mahtuu, sain ensin tungettua oman autoni niin syvälle penkaan, että sitä piti neliveto-Mersulla sieltä vetää (kun jäi semmoseen paikkaan, ettei traktoria saanut ulos) ja ilta huipentui siihen, että pikkulapsille oltiin vahingossa tilattu kaksi joulupukkia (minä ja eno tilasi) ja kaikkia sekavuuksia väliin, mutta loppuillasta kaikilla on kivaa, kun on syöty ja stressi lauennut ;)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Olenko mä liian julma kun haluun viettää aaton oman perheen kanssa (minä, mies, lapset) ja vasta joulupäivänä mennään anoppilaan? Anoppi haukkui itsekkääksi ja muuta p*skaa... Mä haluisin itse tehdä jouluruuat kun anoppi ja miehen sisarukset tekee aina kaiken eikä mulle jää mitään tekemistä. Lisäks ne on allergisia monelle asialle ja ruuat on aika riisuttuja, jopa outoja, osa suoraan sanottuna pahoja. Ihmiset riitelee siellä aina jostain jne... Pukeudutaan tosi juhlavasti, pojilla lakerikengät ja solmiot. Se ei vaan oo mun tyylinen joulu, ollaan aika monta vuotta oltu anoppilassa aatto vastoin mun tahtoa, oon vaan nielly aina omat haluni ja toiveeni. Tuntuu että teen nyt tosi väärin kun halutaan olla se aatto kotona ja olen itsekäs. Anoppi sanoi että näin on aina tehty ja on ennen kuulumatonta että kukaan loukkaa sukua tällä tavoin ettei ole paikalla, ja on todella itsekästä kun en anna lastenkaan tulla heille. Ehdotti että lapset menis sinne ja mä voisin jäädä sit kotiin jos kerran haluan.

Ei, mun perheeseen kuuluu mä , mies ja mu lapset. Lapsetkin vain sihen asti kun asuvat kotona.
NE joiden seurassa voin olla iahn oma itseni kuuluvat mu perheeseeni , ei trvitse pingottaa ja saa olla just niinkuin haluaa, ilman kellonaikoja , tekee asiat just siloin kun ittelle sopii. ja saa syödä just mitä haluaaa ilman että kukaan kyttää vieressä ja miettii että onko tässä ruuassa laktoosia jne.

Tänä vuonna esikoistyttärenne ei enää sitten kuulukaan perheeseenne eikä "ulkopuolisena" tule juhlaanne pilaamaan?

[QUOTE="vieras";24983304]Sitä saa sellaisen anopin kuin ansaitsee....
[/QUOTE]

Jaa-a, mitäs tuohonkin vastaisi.

Itse parhaani mukaan joustin suuntaan, jos toiseen ennen lapsia ja vieläkin olen se, joka soittelee kuulumiset ja ostaa lahjat. Jouluksi en vaan enää mene sen kerran jälkeen, kun monen kutsun jälkeen suostuin siihen, että ajamme imetysikäisen lapsen kanssa useamman sadan kilometrin päähän (kaikki tarvikkeet mukana, of course, edes syöttytuolia ei anoppilaan hankittu ennen tyttären lapsia) ja perillä anoppi löysi juhlaolohuoneen pöydästä paikan miehelleni ja lapsenlapsen kaappasi syliinsä ja kiikutti jollekin sukulaiselle ennen kuin palasi minun luo ja totesi ettei mulle ole paikkaa, mutta voinhan istua syömässä kirjoituspöydän ääressä heidän makuuhuoneessaan.

En istunut, en syönyt, en sanonut asiaan juuta enkä jaata, mutta lähdimme saman tien kun mieheni oli syönyt ja todettiin, että viimeinen jouluvierailu.

Meille saisi kyllä tulla, mutta se ei tietenkään kelpaa.

Yhteistyössä