Meillä on ihan pöljiä gerbiilejä :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AUTTAKAAS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AUTTAKAAS

Vieras
Ruokakipon alta kaivavat aina niin kauan, että se menee terraarion pohjalle, sitten kuoputtavat purua sen päälle jonkun 10cm :o

Juomapulloa ei voi kuvitellakkaan enää laittavan, kuoputtavat purua sen eteen niin ettei siitä voi juoda ja sitten ne purut painavat siihen niin, että koko pullo tyhjenee :o

Eikö noi oikeesti halua terraarioonsa ruokaa ja juomaa vai mikähän on??

Nyt laitoin mökin katolle kupin jossa vettä, sitä ei ole kaadettu, mutta TAAS ruokakuppi oli vedetty mökin päältä ja oli purujen pohjalla.

Pitäiskö oikeesti laittaa vähemmän puruja vai mitähän mä teen??

Nyt on terran pohjalla 20cm puruja ja nauttivat kun saa kunnolla kuoputtaa, mökin ovatkin kaivaneet aivan terran pohjalle ja voitte kuvitella missä ne purut ovat siltä kohtaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Niinuska05:
Mun gerbiilit teki ton siksi et ne söi hyvät ruuat eka pois kupista, sit kaivoivat sen sinne alle että saisivat lisää ruokaa :D

:laugh:

Nyt on molemmat meidän juomapullot menneet jotenkin rikkikin, valuttavat kokoajan vettä, osaisko joku tähän sanoa syytä? Eli nyt ei ole mahdollista edes laittaa pulloa sinne ennenkuin ostan uuden. Miksi ihmeessä sen juomapullon eteen pitää kuoputtaa sitä purua niin, ettei siitä voi juoda

laitajuomapullo sillee et se juomaosuus on mökin tms päällä ettei sinne saa ees pusrua ja liimaa tai kiinnita muuten se ruokakippo kiinni alustaan esim kans sinne mökin katolle

Noniin, taas on kuppi kaadettu mökin päältä, ruokakippo on viel paikoillaan, just äsken laitoin taas uudet. :headwall:

Miten ihmeessä ne pystyy juomaan, kun pullon eteen tungetaan puruja ja kippokaan ei käy. Olen yrittänyt laittaa silleen, ettei siihen saa helposti purua eteen, mut kyllähän noi keinot keksii, sit se puru painaa sitä kuulaa ja kaikki vesi valuu terraarioon purujen sekaan :(
Kummatkin juomapullot on nyt sit menneet jotenkin rikkikin :/

Kohta mä laitan tuonne pelkkää vessapaperia pohjalle per**le

myydäänköhän salessa noita juomapulloja eläintenruokaosastolla vai pitääkö oikeesti lähteä eläinkauppaan saakka hakemaan juomapulloa? Pakko nyt tehdä jotain kun ei tästä tuu yhtään mitään. Nuo hiirulaiset ei saa koskaan enää purua :headwall:

Vielä kyselisin neuvoja tuohon juomapullojuttuun??

Ruoalle löysin astian jonka sain mökin päällä pysymään, mutta juomakipon työntävät heti kopin päältä pois ja näin se (ja gerbiilit) kastuvat sekä puru menee ihan märäksi. Pullot valuttavat edelleen molemmat vettä niin, että ne on hetkessä tyhjentyneet, eli niitäkään ei voi käyttää :(

Mikä ihme saa noi laittamaan purua juomapullon eteen?? sama olis varmaan heinänkin kanssa ja kaikkien :(

Nyt niillä ei ole vettä ollenkaan, kun justiinsa putsasin terraarion ja en ihan heti viitsi niiden antaa kastaa sitä :/ toinen oli ihan rukka kun meni sit sinne juomapurkkiin uimaankin ja sen jälkeen kaasi sen vielä päällensä, oli ihan märkä koko hiirulainen

Ethän nyt kuitenkaan oikeasti vaihda sitä purua muuhun? Se on vähän niin, että gerbiileille mitä enemmän purua, sen parempi. Niille ihan lajiominaisuus kaivella käytäviä.

Mä oon ostanut joskus kanille juomapullon hätätilassa ihan tavallisesta kaupasta, tulin kotiin, täytin pullon ja totesin että se vuotaa. Että täällä ainakin huonoja kokemuksia "halpis"juomapulloista. Tosin niitäkin on varmaan hyvin varustetussa kaupassa montaa eri merkkiäkin, ehkäpä?

mut kun ongelma on just se, että ne tunkee sitä purua sen juomapullon eteen niin paljon, että se vuotaa tyhjäksi, sit kun menen kaivamaan sen purun pois siitä edestä niin ei mee kauaakaan et se on täynnä taas purua :headwall:

purusta noi kyllä tykkää, enkä haluais muuta laittaa jos tää ongelma vaan ratkeaa. Vesikippokin jos pysyy paikoillaan sen hetken, niin ainakin sinne tungetaan täyteen purua :headwall:

Mitähän ne yrittää mulle viestiä :laugh:

Onko tää into alkanut ihan äskettäin? Tuli mieleen, että ootko hetki sitten siivonnut niiden asumusta tai tehnyt muita muutoksia sisustukseen? Meillä ainakin töissä pikkuötököille tuli hirveä sisustus- ja purunlennätysvimma silloin, kun häkissä oli tapahtunut jotain muutosta.

Saisiko pulloa roikkumaan jotenkin sen verran ylös, että kävisivät juomassa jonkun tason päältä tai jotain?