Meillä on 80 neliön kolmio. Lapset 3 v ja 6 v tyttö ja poika.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt lapsilla on yhteinen huone. Ajteltiin tehdä omasta makuuhuoneesta huone pojalle ettaä saavat molemmat oman huoneen. Ostaisimme ison nurkkasovan olohuoneeseen sellainen vuodenurkkasohvan. Voikos sellaisessa nukkua? Mitä olette mieltä, voikos tällainen ratkaisu tomia?

Entä jos jaatte nykyisen lastenhuoneen ensi alkuun? Ihan vain jollakin matalalla lipastolla tai kaapilla? Meillä ainakin aikoinaan lapset eivät oikein sopeutuneet omiin huoneisiinsa, vaan huoneet piti muuttaa takaisin ennalleen, nyt vasta kouluikäisinä ovat omissa huoneissaan.

Varmasti voi, jos sohva on vaan semmonen et siinä on hyvä nukkua. Me tuodaan tässä kevään aikana sänky olohuoneeseen, teen siitä sitten tyynyillä ja päiväpeitolla aina päiväks semmosen leveen "makoilusohvan"... Sit meiän pikkuset saa oman huoneen, isommilla onkin omat huoneet mut 1v ja 2v jakavat saman toistaiseksi.

Meillä 76 neliön kolmio, yhdessä huoneessa kaksi kouluikäistä toisessa kaksi alle kouluikäistä. Meillä SÄNKY olohuoneessa koska sohvat on vähän huonoja nukkua pidemmän päälle.

Mä en jaksa uskoa että vuodesohvassa on pitemmän päälle mukava nukkua.

Miksei kerralla päräytä sitä parisänkyä olkkariin, ja erota sitä muusta tilasta jollain väliseinäratkaisulla? Tilanjakajahylly, ohut riisipaperiseinä... you name it.

En suostuisi nukkumaan vuodesohvalla.
Isoon (siis tosiaankin isoon) olkkariin sänky ja joku sermi/hyllykkö jakamaan tilan selkeästi olohuoneeksi ja "makkariksi", niin mä tekisin.

Meillä tosin on tyttö 5 v ja poika 3 v samassa huoneessa, ja saavat vielä ollakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mä en jaksa uskoa että vuodesohvassa on pitemmän päälle mukava nukkua.

Miksei kerralla päräytä sitä parisänkyä olkkariin, ja erota sitä muusta tilasta jollain väliseinäratkaisulla? Tilanjakajahylly, ohut riisipaperiseinä... you name it.

Juuri näin. Kukas se tänään pisti tälläisestä kuvia tänne kaksplussaan.

Laittakaa olohuoneen tyyliin sopiva sänky toiseen laitaan ja toiseen olohuone. Mulla on kuin divaani mutta leveämpi. Tylsää tehdä joka ilta peti ja aamulla purkaa. Meillä pitkämallinen olohuone niin hyvin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jo vain toki:
Me asuttiin pitkään kahden lapsen kanssa kaksiossa. Makuuhuone oli lastenhuone ja itse asutettiin olkkaria.

Miten nukuitte olohuoneessa?

Meillä oli semmoinen puinen levitettävä "sohvasänky", ja siinä ihan tavallinen, kunnollinen joustinpatja. Päiväksi vaan peitettiin siistillä päiväpeitolla ja käytettiin sohvana. En olisi ikimaailmassa jaksanut petailla joka ilta uudestaan... Eikä selkä tykkää jos ei ole kunnon patja.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Varmasti voi, jos sohva on vaan semmonen et siinä on hyvä nukkua. Me tuodaan tässä kevään aikana sänky olohuoneeseen, teen siitä sitten tyynyillä ja päiväpeitolla aina päiväks semmosen leveen "makoilusohvan"... Sit meiän pikkuset saa oman huoneen, isommilla onkin omat huoneet mut 1v ja 2v jakavat saman toistaiseksi.

Tää kuulostaa hyvältä ratkasulta, ihana "lökösohva" koko perheelle

Minäkään ei voisi vuodesohvalla nukkua, kunnon sänky pitää olla. Voisiko lastenhuoneen jakaa kahtia? Meillä ollaan ajateltu niin, että esikoinen saa oman huoneen kun menee kouluun ja kuopus tietty myös mutta 3v. aikasemmin.

Yhteistyössä