Meillä oli tänään 8 kk neuvola :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
On tuo Peikkis vaan melkoinen. Isoveljensä oli melko iso poika jo pienenä, mutta koko ajan Peikkis menee pari senttiä pituudessa ja kilon verran painossa edellä. Päänympäryksessä kuitenkin isoveli meni nyt edelle. 8 kk neuvolassa päänympärys oli puoli senttiä pienempi Peikkiksellä kuin esikoisella :)

Nyt kyllä kaveri painoi jopa pikkuisen liian vähän, peijakkaan mahatauti kun kevensi turhaan pientä.

Nyt on pituutta 78,5 cm ja painoa 11335 g. Eikä muuten mahtunut enää vaa'alle makuultaan, piti istumalla punnita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
On tuo Peikkis vaan melkoinen. Isoveljensä oli melko iso poika jo pienenä, mutta koko ajan Peikkis menee pari senttiä pituudessa ja kilon verran painossa edellä. Päänympäryksessä kuitenkin isoveli meni nyt edelle. 8 kk neuvolassa päänympärys oli puoli senttiä pienempi Peikkiksellä kuin esikoisella :)

Nyt kyllä kaveri painoi jopa pikkuisen liian vähän, peijakkaan mahatauti kun kevensi turhaan pientä.

Nyt on pituutta 78,5 cm ja painoa 11335 g. Eikä muuten mahtunut enää vaa'alle makuultaan, piti istumalla punnita :D

Mun tyttö 4v on 100,6 cm ja 16,6kg :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en uskalla edes miettiä minkä kokoinen Peikkis on 4-vuotiaana :D :D

Mä en uskalla edes miettiä minkä kokoinen Peikkis on 4-vuotiaana :D :D

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaboom:
Iso poika! =)
Meidän 1-vee tyttö on 72cm ja 8,5kg. Pieni tirppana veljiensä rinnalla jotka on ollu 10cm pitempiä ja 3kg painavampia tuon ikäisenä! :D

Juu, onhan tuo. Sangen sopusuhtainen tosin, mutta siis iso. Vähän hämäävääkin välillä, kun kokonsa puolesta kävis paljon vanhemmasta. Sitä jopa itsekin välillä unohtaa miten pieni tuo oikeasti on.

Onpa pikkuinen tyttö, ihana =) :heart:

Herra jestas, justhan Peikkis vasta synty :D Mihin se aika katoaa :o

Tää on kyllä niin totta |O |O . Musta on aivan käsittämätöntä että ihan oikeesti 1-vuotissynttärit on ihan just. Aika on mennyt kyllä armottoman nopeasti.

Iso poika! =)
Meidän 1-vee tyttö on 72cm ja 8,5kg. Pieni tirppana veljiensä rinnalla jotka on ollu 10cm pitempiä ja 3kg painavampia tuon ikäisenä! :D

Juu, onhan tuo. Sangen sopusuhtainen tosin, mutta siis iso. Vähän hämäävääkin välillä, kun kokonsa puolesta kävis paljon vanhemmasta. Sitä jopa itsekin välillä unohtaa miten pieni tuo oikeasti on.

Onpa pikkuinen tyttö, ihana =) :heart:

Varmasti suuri koko hämää luulemaan vanhemmaksi. Niin meidänkin poikia luultiin ja luullaan edelleenkin vanhemmaksi kun ovat niin paljon ikätovereitaan isompia. =)

Mutta jossain vaiheessa se kasvu tasoittuu, tuskin Peikkis kasvaa humistaa samaa tahtia kokoajan. ;)

en jaksa kaivaa esille noita neuvolakortteja mutta tais mun esikoinen olla aika samaa luokkaa. kymppikin tais mennä rikki jo puolvuotiaana. :whistle:

tyttö täyttää ens viikolla 7v ja taitaa olla ainakin 135cm todennäköisesti pidempi. ite oon vaan 155cm. :D

ties ainakin että sai tarpeeks ravintoa kun oli pieni. :heart:
kyllä se aika muuten menee..kohta teiän pikkuinen täyttää vuoden! :o :flower:

Meillä 2v oli 82cm ja 10kg B) On sulla kanniskeleminen Peikkiksessä :) Niin nuo lapset kasvaa eri tahtiin, varmasti vielä tasaantuu tuo kasvu jossain vaiheessa. Kohta teille ihmetellään, että miksi noin iso lapsi istuu vielä rattaissa :D

Peikkis on miehen mitoissa :D Ihana. Meidän neiti on ollut pienen ikänsä niin tirppana, et en päässyt näkemään ollenkaan niitä ihania vauvan makkaroita, suloisia reisipoimuja :heart: Ens viikolla 1v neuvola ja äiteen villi veikkaus olis n.74cm ja 9,5kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Peikkis on miehen mitoissa :D Ihana. Meidän neiti on ollut pienen ikänsä niin tirppana, et en päässyt näkemään ollenkaan niitä ihania vauvan makkaroita, suloisia reisipoimuja :heart: Ens viikolla 1v neuvola ja äiteen villi veikkaus olis n.74cm ja 9,5kg.

Meillä on reisipoimut sentään edelleen :D. Esikoinen oli mun muistissani just semmoinen tirppana, mutta just kun katselin vanhoja valokuvia, niin ei hän sitten kovin tirppana ollutkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
Meidän pikku poika 2v painaa vajaa 11kiloa :D Jatkuva ripuli verottaa painonnousua :/

Voi ei, tuo ripuli on sitten kamala tauti :( . Mäkin oikein tunsin miten Peikkis keveni sylissä ja varmasti kevenikin. Ottaen huomioon että parin kuukauden painonnousu oli vain n.600 g :/

Meillä 2v oli 82cm ja 10kg B) On sulla kanniskeleminen Peikkiksessä :) Niin nuo lapset kasvaa eri tahtiin, varmasti vielä tasaantuu tuo kasvu jossain vaiheessa. Kohta teille ihmetellään, että miksi noin iso lapsi istuu vielä rattaissa :D

meillä 1v. samankokoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meilläkin oli 6kk neuvola tänään, kauheeta tuon ajan kulumisen kanssa. :o

Eikä :o . Mä jotenkin miellän että teidän neiti on vaan koko ajan ihan pieni, parikuinen.

No nii-i :o ei toi saa kasvaa. :kieh: Mun viimeinen vauvani. :'(

Sepäs se. Siis meilläkin on nyt ilmeisesti lapsiluku täynnä ja siksi on niin haikeaa ajatella että pian mulla ei oo enää vauvaa :'( .

Paitsi jos saan miehen vielä puhutuksi ympäri tai sitten vaan sitkeesti Peikkis on mun vauva vaikka olis 15-vuotias :D

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
onpas pitkä poika =)
meillä kanssa 8kk ikäinen ja pituutta oli vasta muistaakseni 68cm! ja painoa 8,4kg
huima kokoero. taas näkee kuinka erilaila ne lapset kehittyy.

Tietty me vanhemmatkin ollaan pitkiä (vaikka toisaalta Hello Shitty just kirjoitti olevansa lyhyt ja silti lapsensa on pitkä). Mutta siis ihmeellistä olis jos tämän kokoisilta vanhemmilta kasvais pieniä lapsia :)

Iso poika! =)

onneksi jollakin muullakin on pieniä tyttöjä, meillä nuorin tyty 7,5kk ja nyt 6020g ja 64,9cm! Isot siskot onkin olleet paljon isompia.

Yhteistyössä