Meillä oli 10päivää sitte synttärit, kakkuvati edelleen jääkaapissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen kyllästynyt miehen laiskuuteen, siivosin lopulta kaiken muun mutta lähes tyhjän kakkuvadin jätin jääkaappiin odottaa että mies tiskaa sen. Saas nähdä kauanko joudun odottaa. Mutta en aio sitä tiskaa itse, mä oon tehnyt ihan tarpeeksi, homeeseen se varmaan menee.

Oon myös odottanut että mies siivois keittiön ja lapset lastenhuoneen. Mä en ole mikään siivooja, miksi mun pitäis siivota 4 ihmisen jäljet? Kun koululaiset ja mies osaa kyllä itsekkin.

Alkaa kyllä hajoo pää siihen miltä täällä näyttää, mutta minä en *¥%·|<>{%%§§* käytä enää elämääni muiden sotkujen siivoomiseen.

Joo, se on siellä vielä ensi juhannuksenakin.
Veikkaan, että armejassa opetetaan miehille kikka, että jos jääkaapissa olevaan astiaan jättää ruokaa, sen voi jättää muiden siivottavaksi. Eli jos vaikka maitotötsään jättää ruokalusikallisen maitoa, sen voi työntää takaisin jääkaappiin. Tai jos juustosta jää kuoren lisäksi edes sellainen läpinäkyvä kerros juustoa, sen voi tunkea kaappiin. Keittokattilassa riittää pieni tilkka lientä säästettäväksi, jolloin säästyy tiskaamiselta jne jne.

http://aijaa.com/qakN7o

Tolta näyttää keittiön pöytä.. en siivoo
Mä olen jo ajatellut että haen ittelle vuokrayksiön enkä ota ketään mukaan, takas tuun vasta kun kaikki hoitaa osuutensa, eritoten mies. Olen kertonut kyllä miehelle että kohta lähden sit yksikseen asuu, eipä näytä tajuavan että olen oikeasti tosissani. Mä en jaksa enää , eikä mun kuulu.

http://aijaa.com/qakN7o

Tolta näyttää keittiön pöytä.. en siivoo
Mä olen jo ajatellut että haen ittelle vuokrayksiön enkä ota ketään mukaan, takas tuun vasta kun kaikki hoitaa osuutensa, eritoten mies. Olen kertonut kyllä miehelle että kohta lähden sit yksikseen asuu, eipä näytä tajuavan että olen oikeasti tosissani. Mä en jaksa enää , eikä mun kuulu.
:eek: Järkky

Menisi hermo. Ottaisin roskasäkin ja vetäisin kaikki sinne ja kantaisin roskiin. Enkä ostaisi uusia tilalle. Toistaisin niin usein, että oppisivat siivoamaan.

Hyvät selitykset teillä .
Vieläkun joku tietäis mikä auttaa?

Huom!- jos tätä lukee joku mies, niin katoppa peiliin jos koet että akka nalkuttaa, tässä yksi hyvä syy. paitsi että ite en jaksa edes nalkuttaa enää, suun avaaminen on täysin turhaa tässä asiassa.

Joo ei auta.
Aina samat selitykset "syön sitä ehkä vielä", "en minä sitä viimeksi ottanut", "luulin että sinä haluat vielä syödä sitä" jne :D

Eiks olekkin! toivon lopputulos kun en oo 4pv siivonnu kuin omat sotkut siitä. Vituttaa sikana. Yritän vaan kestää ja kattoo koska toi vit. Äijä tajuu että ne sotkut pitää siivoo! Kersatkin on ylä-aste ikäsii ei voi vissiin vielä vaatii että tavarat laitetaan takas kaappiin

Ei noit haittais roskiin laittaminen, sit ne toteis et mä lähen ulos syömää kun ei oo mitään ruokaa kotona.

:eek: Järkky

Menisi hermo. Ottaisin roskasäkin ja vetäisin kaikki sinne ja kantaisin roskiin. Enkä ostaisi uusia tilalle. Toistaisin niin usein, että oppisivat siivoamaan.

Molemmat.
Mutta ei mun kuulu aikuisen ihmisen jälkiä siivoo missään tilanteessa.
Tai ei kuuluis siivoo. 3 kertaa kuussa ei kyllä täällä riitä. Noi 3 jättää kaiken just siihe missä viimeksi käytti, ne ei siivoo mitään mistään. Ei vie roskii, ei pese pyykkii, teinit viskoo lattiat täyteen lika ja puhdas pyykkii, ennen ne sentään kanto likapyykit kylppäriin ja piti puhtaat kaapeis tai päällä.
Jos sanon että aulla ei oo puhtait vaatteit sitte niin vastaus on ihan sama, sit mä en mee kouluun.

Mä oikeesti vielä lähden ja jätän nää perään jos tajuaisivat viimein kaikki 3että heidänkin pitää tehdä kotitöitä. Vaikka mieshän on kyllä hyvän mallin antanut näille. Miksi he tekis, eihän iskäkään tee.

Kuka teillä käy töissä? Jos molemmat nii sit pitää kotityöt jakaa. Ite aattelin että hommaan siivoojan käymään vaik 3 kertaa kuussa.

Molemmat.
Mutta ei mun kuulu aikuisen ihmisen jälkiä siivoo missään tilanteessa.
Tai ei kuuluis siivoo. 3 kertaa kuussa ei kyllä täällä riitä. Noi 3 jättää kaiken just siihe missä viimeksi käytti, ne ei siivoo mitään mistään. Ei vie roskii, ei pese pyykkii, teinit viskoo lattiat täyteen lika ja puhdas pyykkii, ennen ne sentään kanto likapyykit kylppäriin ja piti puhtaat kaapeis tai päällä.
Jos sanon että aulla ei oo puhtait vaatteit sitte niin vastaus on ihan sama, sit mä en mee kouluun.

Mä oikeesti vielä lähden ja jätän nää perään jos tajuaisivat viimein kaikki 3että heidänkin pitää tehdä kotitöitä. Vaikka mieshän on kyllä hyvän mallin antanut näille. Miksi he tekis, eihän iskäkään tee.
Nyt otat itseseäsi niskasta kiinni ja alat kasvattamaan lapsiasi!

Sori mutta naurattaa. Niin ymmärrän aloittajaa. Se vaan menee niin, että kun naiselta alkaa ote lipsua niin muutamassa päivässä kaikki paikat on täynnä roinaa. Nähty on niin monessa perheessä. Kertakäyttölusikoista tuli mieleen, että on tainneet puhtaat lusikatkin loppua.
Pistät tosta vaan kaiken roskiin, kun olet ensin ilmoittanut, että jos nämä ei tästä lähde kaappiin ja tiskiin, niin sulta menee hermo. Syököön tosiaan ulkona, kunhan eivät sun rahoilla syö. Pääsetpä helpommalla ja saat senkin ajan olla kotona omassa rauhassa.

Nyt muakin naurattaa
Joo on loppuneet puhtaat lusikat kun en oo tiskikonetta päälle laittanut, mies sit päätti että ostaa uudet lusikat aika, hiton laiska. Onneksi kukaan ei oo näkemässä kun repesin.
Taidanpa laittaa roskiin kaiken

Sori mutta naurattaa. Niin ymmärrän aloittajaa. Se vaan menee niin, että kun naiselta alkaa ote lipsua niin muutamassa päivässä kaikki paikat on täynnä roinaa. Nähty on niin monessa perheessä. Kertakäyttölusikoista tuli mieleen, että on tainneet puhtaat lusikatkin loppua.
Pistät tosta vaan kaiken roskiin, kun olet ensin ilmoittanut, että jos nämä ei tästä lähde kaappiin ja tiskiin, niin sulta menee hermo. Syököön tosiaan ulkona, kunhan eivät sun rahoilla syö. Pääsetpä helpommalla ja saat senkin ajan olla kotona omassa rauhassa.

On kyllä järkkyä, kun nykymiehistä löytyy vielä yksilöitä, jotka ei tee kodin eteen tikkua ristiin! Perhe on tiimi, jossa kaikki tekee tasapuolisesti. Myös lasten täytyy oppia kodinhoitotaidot 18 ikävuoteen mennessä. Muuten kunnian kukko ei laula. Kuka äiti on kasvattanut tuollaisen miehen?

Vain tekemällä oppii. Näin se vain on. Olen kertonut lapsille, että joka kodissa tehdään kotitöitä. Sitten kysynyt, että haluatko muuttaa naapuriin? Siellä on koiran häkin paskan luontia, puun kantoa, uunin lämmitystä, talon siivousta, haravointia jne. jne. Joka perheestä löytyy töitä. Sitä paitsi joka päivä täytyy saada hiki irti ihan kehon terveyden vuoksi. Tekemällä se tulee sivussa. Sairaana sitten levätään.

Seurusteluaikana naisen on tarkoitus varmistaa, että mies tottelee häntä. Muuten käy noin.
Näinhän se on, mutta toiveena olisi, että ainakaan aikuista ei tarvitsisi joka asiassa komentaa ja ohjata kuin lasta.
Eivät nyt miehetkään nyt niin tyhmiä ole, etteikö olisi mahdollista oppi jälkiään korjaamaan, ilman että joku niistä aina komentaa.

Näinhän se on, mutta toiveena olisi, että ainakaan aikuista ei tarvitsisi joka asiassa komentaa ja ohjata kuin lasta.
Eivät nyt miehetkään nyt niin tyhmiä ole, etteikö olisi mahdollista oppi jälkiään korjaamaan, ilman että joku niistä aina komentaa.

Paitsi että. Persoonallisuuserot!

Mä olen meillä se joka haluaa siivota keittiön oitis ruoan päälle. Tiskata ja pyyhkiä ja järjestää.

Miehen mielestä taas ei oo mitään logiikkaa alkaa tiskata ennen kuin tiskikone, eli siis nykyään tiskipöytä kun meillä ei konetta ole, on täynnä.

Eli aina kun on kiire enkä mä ehdi hoitaa noita juttuja niin noin neljän päivän kuluttua mies siivoaa koko paskan kertarysäyksellä.

Mä pääsisin siis tosi helpolla ellei mua ärsyttäisi se kun tiskipöytä on sotkuinen muutaman päivän.

Jos minä en tiskaisi kakkuvatia vaan odottaisin miehen tarttuvan toimeen niin veikkaan, että kakkuvati olisi jääkaapissa siihen asti kunnes jääkaappi menee rikki ja on pakko vaihtaa (oletan, että silloin jääkaappi pitää tyhjentää).

Yhteistyössä