Meillä niin ihanat joulusuunnitelmat että en meinaa jaksaa aattoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tosiaan arki on kiireetöntä kun ei lasten tarvitse herätä päiväkotiin eikä kiirehtää sieltä kaupan kautta kiireellä kotiin laittamaan ruokaa.
Siksi on mukava että on toisinaan päiviä jolloin on vähän jotain suunnitelmaakin päivälle :)
Aikataulutonta yhdessä oloa on sitten joulupyhät :)

Ihana joulun suunnitelma :). Eikös tässäkin ollu nyt tarkoitus fiilistellä ja nauttia tunnelmasta jo etukäteen. Ei niinkään pääpointtina se, että just näin kaiken tulee mennä...?

Kuulostaa ihanalta!
Meillä vähän samaa luvassa; aattoaamuna minä herään kanssa lahjoja ja aamupalaa laittamaan, sitten herätellään esikoinen ja mies ja avataan paketteja ja syödään ja katsellaan tietenkin lastenohjelmia, sitten joulusauna ja lähtö anoppilaan, missä ollaan aamupvä, illaksi mennään minun äitini luokse, missä on äidin puoleinen suku. Syödään ja odotellaan joulupukkia ja sitten yöksi kotiin.
On se ihme, minäkin aamu-uninen, mutta jouluna on vieläkin yhtä tohkeissaan kuin lapsena, niin jaksaa kyllä herätä, ei malta kyllä nukkua, että se aatto olisi mahdollisimman pitkä päivä:)

Hyvää Joulua kaikille ja vietetään sitä miten vaan, niin aina se on niin ihana:)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
muista, että joku voi sairastua ja suunnitelmat mennä pieleen. ei kannattaisi minusta tehdä noin minuutilleen aikatauluja ja lukkoon lyötyjä suunnitelmia. voi pettyä. meillä ei oo mitään suunniteltu ja asiat menee omalla painollaan.

Meillä yhtenä vuonna iski mukavasti oksutauti koko perheeseen aatonaattona, silloin piti tehdä viimeiset siivoukset ja valmistelut. Jääkaappi täynnä jouluruokia joita ei sitten pystynyt pyhinä kukaan syömään. Perheen kesken kyllä oltiin,oksennettiin ja ripuloitiin vuorotellen. Toista sellaista joulua en toivoisi. kyllä minullakin on jo mielessä tarkka joulusuunnitelma, siinä pysytään jos ihmeitä ei tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja TaikaMetsä:
Me ollaan joulu anoppilassa, eikä tartte itte tehdä mitään. Jouluaattoaamuna juhlitaan pikkuneidin 1v synttäreitä :heart: :xmas:

Ja mummo passaa ja yrittää nauttia samalla itsekin Joulusta mikäli pystyy.

saunan jälkeen ei kiva enää pukea kaikkiin talvivermeisiin! eikä kiva pakata kamoja autoon. Parempi olla kotona tai sitten jäädä edes yöksi aatonviettopaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuten ok mutta:
saunan jälkeen ei kiva enää pukea kaikkiin talvivermeisiin! eikä kiva pakata kamoja autoon. Parempi olla kotona tai sitten jäädä edes yöksi aatonviettopaikkaan.

Meillä ollut näin joka vuosi eikä ole ollut mitään ongelmaa :) Sauna on jo alkuillasta tai jopa iltapäivällä ja kotiin tullaan vasta myöhemmin iltasella :) Kerkeää hyvin kuivaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Me ollaan joulu anoppilassa, eikä tartte itte tehdä mitään. Jouluaattoaamuna juhlitaan pikkuneidin 1v synttäreitä :heart: :xmas:

Ja KATEELLISIA niitä vaan löytyy..Lopettakaa jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muuten ok mutta:

Meillä ollut näin joka vuosi eikä ole ollut mitään ongelmaa :) Sauna on jo alkuillasta tai jopa iltapäivällä ja kotiin tullaan vasta myöhemmin iltasella :) Kerkeää hyvin kuivaa :)

Nauttikaa joulustanne täysin siemauksin! Se on teidän joulunne eikä kenenkään muun :)

Olen täysin varma että isovanhemmat kyllä nauttivat varsinkin lapsenlapsistaan niin paljon että haluavat passata. Olen todella pahoillani jos omat isovanhempasi eivät teistä välitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Järjetön aika herätä..Aika stressaavalta kuulostaa perheen äidin osalta, nousta nyt ennen kukonlaulua ja paahtaa pitkin päivää ympäri, mutta kukin tavallaan..

Ja minusta sitten taas tuntuu että se aamu kun herään aikaisin yksin kaikessa rauhassa on yksi parhaimpia hetkiä :)
Arkisinkin nousen kuudelta kun mies lähtee töihin vaikka lapset nukkuvat jopa 9.30 asti aamuisin :)

Kunhan musta tulee mummo, niin ihan taatusti huseeraan joulun lapsenlapsille ja nautin siitä :xmas: :xmas: :xmas:
Toiset tykkää tehdä ja passata :saint: :xmas:

Tuo pisti silmään että ette auta jouluruoan teossa vaan lähdette ns. "karkuun" lenkille ja tuutte valmiiseen joulupöytään. Eikö ole käynyt mielessä tehdä vastapalvelus vanhemmillesi ja valmistaa itse ukkos kanssa ateria ja lähettää isovanhemmat lasten kans ulos? Ootko koskaa tullut ajatelleeksi?
:)

mä en enää uskalla kuvitella "ihanaa" joulua ja miten kaikki menee. toki toivon kaiken sujuvan hyvin, mutta en uskalla enää suunnitella, kun on kokemusta siitä miten ne ihanat suunnitelmat heittääkin härän pyllyä.
ap:lle toivon kuitenkin että joulusuunnitelmat pitävvät kutinsa, niin kuin tioetysti kaikilla muillakin. itse olen tullut araksi suunnittelemaan.

Tuo pisti silmään että ette auta jouluruoan teossa vaan lähdette ns. "karkuun" lenkille ja tuutte valmiiseen joulupöytään. Eikö ole käynyt mielessä tehdä vastapalvelus vanhemmillesi ja valmistaa itse ukkos kanssa ateria ja lähettää isovanhemmat lasten kans ulos? Ootko koskaa tullut ajatelleeksi?

Minä olen leiponut valmiiksi vadelmajuustokakun ja tonnikalapiirakan jouluksi. Sen lisäksi leivon iltakahville vanhempieni luona joulutortut :)
Eli osallistun kyllä ruokien laittoon myös. Laatikot me viedään myös mukana eli vanhemmilleni jää vaan pöydän kattaminen ja riisipuuron keitto :)

Minä olen leiponut valmiiksi vadelmajuustokakun ja tonnikalapiirakan jouluksi. Sen lisäksi leivon iltakahville vanhempieni luona joulutortut :)
Eli osallistun kyllä ruokien laittoon myös. Laatikot me viedään myös mukana eli vanhemmilleni jää vaan pöydän kattaminen ja riisipuuron keitto :)

Siis en ole vielä leiponut vaan leivon tonnikalapiirakan silloin aamulla kun herään aikaisin ja juustokakun edellisenä iltana :)

Ja mun joulu olis pilalla jos jotain tonnikalapiirakkaa pitäisi syödä:D Niin me ollaan erilaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ja mun joulu olis pilalla jos jotain tonnikalapiirakkaa pitäisi syödä:D Niin me ollaan erilaisia...

No en minä sitä kellekään väkisin syötä :D Isäni sitä on toivonut ja hänelle sen leivon! :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4äiti:
Meilläpä taas meidän perheelle paras mahdollinen suunnitelma aatoksi: ollaan koko päivä oman perheen kanssa, ei aikatauluja, vaan nautinnollista yhdessäoloa!!

Meillä muuten sama, paitsi että (pieni) suku on lisäksi paikalla. Ja tod.näk. myös upouusi vauva <3

Laitetaan ruokaa, syödään, lötköillään ja tehdään mitä huvittaa. Jipii :)

Yhteistyössä