Meillä mies maksaa kaiken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vivi

Vieras
Tosin minä olen huolehtinut viimeisen puolen vuoden ajan vuokrastamme,
nyt mies on alkanut osallistua siihen (hän maksaa puolet ja minä maksan puolet).

Mä olen kotona lapsen kanssa, mies käy töissä ja hänen palkallaan elämme pitkälti.

Mies maksaa mun kampaamokäynnit, joskus jopa hurjiakin summia hiustenpidennyksen vuoksi. Mies maksaa mun korut, kengät, vaatteet...
Ostaa asuntoomme verhot, matot, lamput yms.

Enkä mä koe tilannetta ihmeelliseksi tai säälittäväksi.

Meillä taas olen aina maksanut omat henkilökohtaiset menot, nytkin maksan ne, vaikka tulo on 0 euroa. (elän säästöilläni enkä kuluta paljon mitän)
mutta mies maksaa kaikki laskut ja asumisen, mutta mielestäni ollaan silti sujut.
Mies ei voisi tehdä pitkää päivää töissä, jos minäkin olisin töissä tienaamassa omaa rahaa. Ainakaan lapset eivät tulisi kunnolla hoidetuksi, kun mummoja ei ole apuna hakemassa, kun päiväkoti menisi kiinni kello 17.
Olisi aika mielenkiintoinen tilanne, jos molemmat tienaisimme, mistä ne sapuskat tuisi pöytään, kuka huolehtisi koululaisen läksyt ja harrastukset ym...

Ja sitä mitä mies ei maksa, maksaa KELA tai minun vanhempani.
Opiskelen (lukiopohja), eikä mulla siis ole vielä ammattia eikä työkokemusta - en ole saanut töitä. Ja nyt on pikkuinen, jota hoidan vielä ainakin 1,5 vuotta.

Kun vaimo oli kotona hoitamassa lastamme niin maksoin kaiken ja annoin vaimolle tarpeen tullen "omaa" rahaa (vaikka maksoinkin kaiken vaimon haluamat). Hän sai tietenkin vielä pitää kodinhoidon tuen ja käyttää rahat miten haluaa. Nyt vaimo on osa-aikaisesti töissä ja riita nousi kun vaimoni ei enää haluaisi osallistua perheemme kuluihin edes maksamalla pienokaisemme päivähoitoa (jonka hän oli maksanut aiemmin). Nyt hän haluaa että maksan päivähoidon ja antaisin hänelle muutaman satasen "käyttörahaa". Ja edelleenkin maksan KAIKEN perheemme menoista (lukuunottamatta tuota päivähoitomaksua...)

Me ollaan molemmat töissä, minä osa-aikaisena. Minä hoidan maksamiset ja otan rahat siltä tililtä missä sitä on; sen koommin jakamatta kulut sinun ja minun kuluihin.

Lasten vaatteet ostan minä, lähinnä siksi ettei se oikein ole miehen alaa. Asuntolaina menee minun tuloistani ja omat kuluni (kampaamokeikat tms. ) maksan itse.

Ruokamenot taitavat suurimmaksi osaksi mennä miehen tililtä, eipä noita koskaan ole laskettu koska meillä kaikki on yhteistä.

Meillä mies maksaa periaatteessa kaiken, koska eihän mulla ole tuloja. Eli mies tuo rahat ja minä kulutan ne, ruokakauppaan ja laskujen maksuihi. Yhteinen on tili. Jos mulla olis tuloja, ni sinne ne menis myös. Kumpiki ostaa mitä tarvii, turhia ei ostella (paitsi jotain suklaata ja semmosta) ja isommista hankinnoista keskustellaan onko tarpeellinen vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä taas olen aina maksanut omat henkilökohtaiset menot, nytkin maksan ne, vaikka tulo on 0 euroa. (elän säästöilläni enkä kuluta paljon mitän)
mutta mies maksaa kaikki laskut ja asumisen, mutta mielestäni ollaan silti sujut.
Mies ei voisi tehdä pitkää päivää töissä, jos minäkin olisin töissä tienaamassa omaa rahaa. Ainakaan lapset eivät tulisi kunnolla hoidetuksi, kun mummoja ei ole apuna hakemassa, kun päiväkoti menisi kiinni kello 17.
Olisi aika mielenkiintoinen tilanne, jos molemmat tienaisimme, mistä ne sapuskat tuisi pöytään, kuka huolehtisi koululaisen läksyt ja harrastukset ym...

Eikö ne sapuskat tule pöytään ja läksyt huolehdittua perheissä, joissa molemmat vanhemmat käy töissä???

Yhteistyössä