meillä Mies ei hoida hygieniaa eikä ulkonäköään. Onko muita samassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämä on

Vieras
Eli mies ei pidä ulkonäöstään eikä hygieniasta huolta. Ei kovin usein pese itseään, eikä hampaitaan... meillä ei ole ollut seksiä ku viimeks joulukuussa, ja muutenki tosi harvoin.. Olen itse sairastanut vakavan synnytyksenjälk. masennuksen, ja nyt vasta alan toipumaan... olen alkanut pitää huolta itsestäni enemmän. Miehellä myös masennusta jne...

Asia on alkanut enemmän vaivaamaan, koska maalle muutettuamme hänen peseytyminen yms vähentynyt, ja sanonut ettei hän jaksa välittää niistä koska ei seksiä ole.. No miksiköhän sitä ei ole...?? Ei ole mukavaa olla toista lähellä, jos ei pese itseään. Tää on noloa, ja vaikee asia. Haluan mun elämässä olevan seksiä, romantiikkaa, yhteisiä harrastuksia jne. Niitä ei ole, eikä ole ollut.

En tiedä kuinka kauan jaksan tälläista.. Meillä yksi lapsi, 2,5v ja naimisiin mentiin vuosi sitten... En edes oikein tiedä miksi...

No, aika outoa. Tehkää joka päivälle tietyt rutiinit, iltasuihkut yms.. Lapselle myös tärkeää, että oppii näihin tapoihin. Ja kai sitä peseydytään muutenkin eikä vain sen takia onko seksiä vai ei. Kuka haluaa olla haisuliini yleisillä paikoilla???

alat esittää kiinnostusta aina kun hän vaivautuu pesulle niin eiköhän tuo ala useammin houkuttaa. mun ei kyllä tarvii kun mainita miehelle että se haiskahtaa tai pää on täynnä betonia. niin osaa kyllä itse mennä pesulle. käydään muutenkin säännöllisesti 2 kertaa viikossa saunassa jollon kyllä pesee itsensä.

Kuulostaa siltä, että miehesi on vahvasti masentunut, kuten kirjoititkin. Saako hän mitään apua, terapiaa, lääkitystä tms? Koittakaa hakeutua hoitoon ennenkuin tilanne muuttuu todella pahaksi teille molemmille!

Juu kyllä minä sille asiasta sanon... ja mies on aina ollu sellanen erokkomainen eikä oo koskaan panostanu itseensä ja hyvinvointiin. Ylipainoakin hällä on, ja olen sanonut että terveydellisistä syistä vois laihduttaa... mut minkäs teet jollei häntä kiinnosta ne asiat. Ja nyt ku vuos sitte muutettiin maalle, niin asia enemmän luisunu käsistä, ajattelee varmaan et nyt ku asutaan "pellolla" niin nyt ei tartte välittää miltä näyttää. :(
2x viikos saunas käydään.. mutta eipä kai sekään auta, jollei vaihda vaatteitaan usein...

Toisaalta ajattelen että on mun vika, mutta ei aikuista äijjää voi pakottaa.. ja mun toipumiseen tästä masennuksesta ei auta ainakaan nuo asiat...

Alkuperäinen kirjoittaja Onnea matkaan:
Kuulostaa siltä, että miehesi on vahvasti masentunut, kuten kirjoititkin. Saako hän mitään apua, terapiaa, lääkitystä tms? Koittakaa hakeutua hoitoon ennenkuin tilanne muuttuu todella pahaksi teille molemmille!

Kyllä hän on ollut lääkärissä ja syö lääkkeitä, mutta kun hän on sen tyylinen ettei ulkonäöllä väliä... on niinku erokkomainen, mitä mä en sit taas oo. Mun on pakko päästä joskus juhlimaan, ostoksille mihinvaan, ettei pää hajoo.. sille riittää et saa olla talossa ja lämmittää puilla...
En tie mitä V**tua mä teen... Mitään romantiikkaa ei oo, koskaan ei osta mulle mitään, ei kehu tms... Aika masentavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin on:
No, aika outoa. Tehkää joka päivälle tietyt rutiinit, iltasuihkut yms.. Lapselle myös tärkeää, että oppii näihin tapoihin. Ja kai sitä peseydytään muutenkin eikä vain sen takia onko seksiä vai ei. Kuka haluaa olla haisuliini yleisillä paikoilla???

No sitä juuri että pesee ne Nunnatkin itsensä säännöllisesti vaikkei sisäänsä saakkaan mitään! :)
Minä ja lapsi kyllä peseydymme, ja aina iltaisin hampaat ja suihkutellaan ja saunotaan... Mies vaan niin erakkomainen et oksat pois.

Suihkussa voi harrastaa seksiä =D Että näinpä voit saada hänet vaikkapa joka päivä suihkuun ;) Pyydät häntä vaan mukaan ym.

Sitten tuo laihdutus, niin ehkä siitä ei kannattaisi noin sanoa et "viittikkö laihuttaa" vaan et meette yhdessä ulkoilemaan ym. Pyydä häntä aktiivisesti mukaan, joskus tulee ja joskus ei. Mutta että sitä aktiivisuustasoa auttaisit nostamaan.

Ite varmaan esim. parturiajan varaisin hänelle ite. Ei vaan kyllä toimi kaikkien tapauksessa, mutta meilä ainakin toimis. Viosin vaikka autolla viedä oven eteen ja taluttaa sisään kampaamotuoliin. Vaateostoksilla voi käydä yhdessä, vähän vaivihkaakin. Ei välttämättä kannata hurjasti mainostaa, et nyt lähettii soppailee sulle paremmat vaatteet (monet miehet ei välttis oikee välitä shoppailusta)..vaan et ohimennen katsot jotakin.

Häntä varmaan pitää vähän tuuppia eteenpäin kun on juuttunut tuohon masennukseen. Piristäis häntä itteeki varmaan, kun ei haisis pahalle ja ois tukka rasvainen ja likainen.

Voisitko auttaa häntä tämän masennuksen kanssa? Jos hän kävisi lääkärin jututsilla. Jos se on enemmän kui mitään pientä, niin ei se itsekseen välttämättä pois lähde. Eli tarvitsee sitä apua.

Ystäviä? Voisit vähän yrittää, jos hän viettäisi heidänkin kanssaan joskus aikaa.

Mitä tulee romantiikkaan ja muuhun, niin et voi sitä vaatia häneltä kun hänellä ei sellaiesen taipumusta/jaksamist aole ennenkään ollut. Ei se sitä takroita, ettetkö voisi itse loihtia tätä tunnelmaa. Uusia vähän sisustusta, poltella kyntitlöitä ihan normipäivälisen yhteydessä ym. Näin minä ainakin teen. Ja lähestyä toista voi itsekin, pusutella ohimennen ja halata. Koskea ylipäänsä. Se vaikuttaa aika paljon mielialaan.

Ja jos hän ei koskaan osta sulle mitään, niin se just liittyy tuoho nettei hän itse välitä tavaroista. Voithan kaupungilla käydessä ostaa hälle jonku uuden paidan tai jotain tämmöstä kivaa. Tehdä kivaa ruokaa ym. Samalla voit hyvällä omalla tunnolla ostaa itsellesi jotain pientä, piristäähän se sunkin fiilistä =)

Joo nuo asiat joista olette kirjoittaneet, ja neuvot joita anoitte on jo käyty läpi.

1. mein suihkuun ei mahdu kahta
2. mies ei pese hampaitaan(en mäkään niitä ny ala peseen)
3. ostan sille vaatteita koska itse ei osta.. eikä vaihdakaan niitä liioin.
4. En rupea passaamaan aikuista äijjää (viemään, käsipesulle, tai parturiin)
5. En ole koskaan sanonut että LAIHDUTA, vaan ihan silleen et alkaisiks mun kans käymään salilla, kävelyllä.. ei halua. Lääkärit ehdottaneet painonpudotusta, koska kaikkia vaivoja polvi, selkä yms.
6. Kuten kerroin että itse sairastan masennusta, jo v 2005 raskausaikana alkoi, ja vasta pikkuhiljaa koitan toipua siitä...
7. sillä ei ole kavereita, eikä ees haluu työkavereitten kans olla vapaa-ajalla...
8. sitä ei kiinnosta yhdessä ruuan laitto, ei seurapelit tms.

Siinähän noita syitä, miksi minuakin lannistaa.

No voisko miehesi vastuulle antaa lapsenne suikutuksen/kylvetyksen/saunotuksen, jolloin siinä samalla pesisi itsensäkin? Kuulostaa kyllä siltä, että miehesi tarvitsee apua, koska ei ole ihan normaalia käytöstä tuollainen. Voit kyllä yrittää tehdä selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Ei voi olla niin vaikeaa pesulla käyminen, että mieluummin vaikka riskeeraa avioliittonsa ja perhe-elämän!

Niin nää on vaikeita asioita.. hänkun masennukseen taipuvainen.. niin ymmärrän sen ettei jaksa välittää itsestään hetkittäin. itsekin olin väsynyt ja itkuinen masennukseni aikana, ja jollen jaksanut peseytyä niin ainakin kosteuspyyhkeillä pesin kriittiset paikat.
Erokkoluonne hän on, ja en tosissaan tiiä miten niistä asioista voisi puhua ns nätisti... mutta puhua pitää.
Ja hän on töissä, sai juuri paremman paikan suunnittelijana, joten pukeutuminen on erilaista kuin aiemmassa työssä.. oli remppahommissa...

Kiitos kaikista vinkeistä ja ehdotuksista... Ongelma vaan tässä se että kun aikuisesta miehestä kyse, niin ei toista voi vaatia tai pakottaa. Mulle riittää kun lapsen kanssa pestään ja hoidetaan vessasiat.. Jos ny ukon kans viel pitäis niin Hallelujaa vaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on:
Eli mies ei pidä ulkonäöstään eikä hygieniasta huolta. Ei kovin usein pese itseään, eikä hampaitaan... meillä ei ole ollut seksiä ku viimeks joulukuussa, ja muutenki tosi harvoin.. Olen itse sairastanut vakavan synnytyksenjälk. masennuksen, ja nyt vasta alan toipumaan... olen alkanut pitää huolta itsestäni enemmän. Miehellä myös masennusta jne...

Asia on alkanut enemmän vaivaamaan, koska maalle muutettuamme hänen peseytyminen yms vähentynyt, ja sanonut ettei hän jaksa välittää niistä koska ei seksiä ole.. No miksiköhän sitä ei ole...?? Ei ole mukavaa olla toista lähellä, jos ei pese itseään. Tää on noloa, ja vaikee asia. Haluan mun elämässä olevan seksiä, romantiikkaa, yhteisiä harrastuksia jne. Niitä ei ole, eikä ole ollut.

En tiedä kuinka kauan jaksan tälläista.. Meillä yksi lapsi, 2,5v ja naimisiin mentiin vuosi sitten... En edes oikein tiedä miksi...

Meilläkin äijä suuttu, jos sanon, että pesis hampaansa. Toinen mistä suuttu on, kun kehotan käyttämään deodoranttia. Ei vaan voi äijä käyttää. Kyllä se kyrsii.

Niin kai se ukko jotain apua tarttis... Siihen ei vaan välttis terapia auta.. ei se psykiatri yhtään sen enmpää saa sitä peseytymään kuin minäkään... :O
Niin erakkomainen luonne... hänelle riittää vaan kotona oleminen, sauna ja sohva. Mulle ei riitä...

Yhteistyössä