Meillä kyllä perhepeti on vaarallinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Vauva nukkuu aina välillä vieressä öisin, jos nukahdan imetyksen aikana ja kerran olin laittanut tyynyn vauvan ( pään) päälle. Viime yönä heräsin ja taas löytyi vauva samasta mytystä peittojen ja tyynyjen kanssa. Minähän oikeasti tukehdutan kohta tuon lapsen vahingossa!
Onko muilla perhepetiläisillä äidinvaistot pelanneet niin, ettei tämmöistä olisi voinut tapahtua?

mä oon sitä mieltä että kaikille ei vaan perhepeti sovi, eikä se silti tee sinusta yhtään sen huonompaa vanhempaa. Lapsen turvallisuus ennenkaikkea. Laittakaa vaikka vauvan oma peti ihan oman sängyn viereen, siellä hän on turvallisesti omassa sängyssään, mutta silti aivan käden ulottuvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
mä oon sitä mieltä että kaikille ei vaan perhepeti sovi, eikä se silti tee sinusta yhtään sen huonompaa vanhempaa. Lapsen turvallisuus ennenkaikkea. Laittakaa vaikka vauvan oma peti ihan oman sängyn viereen, siellä hän on turvallisesti omassa sängyssään, mutta silti aivan käden ulottuvilla.

Juu, ei se meille mikään "pakkomielle" ole. Usein vaan vauva jää siihen, kun itse nukahdan kesken imetyksen tai en jaksa pois nostaa. Ihmetyttää vaan, kun perhepedistähän yleensä ottaen puhutaan, että on turvallinen ja vain jos vanhemmat on vaikka kännissä jotain voi sattua. Pitäs petrata ja aina vaan nostaa omaan sänkyyn.

Mulla taas on hyvinkin voimakkaat äidinvaistot, vai mitkä lie. Mä olen herännyt aina vauvan liikeisiin. Ja jokaiseen ääneen mitä isommatkin lapset päästää.
3 lasta olemme nukuttaneet perhepetissä vauvoista asti. Kertaakaan en ole kääntynyt vauvan päälle. Itse asiassa mä herään jo siihen jos kissa laittaa unissaan tassunsa vauvan päätä vasten :D

mulla oli sama sillon kun poika oli ihan pieni,siirsin aina toiselle reunalle (seinää vasten) mutta nyt kun jätkä on 8kk ja meinattais samassa sängyssä nukkua niin pitäis olla 160cm levee pinnis :laugh: ollaan molemmat kovia pyörimään

Koskaan en nukahtanut kesken imetyksen, koska pelkäisin maidon heruvan ja menevän vauvan väärään kurkkuun tms. Eli yöllä imetin senverran pystyssä, etten nukahtanut. Tämän jälkeen jatkoimme unia perhepedissä.

En usko että olisin voinut vauvaa satuttaa, sillä nukuin aina täysin liikkumatta koko yön pitäen vauvaa ikäänkuin kainalossa. En siis edes osannut liikahtaa, koska alitajunta jotenkin tiesi vauvan olevan vierellä. Nyt tuo vauva jo 5v ja joskus kun annan nukkua vierellä niin sama homma edelleen...en liiku lainkaan sinä yönä.

Mie en uskalla nukkua vauva vieressä. En saa nukuttuu, ku pelkään koko ajan kääntyväni vauvan päälle, tukehduttavani hänet tissillä jne. Kokeiltiin pari yötä ja lopetettiin heti alkuunsa. Ja jos nukahtasin rintsikat auki, niin makaisin tytön kans aamulla epämääräsessä maitolammikossa. Ei vaan sovi meille. Tyttö on sit pinniksessä ihan meidän sängyssä kiinni. Kaikki nukkuu hyvin. Yöllä nousen imettää tietokoneelle, katon nettitöllöö, etten nukahda.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mulla taas on hyvinkin voimakkaat äidinvaistot, vai mitkä lie. Mä olen herännyt aina vauvan liikeisiin. Ja jokaiseen ääneen mitä isommatkin lapset päästää.

sama juttu. enkä kyllä taida liikkuakaan unissani niin kauan kuin vauva on vieressä. toisaalta imetys suju kätevästi puoliunessa.

meillä on kyllä vauvan pinniskin siinä sivuvaununa mutta kainalossa kummatkin on nukkuneet pienestä pitäen eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa. vähän isompana esikoinen ainakin mönki välillä ihan itse pinnikseen nukkumaan ja palasi sieltä sitten rinnalle jos jano iski yöllä.

mutta se, mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Yhteistyössä