Meillä kävi kutsumaton vieras yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Muut oli jo nukkumassa eilen kymmenen jälkeen, mä istuskelin koneella. Keittiöstä kuului outoa rapinaa ja kolinaa. Heti kun menin keittiöön, ääni lakkasi. Ajattelin että kai se oli tippuva vesihana tai jotain. Paria tuntia myöhemmin menin sitten nukkumaan, tai yritin ainakin. Rapina alkoi nimittäin uudestaan. Mä aloin olla jo vähän säikkynä ja herätin sitten miehenkin. Keittiön lattialta siivouskaapin oven kohdalta löytyi pieni määrä purua, ihan kuin joku olisi jyrsinyt siinä. Avattiin kaapin ovi ja kuunneltiin, pikkuista rapinaa kuului. Rapinan aiheuttaja paljasti itsensä nopeasti, pieni hiiri kurkisti mopin takaa. :D

Vartin verran siinä meni että saatiin hiiri pihalle. Ensin se kipitti siivouskaapista olohuoneeseen, tutki siellä joka nurkan. Sitten saatiin pieni hätistettyä eteiseen josta pitkän suostuttelun ja mun esimerkin myötä hiiri tajusi lähteä ulos. Pitkän aikaa se ensin tuijotteli mua kengän päällä istuskellen, yllättävän kesy tapaus oli. Ja aika söpö. :D

Miehen suhtautuminen kissan hankintaan on ollut tähän asti melko neutraali ja hieman epäilevä. Nyt se oli kovasti sitä mieltä että hyvä kun on kissa varattuna. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
:x Mistä se oli tullut sisään.. Asutteko okt, kerros vai rivarissa..? *kyselyikä*

Omakotitalossa, ovesta se on varmaan tullut.
Mä ihmettelin miehelle että miten se meille tuli kun eikös hiiret pyöri enemmän vanhoissa taloissa. Mies nauroi että ei ne hiiret varmaan talon rakennusvuosien päälle ymmärrä. :ashamed: :D

Sanoin miehelle että oikeastihan tuo oli mun juoni. Kävin hakemassa eläinkaupasta hiiren ja vein sen kaappiin ihan siksi että saisin miehen innostumaan kissan hankinnasta kunnolla. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
:x Mistä se oli tullut sisään.. Asutteko okt, kerros vai rivarissa..? *kyselyikä*

Omakotitalossa, ovesta se on varmaan tullut.
Mä ihmettelin miehelle että miten se meille tuli kun eikös hiiret pyöri enemmän vanhoissa taloissa. Mies nauroi että ei ne hiiret varmaan talon rakennusvuosien päälle ymmärrä. :ashamed: :D

Sanoin miehelle että oikeastihan tuo oli mun juoni. Kävin hakemassa eläinkaupasta hiiren ja vein sen kaappiin ihan siksi että saisin miehen innostumaan kissan hankinnasta kunnolla. :laugh:

:laugh:
elikkä jos mä haluan yläkerran norsut pois niin mun on hankittava hiiriä? :whistle:

juu,meilläki on ollu 5 hiirtä.siis loukkuun on jääneet tai kuolleet myrkkyyn... mua ne inhottaa ihan suunnattomasti... ei mitään söpöä... ja uus talo meillä,oli tulleet pakasteen takaa,puolen sentin raosta,ku ei oo listotettu sieltä.

Meillä oli kanssa pari kuukautta sitten hiiri sisällä ja samoin on ollut mun vanhemmilla. Radiossa ihan puhuivat jokin aika sitten, että on ollut tavallista "hiirekkäämpi" vuosi. Ja siinä haastateltiin jotain rakennusalan ammattilaista, joka kertoi, että hiiret ei kyllä katso talon ikää eikä rakennusmateriaalia vaan sisään tulevat jos haluavat - jopa välikattorakenteiden läpi ovat tiensä raivanneet!

välttämäti ovesta tule,vaan hiirille riittää tosi pienet raot, meidän vanhaan taloon tuli tiskipöydän alapuolella olevasta jätekaapista,jonka alla oli pari ilmanottoaukkoa. (en tiiä miksi) sieltä jostain ne pääs tulemaan. ja meillä kyl loukutettiin niitä jokunen,en tosiaan pidä söpöinä moisia tuholaisia jotka voi levittää kaiken maailman tautejaki.

Meillä on aika uusi talo, tässä ei pitäisi reikiä missään olla. Mitään muuta vaihtoehtoa ei keksitty kuin tuo että ovesta on mokoma tullut.
Musta se oli silti ihan söpö. :ashamed: Tosin mielipide voisi muuttua jos niitä kävisi useammin vierailulla. Tämä oli ensimmäinen hiiri mitä täällä on nähty. Ja toivottavasti viimeinen, kissa tulee kuukauden päästä. :)

tutulla kans kerrostalo asunnossa oli eksyny hiiri.. kolmanteen kerroksella.. tuttu oli heränny yöl ku joku sen jalkaa pitkin käveli :laugh: sai hiiri kyytiä siin vaihees :D

ihtellä on ollu lepakko takassa kesällä. tupakalle menin ja ihmettelin ku kissaa kiinosti se takka.. istu ja mourus vieres.. laitoin si luukut kii.. ja hetkenpääst menin takas kahtootakkaa.. nii lepakko roikku verkois kii.. :D mikäs siin.. ekana paniikki iski päälle. sit otit hanskat ja veit sen ulos.. :D jälkeenpäin mietin et jos se ois lähteny lentää siel :D

Ihana. :D
Mä tykkään hiiristä. :heart:

Ei kumminkaan käyny niinku mun vanhempien kotona tuosa syksyllä. Yöllä joku tuli sisään (ovet ei ruukaa olla yöllä lukossa), ja äiti heräs siihe, ajatteli tietenki että veljeni tuli kotiin, hällä kun on tapana yöllä tulla. Mutta sitten ne äänet oliki erilaisia kuin mihin oli tottunu. Meni kattoon, ni joku ihan vieras mies oli sielä riisumassa housuja, ja ku äiti kysyi että mikäs mies sinä oot, sanoi että on menossa nukkumaan. :o No, äiti siinä sitte jutteli että ei se voi tänne jäädä nukkumaan, miten se on tänne eksyny ja näin. Mies oli humalassa, ihan pihalla, eikä itekään tienny miten se oli sinne päätyny. Olivat siinä kuitenki päässy sopimukseen että miehelle soitettiin taksi ja lähti pois.
Minun äiti on yllättävänki "cool" tämmösissä tilanteissa, ite olisin varmaan ollu ihan paniikissa heti ku oisin nähny jonku vieraan ukkelin eteisessä keskellä yötä!

Mäkin tykkään hiiristä. Mulla on pieniä jyrsijöitä ollut lemmikkinäkin. :)

Plääh: Kiitos kutsusta, mä voisin ihan oikeasti kyllä raahata itseni (+takiaiset) joskus käymään. =) Vauhtipäitä ne tosiaan on, hyvältä näytti kasvattajan luona kun kuusi pientä ja muutama iso vauhtipää veti kämppää ympäri. :D

kyllä ne hiiret tulevat uusiinkin taloihin, kaverilla on vuoden vanha talo ja niille oli tullut hiiri sisälle, kaveri oli saanu sen hätistettyä ulos niin parin tunnin päästä se vissiin sama hiiri oli taas samassa paikassa mistä kaveri sen oli ulos viskannu, sitten se tappoi sen ja sen jälkeen sitä ei ole näkynyt. eli sama hiiri tulee samaa reittiä takaisin sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mäkin tykkään hiiristä. Mulla on pieniä jyrsijöitä ollut lemmikkinäkin. :)

Plääh: Kiitos kutsusta, mä voisin ihan oikeasti kyllä raahata itseni (+takiaiset) joskus käymään. =) Vauhtipäitä ne tosiaan on, hyvältä näytti kasvattajan luona kun kuusi pientä ja muutama iso vauhtipää veti kämppää ympäri. :D

tulkaa vaan, mulla tässä päivisinkään oo muuta ku aikaa

Tuota, Tumpula, en halua latistaa intoasi, mutta välttämättä se kissa ei hiiriasialle tee mitään :D! Meidän entisessä talossa me oltiin ainoita, joilla oli kissoja. Arvatkaas vaan, mikä oli ainoa asunto, jonne tunki hiiriä :D?

Talossa tehtiin remonttia ja aamulla töihinlähtiessäni huomasin hiiren eteisessä. Ajattelin, ettei siitä ole riesaa enää kotiintullessani, kyllä 2 kissaa puolustaa kotiansa ;). Kotiintullessa oli pakko pyytää remonttireiskoja hakemaan se hiiri pois meiltä. Naureskelivat pihalla, ettei sulla mitään hiirtä siellä ole, sullahan on kaksi kollia!. Niin vaan kantoivat hiiren pois. Esikoista odottaessani alakerrasta kuului kissojen säntäilyä ja mouruamista, sekä vierasta vikinää. Kävin kurkkaamassa ja hiiren kanssahan kisumisut telmivät. Siirryin takaisin yläkertaan odottamaan miehen kotiinpaluuta, saisi siirtää raadon pois. Tällä kertaa mitään raatoa ei koskaan löytynyt.

Sisälle eksyneen linnun kanssa niillä oli ollut hubaa. Linturukka menetti henkensä ja kaikki vähänkään irrallinen kämpästä oli lattialla. Vähänkään irralliseksi luetaan mm. osa tauluista, lipastot kaatuneet, kaikki pöydillä olleet tavarat lattialla. Sisään tultuani katsoin ympärilleni, kävelin takaisin ovelle ja poistuin kaverin luo. Annoin miehen mennä "ensin" kotiin, olinhan tuolloinkin raskaana, enkä tietenkään voinut mihinkään niin kauheaan pöpöpesään kuin kuolleeseen lintuun kajota ;)...

Heh. :D
Ei täällä ole onneksi reilun neljän vuoden asumisen aikana näkynyt kuin se yksi hiiri. Toivottavasti vaan muut sen lajitoverit ei seuraa perässä. :whistle: Ei sen hiiren kanssa oikeastaan muuta ongelmaa ollut kuin se että oli hivenen tylsää alkaa yhden aikaan yöllä suostuttelemaan pientä pihalle. :D

Enemmän mulla on oikeastaan toiveita hämähäkkitorjunnan suhteen. Toivottavasti tuleva kissa on sitä lajia että se tykkää hävittää kahdeksanjalkaiset kammotukset. :whistle:

Yhteistyössä