T
Tumpula
Vieras
Muut oli jo nukkumassa eilen kymmenen jälkeen, mä istuskelin koneella. Keittiöstä kuului outoa rapinaa ja kolinaa. Heti kun menin keittiöön, ääni lakkasi. Ajattelin että kai se oli tippuva vesihana tai jotain. Paria tuntia myöhemmin menin sitten nukkumaan, tai yritin ainakin. Rapina alkoi nimittäin uudestaan. Mä aloin olla jo vähän säikkynä ja herätin sitten miehenkin. Keittiön lattialta siivouskaapin oven kohdalta löytyi pieni määrä purua, ihan kuin joku olisi jyrsinyt siinä. Avattiin kaapin ovi ja kuunneltiin, pikkuista rapinaa kuului. Rapinan aiheuttaja paljasti itsensä nopeasti, pieni hiiri kurkisti mopin takaa.
Vartin verran siinä meni että saatiin hiiri pihalle. Ensin se kipitti siivouskaapista olohuoneeseen, tutki siellä joka nurkan. Sitten saatiin pieni hätistettyä eteiseen josta pitkän suostuttelun ja mun esimerkin myötä hiiri tajusi lähteä ulos. Pitkän aikaa se ensin tuijotteli mua kengän päällä istuskellen, yllättävän kesy tapaus oli. Ja aika söpö.
Miehen suhtautuminen kissan hankintaan on ollut tähän asti melko neutraali ja hieman epäilevä. Nyt se oli kovasti sitä mieltä että hyvä kun on kissa varattuna.
Vartin verran siinä meni että saatiin hiiri pihalle. Ensin se kipitti siivouskaapista olohuoneeseen, tutki siellä joka nurkan. Sitten saatiin pieni hätistettyä eteiseen josta pitkän suostuttelun ja mun esimerkin myötä hiiri tajusi lähteä ulos. Pitkän aikaa se ensin tuijotteli mua kengän päällä istuskellen, yllättävän kesy tapaus oli. Ja aika söpö.
Miehen suhtautuminen kissan hankintaan on ollut tähän asti melko neutraali ja hieman epäilevä. Nyt se oli kovasti sitä mieltä että hyvä kun on kissa varattuna.