Meillä kävi kerrankin MUKAVAT jehovat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeitäkin tapahtuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeitäkin tapahtuu

Vieras
Siis todella asiallisia olivat ja ihan mielenkiinnosta sitten otin vastaan heiltä yhden lehden. Sanoivat että ei tarvitse ottaa jos asia ei kiinnosta, mutta halusin ottaa yhden lehden. Ymmärsivät asian ensin väärin kun sanoin että minulla on asiat selvillä, ymmärsivät eka että minulla on oma vakaumus, eli varmaan niin etten kuulu kirkkoon. Olisivat lähteneet ovelta jos olisin sanonut etten kuulu kirkkoon tai muuta... Koskaan en näin asiallisiin jehoviin ole törmännyt! Monesti ne on niitä himo uskovaisia jotka syyllistää ja paasaa jo ennen kuin ovi kerkeää aueta.. Kiva joskus yllättyä positiivisestikin :)

Kaikki Jehovan todistajien tekemä saarnaamis- ja opetustyö on vapaaehtoista, eivätkä he koskaan veloita palveluksestaan. Kohtuulliset lahjoitukset heidän maailmanlaajuisen saarnaamistyönsä hyväksi otetaan kuitenkin vastaan ja toimitetaan edelleen Jehovan todistajat uskonnolliselle yhdyskunnalle tuota tarkoitusta varten (Matteus 24:14). Todistajien sananpalvelus on joka suhteessa epäkaupallista. Paavalin tavoin jokainen heistä voi sanoa rehellisesti: "Julistin teille mielelläni maksutta Jumalan hyvää uutista." (2. Korinttolaisille 11:7.) Jehovan todistajat eivät ole "Jumalan sanan kaupustelijoita

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskon tuputtamista on jo kiertää ovelle ovelle, ei muutkaan niin tee!

Miksi Jehovan todistajat saarnaavat talosta taloon?
Jeesus ennusti, että meidän päivinämme tehtäisiin tätä työtä: "Tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu." Hän antoi seuraajilleen myös seuraavan ohjeen: "Menkää - - ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä." (Matt. 24:14; 28:19.)
Kun Jeesus lähetti varhaiset opetuslapsensa, hän käski heitä menemään ihmisten koteihin (Matt. 10:7, 11-13). Apostoli Paavali sanoi palveluksestaan: "En pidättynyt kertomasta teille mitään siitä, mikä oli hyödyllistä, enkä opettamasta teitä julkisesti ja talosta taloon." (Apt. 20:20, 21; ks. myös Apt. 5:42.)
Todistajien julistamassa sanomassa on kysymys ihmisten elämästä; he haluavat, että kaikki saavat varmasti kuulla siitä (Sef. 2:2, 3). Heidän käyntinsä vaikuttimena on rakkaus - ennen kaikkea Jumalaa kohtaan ja myös lähimmäistä kohtaan.

Meillä on kans muutaman kerran käyny kaks naista jotka on ihan mukavia, viimeks ku tulivat olin syöttämässä lapsia. Keskusteltiin jonku aikaa lapsista ja sit kysyivät mikä suhde meillä on jumalaan, sanoin että kuulumme erääseen herätysliikkeeseen. Sanoivat vain että sehän on mukava, kun teillä on uskovainen koti ja lapsilla on turvallinen perusta. Toivottivat jumalan siunausta ja lähtivät..

Ap voi olla varma siitä, että saa vastaisuudessakin nauttia mukavien jehovien käynneistä. Lehden ottaminen on merkki mielenkiinnosta ja aikanaan tullaan kysymään, että mitä ottaja piti lukemastaan. Haluaako hän mahdollisesti lisää luettavaa tai keskustella lukemastaan? Siitä se alkaa.

meidän ovella on käynyt n. 5v samat jehovat. ovat aina olleet todella asiallisia, eivät todellakaan tuputa uskontoaan vaan ovella on monesti juteltu ihan niitä näitä asioita elämästä, uskosta jne. lehtiset otan ja joskus jopa luen jos aihe on kiinnostava.

Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:
Ap voi olla varma siitä, että saa vastaisuudessakin nauttia mukavien jehovien käynneistä. Lehden ottaminen on merkki mielenkiinnosta ja aikanaan tullaan kysymään, että mitä ottaja piti lukemastaan. Haluaako hän mahdollisesti lisää luettavaa tai keskustella lukemastaan? Siitä se alkaa.

mun luona on 5v käynyt samat jehovat. koskaan eivät ole yrittäneet saada mua mihinkään keskustelee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vaan:
Mun ovella ei ole ikinä käynyt mitään uskontyrkyttäjiä.

Jehovan todistajat eivät tyrkytä.

No eipä.
Mun pointti oli se, ettei ole ikinä käynyt mitään kiertolaisia oven takana, vaikka 12 vuotta olen omaa taloutta pyörittänyt.
Jollain mustalla listalla varmaan.. :D

Kaikki jehovantodistajat, mitä meidän ovilla on käynyt, ovat aina olleet kohteliaita ja asiallisia. Ikinä ei ole tarvinnut kuin sanoa, että kiitos, en ole kiinnostunut ja aina on hyvää päivänjatkoa toivotettu eikä ole mitään tuputettu. Kerran tarjosin kahvitkin, kun kiinnosti heidän näkemyksensä verensiirroista.

meilläkin on käynyt jo muutaman vuoden sama tyyppi mut sil on aina eri kaveri mukana. Joka kerta on jutusteltu tossa kuistilla ja pihassa jos on aikaa ollu. jos oon sanonu et nyt ei kerkee niin ovat sit häipyneet. Oon kyselly niilt paljon raamatust mut sit ollaan kyl jutskailtu niitänäitä. Must on ihan ookoo et ne käy, oikeestaan joskus ihan kiva ku kaverit asuu kaikki vähän kauempana ja oon kotona lasten kans niin tommoi juttuseura kyl kelpaa. Oikeestaan sen vakiotyypin kans ollaan aika samoil aaltopituuksil ja muksut on samanikäsiä et voisin kyl useamminki jutella mut meille on vaan nii hankala tulla niin eivät niin usein käy ja sil on tosiaan se lapsi kans ja käy töissä niin ei varmaan oo aikaa kauheesti ajella tänne asti.

Kuulun kirkkoon,olen uskossa ja minulla on Jehovan todistaja ystävä :) tuota noin... ainakin kaikki todistajat täälä omalla paikkakunnallani ja joihin olen tutustunut ovat ihan mukavia. tietysti niistäkin löytyy niitä kiihkoilempiakin, mutta ihan asiaa ne puhuu :)
Onko täälä ketään uskovaista joka on todistaja tai kiinnostunut heidän näkemyksistään?? olis vain kiva tietää, itse olen kiinnostunut,mutta en kuitenkaan vakuuttunut että se olisi se ainut ja oikea uskonto/seurakunta.

Aina sanotaan, että Jehovan todistajat ovat tuputtajia kiertäessään talosta taloon. Olen lukenut esim. lestadiolaisista, että he eivät tee käännytystyötä siksi, että he ajattelevat uskoon syntymättömien olevan tuhoon tuomittuja eikä heidä voi enää pelastaa. Jehovat sentään yrittävät tehdä jotain toisen hyväksi... ...omalla tavallaan.

Yhteistyössä