Meillä ei ole ystäviä.. Onko muita yksinäisiä perheitä? Kaipaatteko kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttikoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttikoo

Vieras
Ihan äärimmäisen surullista ja masentavaa, meillä ei ole ketään jonka luokse piipahtaa vaikka kahville taikka ketään ketä kutsua meille syömään tai grillaamaan nyt kesäaikaan. Ollaan 3-kymppisiä, meillä on kaksi alle 3v lasta. Ollaan aina keskenään.

Onko muita vastaavassa tilanteessa? Miten saatte ajan kulumaan lomilla / vkonloppuisin? Nytkin pitkä kesäloma alkamassa ja ahdistaa jo valmiiksi kun ei ole mitään sosiaalista kanssakäymistä oman perheen lisäksi. Ihme erakoita ollaan vaikka oikeasti kovastikin kaivattaisiin kavereita. Pelkään että lapsetkin saa elämästä ihan väärän kuvan. Itsellä lapsuus oli vilkasta, ystäväperheet ja suku kyläili viikoittain. Aina oli ihmisiä ympärillä. Nyt ei ketään...

Missä olette tavanneet ystäväperheen jos teillä onnellisilla semmoinen on? :)

Täällä toinen samanlainen perhe! Ei olla hirveän sosiaalisia vanhempia, joten ei olla osattu luoda mitään ystävyyssuhteita perheen perustamisen jälkeen. Vanhat ystävät taas lapsettomia ja eri elämäntilanteessa.

Meillä ollaan ihan vaan lasten kanssa; pelataan, ulkoillaan ja niin edelleen. Tylsää välillä, mutta kun ollaan hiukan epäsosiaalisia ja "aikuisten arki" pyörii yrityksen ympärillä, niin ollaan saatu aika kuitenkin kulumaan...

Täällä toinen samanlainen perhe! Ei olla hirveän sosiaalisia vanhempia, joten ei olla osattu luoda mitään ystävyyssuhteita perheen perustamisen jälkeen. Vanhat ystävät taas lapsettomia ja eri elämäntilanteessa.

Meillä ollaan ihan vaan lasten kanssa; pelataan, ulkoillaan ja niin edelleen. Tylsää välillä, mutta kun ollaan hiukan epäsosiaalisia ja "aikuisten arki" pyörii yrityksen ympärillä, niin ollaan saatu aika kuitenkin kulumaan...

Kiva kuulla ettei olla ihan ainoita tässä tilanteessa..

Mua välillä ihan itkettää kuunnella naapureiden ilakointia, kun heillä on ystäväperheitä kylässä. Me aidan takana keskenämme, he rupattelevat ystävien kanssa ja lapsilla seuraa.. Pian meidän lapset niin isoja, että alkavat ihmetellä miksei meillä koskaan käy ketään..

On muitakin, kuten me. Meillä yksinäisyyteen on monta syytä: erityislapsi (vauvasta saakka on tuntunut ettei kuuluta joukkoon tietyllä tavalla, vertaisryhmät jne. moneen kertaan kokeiltu, ei ole mun juttu...), vaativat työt, sairastelut, jne...Monta vuotta yritettiin väkisin kaveriperheen kanssa jotain, mutta loppujen lopuksi en jaksa sitä jonninjoutavaa jutustelua. Tulin lopputulokseen, että tää nyt on vaan meidän kohtalo johon on tyytyminen. Sukulaisten kanssa onneksi harvakseltaan jotain yhteyksiä. Tsemppiä!

On muitakin, kuten me. Meillä yksinäisyyteen on monta syytä: erityislapsi (vauvasta saakka on tuntunut ettei kuuluta joukkoon tietyllä tavalla, vertaisryhmät jne. moneen kertaan kokeiltu, ei ole mun juttu...), vaativat työt, sairastelut, jne...Monta vuotta yritettiin väkisin kaveriperheen kanssa jotain, mutta loppujen lopuksi en jaksa sitä jonninjoutavaa jutustelua. Tulin lopputulokseen, että tää nyt on vaan meidän kohtalo johon on tyytyminen. Sukulaisten kanssa onneksi harvakseltaan jotain yhteyksiä. Tsemppiä!

Minä myös kaipaan jotain syvällisempää kuin jotkut perhekerhot tai jonninjoutava jutustelu.

Niin kai meidänkin on tyydyttävä kohtaloomme. Hyvää juhannusta sinulle ja perheellesi, kiva kun vastasit :)

Jatkan vielä, olen tuo 8886664444: Tiedän todella tuon surun ja muakin ahdistaa välillä kuitenkin tosi paljon myös. Olen aika usein järkänny itelleni jotain puuhaa, esim. shoppailu, kirppikset jne. ettei olis niin paljon aikaa murehtia. Uskaltaisitko itse olla aktiivinen, kysyisit joku kerta niitä naapureita kahville tai puistoon tms? Jos he eivät tule ajatelleeksi että kaipaisitte seuraa.Jos kieltäytyvät, oletpahan ainakin yrittänyt! :) Ja netistä voi löytyä myös seuraa.

Missä päin asutte? Minä kaipaisin myös ystäviä. Juttuseuraa löytyy kyllä muista vanhemmista mutta joskus olis kiva puhua muustakin kuin vaippajutuista. Ei vaan ole löytynyt tarpeeksi samanhenkisiä ihmisiä...

Yhteistyössä