meiläpä on iso miehenalku 1,8v neuvola :)

• Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti
Mun poitsu oli 1 v 10 kk iässä 95 cm ja 15 kg. Nyt 2½ v iässä on 98 cm ja 17 kg, ja terkkari käski laittaa pojan laihdutuskuurille....
...vaikka poika siis ei ole käyrien mukaan ylipainoinen, eikä lääkärin mukaan. Terkka vaan sanoi, että poitsu voi joskus olla lihava. Mä olen sitä mieltä, että laihdutetaan sitten kun painokäyrä on nousussa, eikä nyt =)

haa
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No meillä tuli 2v. neuvolasta maininta, että lapsi on lihava. Mitat olivat n. 88cm ja 14,5 kg. Ja ei tuosta kukaan ihminen saa lihavaa, muuta kuin neuvola...
No kyllä toi suhde kuulostaa lihavalta. Mun poika 2,5 v on nyt tasan 100cm ja painaa 14,5 kg. Eli jos sun lapsi on yli 10 cm lyhyempi ja painaa enemmän niin lihava se on.

MIKSI TE ETTE VOI MYÖNTÄÄ, ETTÄ LAPSENNE ON LIHAVIA!!!!??? Ootte varmaan itekin.
meijän tyttö 2 veenä 14,7kg ja 92cm,ei ollut lihava,nyt 3v8kk 22kg ja n.110cm

Alkuperäinen kirjoittaja haa:
No meillä tuli 2v. neuvolasta maininta, että lapsi on lihava. Mitat olivat n. 88cm ja 14,5 kg. Ja ei tuosta kukaan ihminen saa lihavaa, muuta kuin neuvola...
No kyllä toi suhde kuulostaa lihavalta. Mun poika 2,5 v on nyt tasan 100cm ja painaa 14,5 kg. Eli jos sun lapsi on yli 10 cm lyhyempi ja painaa enemmän niin lihava se on.

MIKSI TE ETTE VOI MYÖNTÄÄ, ETTÄ LAPSENNE ON LIHAVIA!!!!??? Ootte varmaan itekin.
meijän tyttö 2 veenä 14,7kg ja 92cm,ei ollut lihava,nyt 3v8kk 22kg ja n.110cm
Meidän 2vee tyttö 86,5cm ja 14kg ja ihan sopusuhtaisen näköinen ja neuvolan tätikin oli "tyytyväinen" mittoihin

Ap Vieras

Aivan, ylipainoa löytyy itseltänikin ja sen takia olen erittäin tarkka lapsen painon ja kasvun suhteen!
Mutta tuossa 2v. neuvolassa on myös pituusmittaus mennyt ihan pers...., sillä lapsen ollessa nyt 2v.2kk. on pituutta 95cm ja painoa 14 kg. Ja jos lapsen kylkiluut paistavat rintakehästä läpi niin en kyllä pidä häntä kauhean lihavana.

Mainittakoon myös, että lapsen kasvukäyrä menee tasan ennustuksen mukaan, eikä lastentautien erikoislääkäri pitänyt lasta kyllä lihavana.

Eli sorry vaan , en myönnä lapseni olevan lihava.

Meidän 2-v poika on 87 cm pitkä ja painaa 13 kg, painokäyrä vähän menee alaspäin. Poika on kyl tosi huono syömään mitään..

Tyttö 4v on 103 cm pitkä ja painaa 17,6 kg, painokäyrä vähän nousussa, mutta neuvolan mukaan ei mitään huolestuttavaa kuitenkaan.

isolapsi
Meidän pikku-ukko painoi jo syntyessään 5 kiloa ja on nyt 2 vuotiaana 89 cm ja 15,5 kg. Kasvaa ihan omilla käyrillään tasaisesti eikä lääkärit/neuvoltädit ole lihavaksi haukkuneet. Eikä kyllä lihavalta näytäkään. On isokokoinen ja roteva.
Jos äiti on lähes 180 cm ja hoikka ja isä lähes 190 cm ja roteva, niin ei lapsestakaan keijukaista tule!

kukeseen harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun poitsu oli 1 v 10 kk iässä 95 cm ja 15 kg. Nyt 2½ v iässä on 98 cm ja 17 kg, ja terkkari käski laittaa pojan laihdutuskuurille....
...vaikka poika siis ei ole käyrien mukaan ylipainoinen, eikä lääkärin mukaan. Terkka vaan sanoi, että poitsu voi joskus olla lihava. Mä olen sitä mieltä, että laihdutetaan sitten kun painokäyrä on nousussa, eikä nyt =)
Tämäkin taitaa olla niin tosta neuvolatätistä kiinni. meidän poika on aina kasvanut reippaasti yläkäyrilla, 2v neuvolassa oli just sen 98cm/17,3kg ja mistään laihdutuskuurista ei puhuttu. Eikä poika ainakaan omaan silmään lihava ole (eikä kukaan mukaan ole niin väittänyt) vaan roteva

Yhteistyössä