Meikkejä 8-vuotiaalle lahjaksi, ostaisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostaisitteko 8-vuotiaalle meikkejä? Kummipojan sisko on tuon ikäinen ja toivoo lahjaksi meikkejä. Minusta vähän turhan aikaista ruveta meikkien kanssa touhuamaan ton ikäsenä. Itse ostaisin korkeintaan 12-13 v:lle meikkejä saati että antaisin esim kouluun meikata.

Jos vanhemmat antavat luvan, niin miksi en ostaisi jotain sellaista mitä lapsi haluaa? Kummipojan siskon kasvatus kun ei kuitenkaan ole mun mielestä mun asiani.

Meillä tyttö (7v) on meikkaillut jo vuoden, vaikkakin lasten meikeillä, eikä ulos kyllä meikattuna saa lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Jos vanhemmat antavat luvan, niin miksi en ostaisi jotain sellaista mitä lapsi haluaa? Kummipojan siskon kasvatus kun ei kuitenkaan ole mun mielestä mun asiani.

Meillä tyttö (7v) on meikkaillut jo vuoden, vaikkakin lasten meikeillä, eikä ulos kyllä meikattuna saa lähteä.

No enpä tuota ole mitenkään kasvattamassa mutta ostakoon äitinsä niitä meikkejä jos tyttö kerran niitä toivoo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

No enpä tuota ole mitenkään kasvattamassa mutta ostakoon äitinsä niitä meikkejä jos tyttö kerran niitä toivoo.

Miksi et halua ostaa lapselle sellaista lahjaa josta hän tykkää? Mun mielestä se vaan on vähän kummallista.

Mä henk. koht. en ostaisi ikinä pojalleni pyssyä mutta jos kummipoika moisen itselleen haluaa ja vanhemmat ovat sitä mieltä että pojalle saa pyssyn ostaa, niin en näe syytä olla sellaista siinä kohtaa ostamatta.

Kyllä. Meidän eskarilainen(n.6½v) tykkää ostaa itselleen sillon tällön huulikiillon ja kynsilakkaa.
Nättejä luomivärejä on laitettu kun leikkii keijua. Ripsivärit ja kulmakarvojen maalaukset jätetään myöhemmälle iälle.

Voishan sille jotain lasten meikkejä ostaa, jos tahtoo. Kyllä mä omallekin lapselle ostaisin leikkeihin jos pyytäisi, ihmisten ilmoille ei kyllä saisi meikattuna lähteä tuon ikäinen.

En.

Vaikka vanhempien mielestä se olisi ok meikata, niin minun mielestä meikkaaminen tuossa iässä ei ole ok, joten minun ei tarvitse rahaa laittaa semmoiseen mistä en pidä.
Joku vertasi jo aseisiinki, en ostaisi sitäkään. Enkä alkoholia juopoille.

No jos tuntisin vanhemmat ja ne ei ois mitään fanaatikkoja niin miksei voisin ostaakkin. Vaikka kynsilakkaa, huulikiiltoa, ripsaria ja jotain vaaleeta luomiväriä esimerkiksi. Tummaa kajalia tai meikkivoidetta en tuon ikäiselle ostais kuitenkaan.

Lahja kuvastaa myös antajansa arvomaailmaa eli en antaisi. Korkeentaan just jonkun HelloKitty huulikiillon. Jos pikkulikat haluu leikkiä meikkileikkejä, niin parempi ois tehdä ne äidin valvonnassa ja äidin laadukkailla meikeillä. Ei varmasti oo nuo "lasten" muutaman euron meikit laadultaan kovinkaan hyviä. Enkä ostas kahdeksan vanhalle kummipojalle väkivaltaista videopeliä, jos vaikka se sattuis vanhempien mielestä olemaankin okei. Tosin mun kummilasten vanhempien arvomaailmat ei ole ristiriidassa mun omien arvojen kanssa.

Niitä on olemassa myös lapsille tarkoitettuja meikkejä, ja olen kyllä sellaisen ostanut viime jouluna silloin 7 v. kummitytölle kun toivoi.

Mitään aikuisten meikkejä en ostaisi.

Yhteistyössä