"meikit" 7-8 vuotiaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tytön äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tytön äiti"

Vieras
Miten muilla tuon ikäiset tytöt tykkää meikeistä? Itselläni on 7,5v tyttö, joka tykkäisi kovasti käyttää kysilakkaa ja huulikiiltoa. Nyt on jo sanononut, että haluaisi jotain meikkejä joululahjaksi. Miten muilla toimitaan? Itse ajattelin, että jos jotain sellaisia jouluna saa, niin ne olisi hyvin huomaamattoman värisiä.

Kynsilakkoja mun 8-vuotiaalla on vaikka mitä värejä. Lemppari on musta - sille hieman nikottelin aluksi, mutta totesin että omat ovat kyntensä joten olkoon menneksi. Myös 6-vuotiaallani on ollut mustaa kynsilakkaa, ja hän on poika... :)

Väritöntä huulikiiltoa tyttö saa käyttää jos haluaa. Sehän on kuten huulirasva, ei se ole paha juttu. Olen ostanut jotain Dermosilin kosteuttavaa huulivoidetta/kiiltoa.

Meikkiä ollaan joskus laitettu, esim. koulun diskoon laitoin tytölle hieman luomiväriä (hyvin hillittyä), ripsaria (joita piiitkät, paksut, pikimustat kaartuvat ripset omistava tyttäreni ei kyllä tarvitse) ja puuteria (mukamas; hiukan sutaisin ja lapsi oli onneissaan). Muillakin tytöillä oli. Lisäksi hiuksia käherrettiin.

Omia meikkejä hänellä on ollut nelivuotiaasta asti, kiitos vaan sedälle joka sellaisia hänelle osti kun tyttö setänsä luona Hollannissa kävi. Ne on riemunkirjavia, tyyliin kirkkaanvihreä luomiväri. Niillä saa leikkiä, meikkaavat joskus kavereiden kanssa toisiaan, mutta sen näköisenä ei kyllä ole kotipihaa kauemmas mitään asiaa. Ovat aika jäätävä näky niissä maalauksissa :D

[QUOTE="tytön äiti";27384625]Miten muilla tuon ikäiset tytöt tykkää meikeistä? Itselläni on 7,5v tyttö, joka tykkäisi kovasti käyttää kysilakkaa ja huulikiiltoa. Nyt on jo sanononut, että haluaisi jotain meikkejä joululahjaksi. Miten muilla toimitaan? Itse ajattelin, että jos jotain sellaisia jouluna saa, niin ne olisi hyvin huomaamattoman värisiä.[/QUOTE]

Meillä 7v tykkää meikata. Saa joskus laittaa hillittyä kynsilakkaa, kouluunkin. Kynsilakka on mielestäni ok tuon ikäisellä joskus :) JA löytyy myös niitä ns. lasten lakkoja, mitkä ei ole yhtä myrkyllisiä kuin oikeat lakat mutta pysyy pari päivää kyllä sormissa, tosin saa pois ihan rapsuttamalla. Kynsitarrat on myös kivoja meidän tytön mielestä.
Ripsivärejä, meikkivoitetia yms en tuon ikäiselle hankkisi. Mutta vaikka joku Hello kitty-huulikiilto, tai Hello kitty-hajuvesi mitä saa H&M:ltä. Ne on halpoja, ja ihan sopivia ton ikäisille, eikä ole liian vahvoja ja varmasti pakkauksistakin tykätään.
Tykkäisikö myös vaikka kampaus/meikkipäästä. Meillä tytölle hommattiin sellainen, vähän aikuisemman näköinen, sellainen "oikea" mitä monet meikkialaa opiskelevatkin käyttää. On ollut kovassa köytössä.

Kyllä musta 7-8v jo voi meikata väähn, just huulikiiltoo/kynsilakkaa ja ehkä johonkin spesiaalimpaan vähän muutakin. Ja ne "leikkimeikit" on sitten oma juttunsa, kotona voi leikkiä mutta mihinkään kylille niissä maalauksissa ei sitten mennä.

Miten muilla tuon ikäiset tytöt tykkää meikeistä? Itselläni on 7,5v tyttö, joka tykkäisi kovasti käyttää kysilakkaa ja huulikiiltoa. Nyt on jo sanononut, että haluaisi jotain meikkejä joululahjaksi. Miten muilla toimitaan? Itse ajattelin, että jos jotain sellaisia jouluna saa, niin ne olisi hyvin huomaamattoman värisiä.
Ei kuule tod! 7 vuotias on pieni! Eri asia on jos on 13v! 7-vuotias on 1 luokalla tai menossa!

Yhteistyössä