Meijän 3-vuotias ajo kolarin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieläki jalat vapisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OIKEESTI? onko se muka saanu ite käsijarrun päältä poies?

ei käppäri oo aina päällä, jotkut jättää vaan vaihteen päälle.

No tuskin se nyt ainakaan vaihdetta on saanut pois päältä, vai miten luulet että on painanut kytkintä samaan aikaan kun kiskonut vaihdekeppiä...

Ootko sä oikeesti noin tyhmä? Sä voit vaik alamäessä vetää vaihteelta vapaalle ilman että painat kytkintä. Ei siis vaadi paljon lapselta, et kun vetää kepistä, niin vaihde vapautuu. Onks sul muutes ajokortti?
Ja käsijarrua varmaan harvat käyttää, jos ei oo parkeerattu jyrkkään mäkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
niin. Jos vaihde on päällä ja auton käynnistää, sehän nytkähtää silleen eteenpäin. Ehkä tässäkin on kyse siitä että auto parkkeerattu seinän viereen ja nytkähti päin seinää?

Poju ajoi n. 20 metriä alamäkeen. Onni onnettomuudessa oli se, et käänty sit tieltä pois, ja ajoi siihen varastoon pahki, koska tie ois loppunu risteykseen, ja suoraan edessä oli piitkä jyrkkä peltomäki

jännä huomata miten täällä puhutaan tyyliin "..on ne osaavia nuo pojat :) " ja " kylläpä ovat veijareita :) "

vaikka pikku nassikat touhuu asioita, joilla voi tappaa jopa toisen ihmisen. Huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en näe, että meidän vilkas (eiks kaikki lapset oo vilkkaita) kolmevuotiaamme ikinä tekis mitään moista. Ei mene edes ilman avaimia omaankaan autoomme rattia vääntämään, kun se ei ole sallittua.

Meijän pojulle on teroitettu kyseistä asiaa varmaan satoja kertoja, et autoihin EI SAA MENNÄ.. mut se raukka on nii utelias, ja ihan järkyttävän jääräpäinen, ettei se usko....

sen takia sä oot olemassa, et SÄ vahdit häntä (mitä vilkkaampi, sitä haukempi sun on oltava) etkä lue päivän lehteä niin ajatuksissas. Mun mielestä se on jo huolestuttavaa, et alle kolmevuotias onnistuu livahtamaan yksin ulos.

Meillä on vastuuvakuutus kotivakuutuksessa, joka kattaa jos lapsi tuhoaa jotakin esim naarmuttaa toisen autoa tms. En tiedä auttaisko sellanenkaan tohon?

Voipa olla, että vakuutusyhtiö tuumii et vanhemmat ovat laiminlyöneet valvontavastuunsa.

Meikäläisellä 2 TOSI vilkasta tapausta ja eivät kyllä pääse minun huomaamatta hiipimään ulko-ovesta.. Jospa ap olisi tästä lähin niin viisas, että laittaa sen oven sisältä lukkoon.. Tai vaan vahtis sitä lasta vähän paremmin!

meillä kans poika oli 3v,kun oltiin isomummon luona kylässä ja minä luulin että poika leikkii mummon kanssa mutta kun mummo tuli olohuoneeseen yksin niin lähin kahtomaan et minne poika on mennyt niin oli meidän auton etupenkillä seisomassa ja auto oli mummolan seinassä,just oli vielä ajanu siihen kulmaan niin että auton puskuri oli siitä keskeltä menny sisään päin ja rekkarin kuva jäi siihen mummolan talon kulmaan.poika oli ottanut avaimet minun laukustani ja oli saanut auton käyntiin ja oli "nytkyttämällä" ajanut siihen seinään eli oli vaihde päällä ja käynnisti auton aina vaan uudestaan ja uudestaan.auto meni siihen kuntoon että sillä ei voinut edes ajaa kotiin.autovakuutus korvasi tapahtuneen.

Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
Meikäläisellä 2 TOSI vilkasta tapausta ja eivät kyllä pääse minun huomaamatta hiipimään ulko-ovesta.. Jospa ap olisi tästä lähin niin viisas, että laittaa sen oven sisältä lukkoon.. Tai vaan vahtis sitä lasta vähän paremmin!

Hyvä kun sanoit, ei ole varmaan ap:lla tullutkaan mieleen.

Meidän 2 v on jo pitkään osannut avata ulko-oven lukon ja toisinaan hiipii salaa pihalle. Kuulenhan mä toki kun ovi aukeaa ja juoksen perään.

Olisiko vakuutusyhtiö ollut suopeampi, jos olisi sanottu kuskin olleen 3-ween sijasta vaikkapa äiti/täti? Se kun kuulostaa jo yhtäkkiseltään niin uskomattomalta (vaikkakin kun ajattelee tarkemmin niin ei niinkään uskomattomalta)..

Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:

Hyvä kun sanoit, ei ole varmaan ap:lla tullutkaan mieleen.

Meidän 2 v on jo pitkään osannut avata ulko-oven lukon ja toisinaan hiipii salaa pihalle. Kuulenhan mä toki kun ovi aukeaa ja juoksen perään.

no mun naapurissa on eritäin vilkas poika, tosin äitinsäkään ei ole luonteeltaan mikään kurinpitäjä vaan just tälläinen sataan kertaan asiaa toistava papukaija, joka ei sit vahdi sanottuaan. No kuitenkin kun poika oppi avaamaan ovet niin hän laittoi ihan ylös haan, jolla esti oven aikeamisen. Kyllähän poika koitti kiivetä sit sen sata kertaa sitä roplaamaan, vaan eipä yltänyt. Se pitää olla kans niin tiukka, ettei sitä millään kepukalla saa nostettua.

Nyt onkin jo niin iso et tajuaa jo jotain kieltoja.

Yhteistyössä