Meijän 2.5 vuotiaalle on tullu ihan ihme juttuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyttö on todella sosiaalinen. Puhuu erittäin hyvin, jopa paremmin kuin kaverin 4 vuotias, ja on oikeesti tosi fiksu ikäisekseen. Liikunnallisest taas ei ole niin lahjakas, vähän kömpelö ym..
Nyt on alkanut hirveesti tutkimaan omaa kehoaan (ja muidenkin). Saattaa kaupassa sanoa kassalla että: "mun iskällä on pippeli, mutta sulla ei koska oot nainen". Tänään sano mulle: "Äiti, mä haluun olla poika, haluun kans oman pippelin". Ja tisseistä on kans tosi kiinnostunu, olis koko ajan näpräämässä mun tissejä.
Lisäks sille on nyt tullu joku juttu, että haluaa hirveesti lohduttaa meitä. Kysyy aina: "Itkettääkö sua? Voi äiti rakas, tule tänne itkemään". Siskoaan saattaa kiusata niin että tämä rupeaa itkemään ja sitten haluaa lohduttaa tätä.
Onko nää ihan normaaleja juttuja tän ikäsellä? Esikoinen kyseessä..

Meillä myös samanlaisia puheita 2,5v tytöllä. "Isillä on pippeli." "Siskolla ei oo pippeliä." "X:llä on pimppi."
Eikä tätä ainakaan yhtään vähennä se että käydään viikoittain uimahallissa. :D

Ja tuollainen lohduttamisjuttu on myös. Oon itsekin ihmetellyt asiaa. Kun esimerkiksi kolautan varpaani johonkin tai muuten saan kipeää niin että sanon ääneen "auts" niin lapsi on heti puhaltamassa. :D

lapsesi on tajunnut että tytöissä ja pojissa on eroja, ja tajunnut olevansa itse tyttö. Hänelle on myös kehittynyt empatiakyky jota haluaa harjoittaa...toki keinot vaatii vähän hiomista vielä :D

Noilla tiedoilla sanoisin, että teille on kasvamassa oikein mukava tyttö :)

Se on ollut jännä seurata kun poikatalon ensimmäinen tyttö kasvaa. Hän on nyt siis 2 v 2 kk ja yhtenä aamuna hän kikatti sohvalla ihan vain siitä ilosta, että hänen pinkukkansa oli vieläkin tallella.

Meillä myös tällaista. Tänään väitti kiven kovaan, että pikkuveljellä on pimppi. Sen jälkeen vielä juoksenteli ympäriinsä huutaen pimppi pimppi pimppiiiiii. Ilmeisesti viehättyi sanasta...

Niin ja kesällä meillä oli tuparit miehen työkavereille. Ensimmäisenä poika tietenkin kailotti kovalla äänellä "ISILLÄ ON PIPPELI". Onneksi oli huumorintajuisia vieraita :D

Myös lohduttelua esiintyy meillä. Usein myös lelut ovat surkeita ja reppanoita. Niitä pitää sitten yhdessä pojan kanssa helliä :) Välillä esim. tuo jonkun pehmoeläimen minulle, kun se haluaa äidin syliin lohduttaumaan. Äiti on paras lohduttaja :heart:

Kuulostaa ihan normaalilta. Meidän 2,5 vee myös keksinyt nämä pippeli/pimppi asiat, ja auliisti myös kertoo mitä,kenelläkin mahdollisesti on. Kovasti haluaa myös " tutkia" pippeliään, ja toki saakin, ainavaan ei muista että vaan sitä omaansa " tutkitaan". Saunassa olisi halunnut tutkia mun pimppiä jne.
Meillä myös tunteet ja rakkauden osoitukset nyt kovasti pinnalla. Vähän väliä " harmittaa, kiukuttaa" ja " menee hermo" samoin kuitenkin myös usein kertoo kuinka kovasti rakastaa äitiä/isää/mummoa... Usein pyytää halailemaan ja syliin, mutta toisaalta taas välillä ei saa ollenkaan koskea.

Tullut myös tälläistä " en osannut oikein", " ei tullut tarpeeksi hieno"- juttuja, jotka mua vähän harmittavat. Pitääkö sitä jo noin pienenä olla niin ankara itselleen?

Tuli mieleen että meidän 2,5v on alkanut leikeissään "torua". Tänäänkin torui koiraa, koska se kaatoi hevosen. :D (2,5v kiusaa pikkusiskoaan ja minä tietenkin torun häntä siitä.)

Eli ihan normaali lapsi mulla siis! :D
Toruminen ja käskyttäminen on meillä kanssa kova juttu. Koiraa komennetaan joskus vähän liiankin kovasti.
Ja sitten se että neiti laittaa naaman ruttuun ja sanoo "mulle tulee nyt kyllä paha mieli". Mun sydän meinaa mennä rikki kun toinen on niin tosissaan.
Ja nuo "en osaa varmaan" ja "en haluu ku en osaa" -jutut on nyt kanssa tullu.

[QUOTE="annika";25449747]kuulostaa ihan noraalilta. meidän 2.5 v tyttö on ruvennut sanomaan että hän kasvaa isona iskäksi ja pikkuveljestä tulee äiti.[/QUOTE]

Ihania juttuja tän ikäsillä :D

Millonkohan tulee ne vastakkaisen sukupuolen vanhempaan "ihastumiset..?
Kukaan ei meillä ihastu muhun ku tyttöjä vaan :D

Meillä myös lapsi sanoo "älä huuda mulle". Tänään hikeennyin, kun poika heitti avoinaisen maitotölkin lattialle(sen jälkeen kun olin käskenyt pois jääkaapilta omin lupineen). Taisi siinä desibelit hieman nousta, johon lapsi totesi "Äiti, koeta nyt vähän rauhoittua". Yritä siinä sitten olla vihainen :laugh:

Joo, meillä kanssa myös kommennetaan, koiraa ja pikkuveljeä. Meille vanhemmile saattaa sanoa " hae mulle mehua, hophop" tajuaa kyllä virheen heti ja pyytää perään oikein vienosti " voisinko saada mehua"
Samoin tulee " äiti ei saa huutaa/komentaa" tai " älä sano noita juttuja"
Yks päivä sano mulle kun hiukan saatoin kovempaan ääneen käskeä että, " äiti, älä kiihdy"

Sittennjos kielletään vaikka keksi tai joku muu herkku niin alkaa " ikinä en saa mitään, ei oo ruokaa mulla..." tai jos en suostu enää illalla kun poika sängyssä iin juoksemaan siellä " äiti ei tuu ikinä, eimoo äitiä mulla", kamalan vaikeaa pitää pokkaa tai toisaalta olle menemättä kun toinen niin surkealta kuulostaa vaikka tiedänkin ettei sillä oikeasti mitään hätää ole.

aijai. Meidän vajaa 2v on kauan katsellut ihmeissään kun äitiltä puuttuu jotain sieltä. Vauvauinneissa on aina isän kanssa miesten puolella, eikä ilmeisesti ole oivaltanut, että puolet porukkaa on sillälailla vammaisia. No, tänään katsoi suorastaan järkyttyneen oloisena, ja tuli sitten taputtelemaan polveen hyvin osaaottavan näköisenä.